Pan kirjoitti:Jos kuvaa rawia ja laittaa asetukset siten, että xmp:t päivittyy, niin paluureitti on aina olemassa. Ja tallentaa myös modatun lopputuloksen TIFinä.
Eipä taida onnistua paluu vaikkapa tulevasta Lr 6:sta enää Lr 5:een, koska uudessa on yleensä sellaisia toiminteita joita ei vanhasta löydy. Esimerkiksi vitosessa tuli radial filter ja healing-toiminto muuttui.
Puhumattakaan, jos prosessointiversio muuttuu. Tällöin ei mitenkään pääse takaisin.
Lopputuloksen toki voi tallettaa monessakin formaatissa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
Lightroomikin olisi pilvessä ellei kilpailevia softia kuten C1 olisi olemassa.
Pidän vanhan PS -lisenssin voimassa ja alkuperäiset rawit sellaisenaan eikä muunnettuna dng formaattiin.
Nojoo, en tiedä kuuluuko tämä tähän vai tyhmien kysymysten joukkoon. Adoben helpin kanssa en ainakaan jaksa tapella. Eli: mulla on CS5 ja LR5 -lisenssit, ihan niitä vanhoja pilvettömiä. Nyt hankin uuden koneen, mihin latasin LR:in, no probs. Mutta mistäköhän sen CS5:n saisi kun Adoben sivut tarjoaa vain CS6/CC:tä? Onhan mulla oikeus siihen toiseen CS5:een kuitenkin edelleen, eiks vaan?
Photoshop ei suostunut toimimaan, joten poistin sen. Yritin laittaa lataukseen uudestaan Creative Cloudin kautta, pyytää kirjautumaan sisään, niin teen, mutta ei suostu kirjautumaan sisään. Adoben sivulle pystyn kirjautumaan kyllä.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Vieläkö Lightroomin voi ostaa kertakorvauksella vai onko jo pakko maksaa tuo kuukausimaksu? Adoben sivut on kohtuu sekavat, minä en ainakaan löydä enää linkkiä pelkän lightroomin ostoon.
Amazon.de:stä tuli mainoskirje (saksaksi), jossa tarjotaan Adobe Creative Cloud Fotografie (Photoshop CC + Lightroom) - 1 Jahreslizenz [Mac & PC Download] hintaan 115€ (alkuperäinen 142€). Tossa varmaankin tietty Saksan alvit.
Vaan meinaako Adobe nyt yrittää halvennuksella saada kuukausimaksullista kaupaksi?
Edit: Kun tuotteen vei ostoskoriin ja oli melkein tilaamassa, niin hinta oli edelleen se 115€.
Millähän kielellä tuon saisi?
Edit2: Joku käyttäjä oli kirjoittanut arvosteluna, että ostaessaan vuoden tilauksen Amazonin kautta saa yhden vuoden tilauksen palveluun. Adobe ei saa luottokorttitietoja, palvelua ei uusita Adoben toimesta automaattisesti. Toki edellyttää, että Amazonin kautta tämän saisi jatkossakin.