Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
PekkaSav kirjoitti:
Bemarista sentään saa muutakin kuin kilohinnan myydessä.
Juu, bemaristit varmaan tekevät niitä "hyviä kauppoja" kuten autojen kanssa on tapana. Melkein voittoa kun oli 2% parempi jälleenmyyntiarvo, euroja toki meni vaihdossa 3x mutta se on eri asia. ;-)
Hel_NiS kirjoitti:Sony... Sitikka.. Se on hyvä, että huumorintajussa löytyy :)
Mulla D700 roskasi kenoa uutena sikana, mutta Fiatti kesti 6 vuotta loistavasti, ja nyt Sitikka alla. Olishan se kiva jos Nikonini kestäisi samalla lailla, ettei kortsut irtoisi ja rullat jumiutuisi ja luukut aukeilisi ;-)
Huonokin auto kestää käytössä yleensä ainakin 5 vuotta. Kamera saa olla aika hyvä, että sillä jaksaa tuon ajan kuvata.
D700 lopetti minulla kennon smäidäämisen ehkä kahden vuoden jälkeen, mutta tuostahan ei silloin puhuttu. D600:n tapauksessa sama hoitui kahdessa kuukaudessa. Ja älämölö on aivan hirveä.
PekkaSav kirjoitti:
Bemarista sentään saa muutakin kuin kilohinnan myydessä.
Juu, bemaristit varmaan tekevät niitä "hyviä kauppoja" kuten autojen kanssa on tapana. Melkein voittoa kun oli 2% parempi jälleenmyyntiarvo, euroja toki meni vaihdossa 3x mutta se on eri asia. ;-)
Pitäiskö sun vaihtaa espressot pirkkakahviin, kun se on halvempaa. ;)
PekkaSav kirjoitti:
Bemarista sentään saa muutakin kuin kilohinnan myydessä.
Juu, bemaristit varmaan tekevät niitä "hyviä kauppoja" kuten autojen kanssa on tapana. Melkein voittoa kun oli 2% parempi jälleenmyyntiarvo, euroja toki meni vaihdossa 3x mutta se on eri asia. ;-)
Pitäiskö sun vaihtaa espressot pirkkakahviin, kun se on halvempaa. ;)
Olitko muuten lukenut tavallisten kahvien sokkomaistelutestistä, missä Presidentti oli huonoin, peränpitäjää peesasi hyvin Juhla Mokka kun taas kärjessä oli Pirkka kahvi (= Pauligin nimeämätön kahvisekoitus) ja mitalisijoilla olivat myös Saludo ja joku Lidlin kahvi, Kulta Katriinan ollessa hyvää keskikastia. Tämä osoittaa hyvin sen miten pässinpäitä ihmiset ovat sen suhteen jos joku brändi on joskus saavuttanut asemansa, niin siitä halutaan pitää kiinni kaikin keinoin laadusta viis välittämättä.
Mutta takaisin tähän OT:iin autoista puheenollen, kyllä minä mieluummin ajan Myhinpään pätkän sitikalla kuin millään bemarilla tai mersulla koskaan. Tuo pätkä on siitä hyvä että se erottelee autot jyvistä ja akanoista täällä Suomen umpisurkeilla teillä. Nimimerkillä toistakymmentä vuotta Myhimpään pätkää omalle veneelle mennessä ajaneena.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
määvaan kirjoitti:Tämä osoittaa hyvin sen miten pässinpäitä ihmiset ovat sen suhteen jos joku brändi on joskus saavuttanut asemansa, niin siitä halutaan pitää kiinni kaikin keinoin laadusta viis välittämättä.
Esimerkiksi Sony oli 80-90-luvulla innovatiivinen ja aiheesta ylistetty huippubrändi. Ne ajat ovat ohi ja firma lähes myyntikunnossa mutta sama palvominen vaan jatkuu...
määvaan kirjoitti:Tämä osoittaa hyvin sen miten pässinpäitä ihmiset ovat sen suhteen jos joku brändi on joskus saavuttanut asemansa, niin siitä halutaan pitää kiinni kaikin keinoin laadusta viis välittämättä.
