Totta kaikista Sammon pankeista saat saat samat palvelut, riippumatta paikkakunnasta. (Tosin Sampohan karsii joitain palveluja joistain kontooreistaan...)jaakkoh kirjoitti:Jos minulla on asiaa pankkiin, on aivan sama, asioinko Helsingin keskustassa vai Hervannassa. Yhtälailla saan tarvitsemani pankkipalvelut. Niinpä äkkinäisempi saattaisi luulla, että samalla tavalla Canon on Canon kaikkialla, tarjoten samoja tuotteita, joita joku Canon-tehdas jossain kaukana suoltaa pihalle, sekä palveluita niille, jotka Canonin tuotteita kuluttavat. Mutta ei; kovasti näyttää siltä, että eri maiden haarakonttorit eivät ole suinkaan mikään yhtenäinen väliporras pääkonttorin ja kuluttajan välisellä akselilla, vaan joukko keskenään kilpailevia pikku kioskeja, jotka pitävät kynsin hampain reviireistään kiinni, ja joille on tärkeää, etteivät eri hiekkalaatikoiden lelut mene sekaisin.Joe Sakic kirjoitti: En oikein ymmärrä miten Suomen Canon lisäisi tällä menettelyllä myyntiään, ja tuskinpa Suomen Canon haluaa harjoittaa asiakaspalvelua esim. Saksan Canonin asiakkaita kohtaan.
Tuollainen näkemys minulla, saa kyseenalaistaa. (-:
Toisaalta en Nordean konttorista saa palveluja ollenkaan, koska olen Sammon asiakas, en Nordean...
Verkkokauppahan harrastaa harmaatuontia, eli ohi virallisen maahantuojan. Ja harmaatuontiahan yrittävät maahantuojat jopa saada laittomaksi!
Siinä mielessähän tämä valitus on Canonin maahantuojalle mannaa, ja varmaan tähän ovat pyrkineetkin. Harmaatuojaa hiillostetaan toimittamaan kunnon manuaalit, joita Canon ei toimita.
Kävi valitukselle miten kävi, niin Canon voittaa joka tapauksessa. Moni ostaa virallisesti maahantuodun kun kuulee jutusta. Ja jos valituksen tekijä voittaa, niin varmaan moni pienempi harmaatuoja lopettaa tuonnin katteen pienennettyä...
Tuo mainitsemasi hiekkalaatikko mentaliteetti pitää kyllä paikkansa. Maahantuojathan ovat yksittäisiä yrityksiä, vaikka joillain on päämiehen nimi, ja osan päämies omistaa suoraan.
Liiketaloudellisesti jokainen on kuitenkin oma yksikkönsä, jonka on tuotettava ainakin kulunsa, ja mieluiten voittoa. Tällöinhän Suomen Canonin ei kannata maksaa manuaaleja Saksan Canonin asiakkaille.
Ja miksi Verkkokauppa.comin pitäisi maksaa Suomen Canonille (JAS) manuaaleista €50? Laki puhuu riittävistä ohjeista, ei valmistajan virallisesta painetusta manuaalista. Kyllä Verkkokauppa.comin sivuilla selvästi sanotaan A70 kohdalla, että mukana tulee englannin tai saksan kieliset ohjeet. Ixus 400:n kohdalla sanotaan, että mukana tulee suomen- tai englaninkieliset.
Eli eikö tuosta voisi olettaa, että asiakas tajuaa, minkä kieliset manuaalit tulee?
Mutta sinänsä hyvä, että nyt saataneen hieman virallisempaa katsonta kantaa tähän.