Nikon D600

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
De-Esser

Viesti Kirjoittaja De-Esser »

Ainiin tämmönenki huhu ois liikkeellä...

http://nikonrumors.com/2014/01/27/nikon ... dels.aspx/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

De-Esser kirjoitti: Huollon jälkeen olen tuhannen ruutua kuvannu ja tänään huomasin, että taas on paskatäplää kennossa.
Lukiko huoltolapussa, että suljin on vaihdettu? Sitä kannattaa vaatia, eikä tyytyä pelkkään puhdistukseen.

Minulla paukuttivat lisäksi 5000 kuvaa testiä(??!!). Varmaan ottivat time-lapse videon huollon toiminasta. Kenties jopa sinun kameran putsaamisesta!
De-Esser

De-Esser kirjoitti: Oma D600 ollu huollossa pari kertaa. Viimeksi vaihdettiin suljin pari kuukautta sitten.
Jassilla sanottiin asian olevan nyt kunnossa, mutta kun ei ole!
Eli viimeisessä huollossa suljin vaihdettiin. Sitä ennen vain putsailtu, mutta eipä näytä auttanneen.
De-Esser

Onneksi on kohta kuva&kamera messut, jossa pääsee jutusteleen nikonin edustajien kanssa ihan kasvotusten!!
jmjh

Viesti Kirjoittaja jmjh »

De-Esser kirjoitti: Huollon jälkeen olen tuhannen ruutua kuvannu ja tänään huomasin, että taas on paskatäplää kennossa.
Onhan se varmasti siitä sulkimesta? Voihan sitä roskaa tulla helposti ihan objektiivin vaihdosta pölysessä huoneessa.
nomad

jmjh kirjoitti:
Onhan se varmasti siitä sulkimesta? Voihan sitä roskaa tulla helposti ihan objektiivin vaihdosta pölysessä huoneessa.
Sulkimesta tuleva lika on helppo erottaa muusta liasta. Se keskittyy kuva-alan vasempaan laitaan, eikä se myöskään lähde liikkeelle kennonpuhdistuksen voimin, tahmean rasvaista kuin on.
De-Esser

jmjh kirjoitti:
Kyllä se on juurikin samalla tapaa ruikkinu öljyt vasempaan yläkulmaan, kuten ennen sulkimen vaihtoa. Kyse ei ole mistään obiskan vaihdosta aiheutuneesta pölykököistä.
nomad

De-Esser kirjoitti:
jmjh kirjoitti:
Kyllä se on juurikin samalla tapaa ruikkinu öljyt vasempaan yläkulmaan, kuten ennen sulkimen vaihtoa. Kyse ei ole mistään obiskan vaihdosta aiheutuneesta pölykököistä.
Koetappas jos saisit D610:n tilalle???
De-Esser

nomad kirjoitti: Koetappas jos saisit D610:n tilalle???
Huhun mukaan joissain tapauksissa tuo on onnistunut nikon europen alueella.
Vois käydä tiedustelemassa, mutta viimeistään messuilla pitää kysellä enemmän edustajilta.

Tuossa linkissä analyysia huollosta ja sulkimen vaihdon jälkeisistä tunnelmista..
http://www.youtube.com/watch?v=RnRH5JrrpdY
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

De-Esser kirjoitti:Tuossa linkissä analyysia huollosta ja sulkimen vaihdon jälkeisistä tunnelmista..
Tulipa kuunneltua tuota tässä taustalla kun menee ihan radio-ohjelmasta, aika yllättävää että videon tekijän mukaan ainoa oikea ratkaisu Nikon-RAW-kuvaajalle on hommata/pysyä D7000/D700:ssa, koska D600:n lisäksi myös D7100 on susi ja D800 ei ilmeisesti myöskään kelpaa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Rockford kirjoitti:
De-Esser kirjoitti:Tuossa linkissä analyysia huollosta ja sulkimen vaihdon jälkeisistä tunnelmista..
Tulipa kuunneltua tuota tässä taustalla kun menee ihan radio-ohjelmasta, aika yllättävää että videon tekijän mukaan ainoa oikea ratkaisu Nikon-RAW-kuvaajalle on hommata D7000 koska myös D7100 on susi ja D800 ei ilmeisesti myöskään kelpaa.
Voi hitsi. Videossa sanottiin että D7100 on JPEG-only kamera, koska RAW-kuvia voi ottaa vain kolme putkeen. Pitää varmaan palauttaa tuo viallisena Rajalaan kun sillä voi ottaa vajaa kymmenen RAW kuvaa putkeen 6fps nopeudella ja 1.3x croppimoodissa 7fps nopeudella enemmän. Nämä 14bit häviötön pakkaus. 12bit häviöllinen taas parantaa tuota vaikuttamatta juuri kuvanlaatuun. 12bit häviölliseen RAWiin olen joutunut bufferin riittämättömyyden takia turvautumaan kerran viimeisen 7kk aikana.

"It's going to be, take one shot wait for ten seconds, take an other shot" :D

Ja kuulemma D700 + akkukahva = 10fps sarjakuvaus.. Ei kyllä siinä mitä minä olen käyttänyt.

Uskottava kaveri kaikenkaikkiaan :)
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
nomad

kribe kirjoitti:
Rockford kirjoitti:
Tulipa kuunneltua tuota tässä taustalla kun menee ihan radio-ohjelmasta, aika yllättävää että videon tekijän mukaan ainoa oikea ratkaisu Nikon-RAW-kuvaajalle on hommata D7000 koska myös D7100 on susi ja D800 ei ilmeisesti myöskään kelpaa.
Voi hitsi. Videossa sanottiin että D7100 on JPEG-only kamera, koska RAW-kuvia voi ottaa vain kolme putkeen. Pitää varmaan palauttaa tuo viallisena Rajalaan kun sillä voi ottaa vajaa kymmenen RAW kuvaa putkeen 6fps nopeudella ja 1.3x croppimoodissa 7fps nopeudella enemmän. Nämä 14bit häviötön pakkaus. 12bit häviöllinen taas parantaa tuota vaikuttamatta juuri kuvanlaatuun. 12bit häviölliseen RAWiin olen joutunut bufferin riittämättömyyden takia turvautumaan kerran viimeisen 7kk aikana.