Esimerkiksi Sony oli 80-90-luvulla innovatiivinen ja aiheesta ylistetty huippubrändi. Ne ajat ovat ohi ja firma lähes myyntikunnossa mutta sama palvominen vaan jatkuu...
Innovatiivinen se on edelleen kamerapuolella verrattuna melkein zombieasteelle jämähtäneisiin C/N tuotemerkkeihin. Sonyn kannattavuus on taas ollut huono muualla kuin kamerabisneksessä, josta kärsii koko konserni. Toisaalta, kannattavuudella ja tuotteiden hyvyydellä ei välttämättä ole suoraa korrelaatiota, sillä hyvin usein juuri alan parhaita tuotteita tekevät yritykset kaatuvat oli ala mikä tahansa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
määvaan kirjoitti:Toisaalta, kannattavuudella ja tuotteiden hyvyydellä ei välttämättä ole suoraa korrelaatiota, sillä hyvin usein juuri alan parhaita tuotteita tekevät yritykset kaatuvat oli ala mikä tahansa.
Höpö höpö. Mikään yrityksen idea ei ole tehdä over-kill-tuotteita persnetolla rajalliselle yleisölle. Jos on, se ei ole yritystoimintaa vaan harrastamista.
määvaan kirjoitti:Tämä osoittaa hyvin sen miten pässinpäitä ihmiset ovat sen suhteen jos joku brändi on joskus saavuttanut asemansa, niin siitä halutaan pitää kiinni kaikin keinoin laadusta viis välittämättä.
Esimerkiksi Sony oli 80-90-luvulla innovatiivinen ja aiheesta ylistetty huippubrändi. Ne ajat ovat ohi ja firma lähes myyntikunnossa mutta sama palvominen vaan jatkuu...
Innovatiivinen se on edelleen kamerapuolella verrattuna melkein zombieasteelle jämähtäneisiin C/N tuotemerkkeihin. Sonyn kannattavuus on taas ollut huono muualla kuin kamerabisneksessä, josta kärsii koko konserni. Toisaalta, kannattavuudella ja tuotteiden hyvyydellä ei välttämättä ole suoraa korrelaatiota, sillä hyvin usein juuri alan parhaita tuotteita tekevät yritykset kaatuvat oli ala mikä tahansa.
a) Suurista valmistajista ainoastaan CaNikon tekee kameroita voitolla.
b) Sony voisi innovoida vähän enemmän objektiiveja.
määvaan kirjoitti:Toisaalta, kannattavuudella ja tuotteiden hyvyydellä ei välttämättä ole suoraa korrelaatiota, sillä hyvin usein juuri alan parhaita tuotteita tekevät yritykset kaatuvat oli ala mikä tahansa.
Höpö höpö. Mikään yrityksen idea ei ole tehdä over-kill-tuotteita persnetolla rajalliselle yleisölle. Jos on, se ei ole yritystoimintaa vaan harrastamista.
Kaikki 70-luvun kamerat olivat nykyisiin verrattuna paremmin tehtyjä, joista vain harva on enää kamerabisneksessä mukana. Nykyaikana vain eniten "brändi" p***kaa tekevä pärjää pelissä, jossa tuotteiden elinkaarikin on laskenut n. kolmeen vuoteen.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
määvaan kirjoitti:Toisaalta, kannattavuudella ja tuotteiden hyvyydellä ei välttämättä ole suoraa korrelaatiota, sillä hyvin usein juuri alan parhaita tuotteita tekevät yritykset kaatuvat oli ala mikä tahansa.
OT, mutta bemarilla on kai mennyt poikkeuksellisen hyvin viimevuosina moniin muihin autonvalmistajiin verrattuna. Kertooko tuo nyt sitten hyvistä vai huonoista tuotteista. Jokunen vuosi sitten Nokialla oli tavoitteena saada puhelimien ostajat pysymään merkissä ja siinä suhteessa isoista brändeistä parhaat lukemat löytyi muistaakseni Bemarilta. Applehan on varmasti tosi kova tuossa suhteessa myös.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
määvaan kirjoitti:Kaikki 70-luvun kamerat olivat nykyisiin verrattuna paremmin tehtyjä, joista vain harva on enää kamerabisneksessä mukana. Nykyaikana vain eniten "brändi" p***kaa tekevä pärjää pelissä, jossa tuotteiden elinkaarikin on laskenut n. kolmeen vuoteen.
