Niin, kunnioitusta... Mikä jottei. Ei se kunnioitus niiden kuvien teknistä laatua kuitenkaan paranna.markku55 kirjoitti:Juuri näin, kyse ei ole ammattitaidosta, vaan siitä miten sitä pystyy hyödyntämään. Kun Hautala kuvasi käsin tarkentamalla Kodachrome 64:llä liikkuvia kohteita, niin se ansaitsisi hieman enemmän kunnioitusta, kuin nyky kuvaajien tulokset - minusta.aikaarska kirjoitti:Niin, eikö puhe ollutkin enemmän teknisestä laadusta kuin taiteellisesta/visuaalisesta ilmaisusta ?mremonen kirjoitti: Noh, noh, eipäs hermostuta.
Kyllähän nykyajan kennot, huimat resoluutiot, seuraava AF, vakaajat yms. tekniset asiat helpottavat luontokuvausta ja mahdollistavat suuremmassa määrin teknisesti parempilaatuisia luontokuvia.
Lisää ot:ta ; alle parikymppisenä katselin HH:n kuvia suu ihmetyksestä soikeana. Vuosi sitten katsahdin pari hänen kuvistaan tehtyä kirjaa ja totesin, että aika ei ole ollut armollinen. Perus pönöä niistä iso osa oli. Osa melko suttuisia, ohitarkennettuja ja/tai tärähtäneitä.
Tottakai osa oli oikein hienoja, mutta aika tekee tehtävänsä.. Ja huomautuksena, HH kuvaa nykyään, toki filmille, mutta optiikoilla joissa on af, usm, is...
Ja aiheeseen, eli miten Sony tämän rawinsa leipoo, linkki jo ollut täällä aiemmin :
http://diglloyd.com/blog/2014/20140212_ ... ation.html