"It's going to be, take one shot wait for ten seconds, take an other shot" :D

Ja kuulemma D700 + akkukahva = 10fps sarjakuvaus.. Ei kyllä siinä mitä minä olen käyttänyt.

Uskottava kaveri kaikenkaikkiaan :)
Siitä on nyt kauan aikaa kun D700 oli uusi. Silloin puhuttiin muistaakseni jonkun verran D3:n kennon likaantumisesta, mutta sekin meni ohi aika vähälle internet-julkisuudella. Niinpä kaikessa hiljaisuudessa putsailin uudenkarhean D700:sen kennoa noin kerran kuukaudessa, enkä minnekään tajunnut valittaa. Tuo helpotti jossain 10000-20000 kuvan välillä. Sitten kamera toimi hienosti. 2012 joululomareissulla kenno likaantui yhdessä objektiivinvaihdossa melko pahasti, mutta tuon sattumuksen jälkeen en putsannut D700:n kennoa enää kertaakaan.

D600:n kennon likaantuminen on kyllä pahimmillaan erittäin runsasta, runsaampaa kuin mitä koskaan olen nähnyt. Mutta sitä haluan kuitenkin sanoa, ettei tuo mitenkään ennenkuulumatonta ole.
rautaperä

Viesti Kirjoittaja rautaperä »

Kävinhän minäkin sen D 600 sulkimen "päivittämässä", niin kuin termi kuului, ihan vaan jälleenmyyntiarvon vakuutuksena. Vasemmassa yläkulmassa oli muutama täplä kun niitä ohjeen mukaan haeskeli, muttei niitä valokuvissa koskaan huomannut.

Eli sanoisin että tässä on kyseessä kamerafirmojen mutapaini tiettyjen mielikuvien luomiseksi. Ei tämä ongelma valokuvausta häiritse
nomad

rautaperä kirjoitti:Eli sanoisin että tässä on kyseessä kamerafirmojen mutapaini tiettyjen mielikuvien luomiseksi. Ei tämä ongelma valokuvausta häiritse
Sinulla on hyvä yksilö. Silloin kun minun D600:sta öljyt valahtivat kennolle, tapahtui siis noin 3000 kuvan kohdalla, niin kamerasta tuli muutaman sadan kuvan aikana lähes käyttökelvoton. Ei ainakaan maisemia tms. olisi voinut kuvata sillä pelkästään vasemmassa yläkulmassa oli kymmeniä pahoja likaläiskiä.
De-Esser

Kyllä nuo läiskät noissa kuvissa ainakin itseäni häiritsee, ei tarvitse millään suurennuslasilla katella. Eritoten maisemakuvissa, missä vaikkapa harmaa taivas.

Kyllähän kenno ajan saatossa likaantuu ja se on normaalia, mutta ohan tää ny ihan muuta.

Mutta kuten sanoin, pitänee keskustella messuilla itse edustajien kanssa.
_Teemu_

Viesti Kirjoittaja _Teemu_ »

Koksi kirjoitti:Tuolta flickr-palstalta toki saa niitä suttuisten numeroita, mutta ei milloin ne on valmistettu, jossainhan tuonkin tiedon luulisi olevan.
Pistetään nyt tähän puhdaskennoisen numero: 6089498
Whoah, huvikseni tsekkasin omastani sarjanron: 6089497.
Nice to meet you, lil'bro. :)
Jhilliaho

Viesti Kirjoittaja Jhilliaho »

Omasta rungosta vaihdettiin suljin jassilla 15000 kuvan jälkeen. Nyt taas 10000 kuvan jälkeen, takuun jo loputtua, päädyin putsaamaan kennon itse. Teki mieli yrittää saada taas uutta suljinta tai jopa d610, muttei huvittanut enää lähettää ainoaa runkoa pois.
De-Esser

Itsellä homma eteni niin, että runko meni takuuvaihtoon, eli sain "uuden" D600 rungon tilalle. Olihan "uudella" rungollakin ammuttu yli 7000 ruutua, kuulemma ollu demokäytössä.
alkovi

Takuu voimassa?

Viesti Kirjoittaja alkovi »

Tässä meni yli vuosi ostopäivästä ja asia on jäänyt hoitamatta. Vieläkö tuo tahrojen korjaus mennee takuuseen?
paaton

Re: Takuu voimassa?

Viesti Kirjoittaja paaton »

alkovi kirjoitti:Tässä meni yli vuosi ostopäivästä ja asia on jäänyt hoitamatta. Vieläkö tuo tahrojen korjaus mennee takuuseen?
No minun mielestäni tuossa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Jenkkilässä taisi olla muuten oikeusjuttu käynnissä d600n kenno ongelmista.

Edit:
No ei ihan ehkä käynnissä vielä.

http://nikonrumors.com/2014/02/15/law-f ... suit.aspx/

Olihan tuo nikonilta aika surkeasti hoidettu. Jenkkilässä noita asiakaspalautettuja runkoja taisi olla myynnissä paljon. Noita tuskin korjattiin, vaan ne menivät seuraavalle omistajalle. Osa uusista omistajista ei varmastikkaan huomaa koko likaantumisongelmaa. Varmasti laskettu juttu nikonilta.
Vastaa Viestiin