Tuo on vain tyypillistä ennen-kaikki-oli-paremmin-nostalgiaa. Useimmat asiat ja ilmiöt ovat kuitenkin tiukasti kiinni ajassaan ja siksi kussakin ajassa on omat menestyjänsä.
Vaikka 1970-luvun ratkaisut olisivat kuinka päteviä, ne eivät ole relevantteja enää 2010-luvulla koska ongelmat ovat täysin eri. Ei olisi mitään järkeä tehdä eteisen pöydälle kaikkien aikojen upeita ja kestävintä bakeliittipuhelinta, koska kaikilla on jo taskussaan iPhone.
määvaan kirjoitti:Kaikki 70-luvun kamerat olivat nykyisiin verrattuna paremmin tehtyjä, joista vain harva on enää kamerabisneksessä mukana. Nykyaikana vain eniten "brändi" p***kaa tekevä pärjää pelissä, jossa tuotteiden elinkaarikin on laskenut n. kolmeen vuoteen.
Tuo on vain tyypillistä ennen-kaikki-oli-paremmin-nostalgiaa. Useimmat asiat ja ilmiöt ovat kuitenkin tiukasti kiinni ajassaan ja siksi kussakin ajassa on omat menestyjänsä.
Vaikka 1970-luvun ratkaisut olisivat kuinka päteviä, ne eivät ole relevantteja enää 2010-luvulla koska ongelmat ovat täysin eri. Ei olisi mitään järkeä tehdä eteisen pöydälle kaikkien aikojen upeita ja kestävintä bakeliittipuhelinta, koska kaikilla on jo taskussaan iPhone.
Kameran tekniikka vanhenee sen verran nopeasti, että se on aivan sama onko kamera tehty kestämään 5 vai 10 vuotta.
Mulla on vanhin digijärkkäri tällä hetkellä 9 vuotta vanha ja edelleen pelittää reilun 100 000 laakin jälkeen. Kyseessä halvin Nikon mitä silloin oli saatavilla.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Hyvä hyvä, nyt voi taas hyvällä mielellä nauttia mainiosta D600 rungosta ihan kuvauksen merkeissä, tosin eipä tuossa omassani koskaan mitään vikaa ole ollutkaan...
Jenkkilässä luvataan rehvakkaasti korjata kaikki rungot.
Johtuisko niistä joukkokanteista, joita siellä on menossa useampiakin? Veikkaan, että Nikonilla on laskettu, että kohta homma alkaa olemaan ihanan kallista. Halvemmaksi tulee vaihtaa kaikki D600:set ja antaa kaupantekijäisiksi vielä D4s + joku kuussataamillinen.
Siellä kun tuomari pääsee antamaan "punitive damagea", niin alkaa taalat juoksemaan Nikonin kannalta väärään suuntaan.
---
Jaa, PetaPixelin mukaan ei johtuisi suoraan noista joukkokanteista. Mutta tuskin niistä haittaakaan on ollut...
Näyttäisi siltä, että kamerat tulee nyt kuntoon. Mitäs Nony ja Sitikkamiehet seuraavaksi keksii?
Mulla on yksi sitikka ollut. Ei ole paluuta. Ja tässä ketjussa viljeltyä nostalgia-analogiaa lainatakseni, niin ne kunnon sitikat tehtiin silloin -70 ja -80 -luvulla, kun kaverilla oli SM Maseratin koneella. Koitti sitten kerran ajaa Helsingistä Kotkaan alta tunnin. Lanssimiehet sitten väänsivät nyrkkejä auki ratista, ensimmäinen kosketuskohta peltoon oli ollut 20 metriä tiestä. Hengissä säilyi, mutta auto meni lunariin.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi