Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Miksus kirjoitti:
Hyvä hyvä, nyt voi taas hyvällä mielellä nauttia mainiosta D600 rungosta ihan kuvauksen merkeissä, tosin eipä tuossa omassani koskaan mitään vikaa ole ollutkaan...
Ahdistiko D600 läikät niin paljon, että ei pystynyt kuvaamaan vaikka varsinaista vikaa ei ollutkaan? (tähän jokin mukava hymiö)
Mutta muuttuuko tämä tilanne nyt Suomessa jotenkin oleellisesti? Eikö noita ole ennenkin korjattu (tai yritetty korjata) ihan ilmaiseksi?
Jenkkilässä luvataan rehvakkaasti korjata kaikki rungot.
Johtuisko niistä joukkokanteista, joita siellä on menossa useampiakin? Veikkaan, että Nikonilla on laskettu, että kohta homma alkaa olemaan ihanan kallista. Halvemmaksi tulee vaihtaa kaikki D600:set ja antaa kaupantekijäisiksi vielä D4s + joku kuussataamillinen.
Siellä kun tuomari pääsee antamaan "punitive damagea", niin alkaa taalat juoksemaan Nikonin kannalta väärään suuntaan.
määvaan kirjoitti:PS. Pitää muuten varata aika sitikan pakoputken vaihtoon, kun on niin ihanan halpaa. :-)
Itse kun tekee, niin jää rahaa ostaa nykyaikaisia kameroita ja laseja ;-) Puolesta tunnista tuntiin menee aikaa riippuen siitä riittääkö pelkkä peräpöntön vaihto, vai meneekö väliputkikin vaihtoon. Kuka vain osaa jos vain viitsii.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Joo, nuoruudessa kaveri teki amiksessa pakoputken toijotaan haponkestävästä. Ei tarvi vaihtaa joka kevät. Soi aika kirkkaasti, tosin :)
En tarkoittanut putken taivuttelua itse, valmiin putken saa mätänetistä halvemmalla kun mitä materiaalit maksaa mattimeikäläiselle. Asennusta tarkoitin.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
kribe kirjoitti:Puolesta tunnista tuntiin menee aikaa riippuen siitä riittääkö pelkkä peräpöntön vaihto, vai meneekö väliputkikin vaihtoon. Kuka vain osaa jos vain viitsii.
mremonen kirjoitti:Ei tarvi vaihtaa joka kevät.
Onneksi ovat jo keksineet autot joissa on (ainakin ekaan 14 vuoteen) lahoamattomat putket vakiona.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
määvaan kirjoitti:PS. Pitää muuten varata aika sitikan pakoputken vaihtoon, kun on niin ihanan halpaa. :-)
Itse kun tekee, niin jää rahaa ostaa nykyaikaisia kameroita ja laseja ;-) Puolesta tunnista tuntiin menee aikaa riippuen siitä riittääkö pelkkä peräpöntön vaihto, vai meneekö väliputkikin vaihtoon. Kuka vain osaa jos vain viitsii.
Näin oli ennen kun vielä oli Finnoilin tee-se-itse hallit, nyt en enää viitsi rakentaa omaa luiskaa taloyhtiön maille että tuon homman voisi tehdä itse.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Hannez kirjoitti:Edellisestä autosta kului talvirenkaat vaihtokuntoon ja ensimmäinen katsastuskonttori vierailukin olisi ollut edessä. Ostin laiskuuttani uuden auton.
Uus auto saattaa piristää kummasti!! Harmi, ettei niillä yleensä pääse sen kummallisempiin paikkoihin kuin mitä sillä vanhallakaan.
Miksus kirjoitti:
Hyvä hyvä, nyt voi taas hyvällä mielellä nauttia mainiosta D600 rungosta ihan kuvauksen merkeissä, tosin eipä tuossa omassani koskaan mitään vikaa ole ollutkaan...
Ahdistiko D600 läikät niin paljon, että ei pystynyt kuvaamaan vaikka varsinaista vikaa ei ollutkaan? (tähän jokin mukava hymiö)
Mutta muuttuuko tämä tilanne nyt Suomessa jotenkin oleellisesti? Eikö noita ole ennenkin korjattu (tai yritetty korjata) ihan ilmaiseksi?
Vein kameran JAS-Tekniikkaan check&clean tarkastukseen, vaihtoivat samalla uuden sulkimen tykötarpeineen. Vanhalla oli kuvattu alta 10 000, eikä oireita likaantumisesta ainakaan omaan silmään ollut osunut.
Kyllä Nikonilla homma pelaa ja on huippu kamera tuo D600.
Hannez kirjoitti:Edellisestä autosta kului talvirenkaat vaihtokuntoon ja ensimmäinen katsastuskonttori vierailukin olisi ollut edessä. Ostin laiskuuttani uuden auton.
Minulla kävi yhden kanssa niin, että 30 000 km kohdalla alkoivat sisätilat olla siivouksen tarpeessa. Vaihdoin uuteen kun en siitä pirssistä tykännyt muutenkaan. D600:n kanssa ei taas ole pientäkään aikomusta vaihdon suuntaan. Kamera on hyvä ja marraskuussa tehdyn sulkimen vaihdon jälkeen kenno on pysynyt puhtaana.
Sen perusteella mitä täälläkin kirjoitellaan huoltopolitiikkana on nyt putsaus ja kennon vaihto. Jos on kameran kanssa ongelmia niin kannattaa olla sitkeä.
NIKONilta tuli tänään mailia ja tässä pieni poiminta:
…”Nikonin ensimmäinen korjausosa ei toiminut toivotulla tavalla, jotka tähän kameraasi on vaihdettu kahdesti. Nyt kameraasi vaihdetaan kokonaan uusi suljinyksikkö, joka on tehtaan ison ja tarkan testauksen tuloksena todettu erittäin hyväksi….”
janu5 kirjoitti:Oma D600 on kanssa huollossa jo kolmatta kertaa. Reilun puolen vuoden ajan kun olen rungon omistanut on se ollut tuosta ajasta lähes puolet huollossa. Tällä kertaa se ei haittaa, antoivat liikkeestä D610-rungon tilalle lainaan siksi ajaksi kun oma on huollossa. Saa nähdä mitä sieltä tulee...
janu5 kirjoitti:Oma D600 on kanssa huollossa jo kolmatta kertaa. Reilun puolen vuoden ajan kun olen rungon omistanut on se ollut tuosta ajasta lähes puolet huollossa. Tällä kertaa se ei haittaa, antoivat liikkeestä D610-rungon tilalle lainaan siksi ajaksi kun oma on huollossa. Saa nähdä mitä sieltä tulee...