22/2 eBaystä

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Vastaa Viestiin
dcappi

22/2 eBaystä

Viesti Kirjoittaja dcappi »

Täällä jotkut on ostaneet tuon pannarin eBayn kautta, voisitteko kertoa, kauanko kesti toimitus? Onko toivetta saada standardipostilla kolmessa viikossa tilauksesta?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Netistä tilaaminen on aika kauppakohtaista, mitään yleistä on aika vaikea mennä lupaamaan. Kerro edes kauppias jolta ajattelit tilata, niin jollakulla saattaisi siitä olla kokemuksia, mikä ei myöskään ole tae mistään. Yksi tietty kauppa, josta tosin myytiin muun harrastealan krääsää, toimitti tavarat 2-5 viikon toimitusajoilla, ja tähän osasivat kaiki varautua, mutta sitten tuli muutos: toimitusaikahaitari levisi 2-20 viikkoon.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
dcappi

Tilauksen tein jo 17. päivä, firma on Citiwide Hong Kong. Olen ostanut eBaystä kaikenlaista valokuvauskamaa, salamaa, sovittimia, triggereitä yms., ja niissä nopein toimitus on ollut n. 10 päivää, hitainkin alle kolme viikkoa, mutta olen ollut lukevinani että nykyään nuo toimitusajat ovat jostain syystä venyneet. Jännitän tässä vain, koska reissuun lähtö on 12. toukokuuta ja tuo objektiivi tekisi M:stä mukavasti taskuun sopivan.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

22/2? Kyseessä lienee objektiivi?
dcappi

nomad kirjoitti:22/2? Kyseessä lienee objektiivi?
22/2 > pannari > EOS M 22mm f2. Tässä foorumissa oletin tuon termin jo tutuksi, pahoittelen jos olin väärässä.
Stomp

Viesti Kirjoittaja Stomp »

Oman pannarin tilasin myös nettikujeilun kautta ja sain semmoisen yksilön, mistä kopsahti tarkennusmoottori heti. Nyt se vain surisee ja nakkaa errorit tiskiin. Eli kun paskazägä käy, niin sitten alkaa päänraapiminen. Kauppias lupautui kyllä korjaamaan/vaihtamaan lasin, mutta kyllähän tuo pientä ihmistä valtavasti ottaa pattiin.
Askelkin vielä niin liikut
dcappi

Stomp kirjoitti:Oman pannarin tilasin myös nettikujeilun kautta ja sain semmoisen yksilön, mistä kopsahti tarkennusmoottori heti. Nyt se vain surisee ja nakkaa errorit tiskiin. Eli kun paskazägä käy, niin sitten alkaa päänraapiminen. Kauppias lupautui kyllä korjaamaan/vaihtamaan lasin, mutta kyllähän tuo pientä ihmistä valtavasti ottaa pattiin.
Älä ny vaan lähetä sitä vielä, muuten se on seuraavaksi mulla... No, aina on riski, kun näkemättä/näpelöimättä joutuu ostamaan, mutta yli viiden vuoden ja kymmenien eBay-ostosten jälkeen vain yksi huono kokemus, ja senkin PayPal sitten kiltisti korvasi. Mutta kyllähän se korpeaa isompaakin ihmistä :)
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

dcappi kirjoitti:
22/2 > pannari > EOS M 22mm f2. Tässä foorumissa oletin tuon termin jo tutuksi, pahoittelen jos olin väärässä.
Voisi se olla 22. Helmikuutakin ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

OskuK kirjoitti:
dcappi kirjoitti:
;-D

Vakavasti puhuen - olis muuten ihan kiva tuollainen optisesti suht. laadukas halpa APS-C 22mm f/2 pannari esim. NEXiin:

http://www.photographyblog.com/reviews/ ... tm_review/

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nomad

aikaarska kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
dcappi kirjoitti: 22/2 > pannari > EOS M 22mm f2. Tässä foorumissa oletin tuon termin jo tutuksi, pahoittelen jos olin väärässä.
;-D

Vakavasti puhuen - olis muuten ihan kiva tuollainen optisesti suht. laadukas halpa APS-C 22mm f/2 pannari esim. NEXiin:

Kovasti tykkäsin 23/2:sta.
aikaarska

nomad kirjoitti:
aikaarska kirjoitti:
OskuK kirjoitti: Voisi se olla 22. Helmikuutakin ;-)
;-D

Niin, sehän on klassinen 35mm kinovastaava. Löytyyhän NEXiin loistava Zeiss Sonnar T* E 24mm F1.8 ZA (hinnakas) ja E20/2.8 pannari (edullinen), mutta halpaa valovoimaista (f/2) tuon Canonin tyyliin ei just ole.

nomad

aikaarska kirjoitti:
nomad kirjoitti:
aikaarska kirjoitti: ;-D

Niin, sehän on klassinen 35mm kinovastaava. Löytyyhän NEXiin loistava Zeiss Sonnar T* E 24mm F1.8 ZA (hinnakas) ja E20/2.8 pannari (edullinen), mutta halpaa valovoimaista (f/2) tuon Canonin tyyliin ei just ole.
Fuji X100:n objektiivissa oli tuommoiset speksit. Ainakin Nikonilta ja Canonilta löytyy sitten kinofilmille 24mm/2.
aikaarska

ei hätää ;)

Ei hätää! Tajusin just, että mullahan on "20/2" prime NEXiin, jos ei pannukakku, niin kuitenkin...Nimittäin Sigma 28/2.8+speedbooster. Buusteri tekee tuosta terävästä Sigmasta 20mm f/2 lasin. En ollut ennen tajunnut kokeilla tätä Sigmaa buusterin kanssa, mutta nyt testasin ja ihan OK näyttää piirtävän, jopa kulmista! Huh, pahin linssihimo/rahanmeno pääsi taas laantumaan ;-D

Ja nyt sitten takaisin ketjun varsinaiseen aiheeseen. Canon EF-M 22/2 ja ebäy.

dcappi

Re: 22/2 eBaystä

dcappi kirjoitti:Täällä jotkut on ostaneet tuon pannarin eBayn kautta, voisitteko kertoa, kauanko kesti toimitus? Onko toivetta saada standardipostilla kolmessa viikossa tilauksesta?
Huoli poistui, kun pannari tuli tänä aamuna, eli tasan kaksi viikkoa kesti toimitus. Kohta se saa haistella Toscanan ilmaa...
Se, että minä en usko Jumalaan, on täysin minun ja Jumalan välinen asia.
Vastaa Viestiin