Pentax K-3
-
Re: k-3
EcQEb4S kirjoitti:Onkos kellään muuten kokemusta da 18-135 objektiivin tarkennus nopeudesta. Onko tuo nopeampi kuin sdm objektiivit?
Ei oo kokemusta, mutta mitä ulkomaisilta foorumeilta lukenu (lähinnä pentaxforum) niin monet sanovat sen olevan Pentaxin nopein obiska AF:ltaan.
-
Jaahas, pentaxforum.comista lueskelin kokemuksia K-3:n AF:sta ja yhteenvetona vois sanoa, että monien mielestä K-3:n AF on huomattavasti parempi kuin K-5:n.. sitten taas K-5 II:n omistajat eivät olleet aivan samaa mieltä, tosin heidänkin mielestään AF:ssä oli tapahtunut parannusta. Oottais lisää kokemuksia tästä kamerasta, ennen ku päättää mitään. :) intissäkin kuiten vielä se 25 aamua jälellä nii eihä tässä oo kiire.
-
Tuon objektiivin DC tarkennusmoottori on kyllä sukkela. Ja lähtee heti liikkeelle. Ainakin tuon 17-70:n SDM on hidas 18-135:n moottoriin verrattuna ja siinä tuntuu olevan pieni viive ennen kun kuin SDM alkaa liikkumaan tarkennusnappia painettaessa.EcQEb4S kirjoitti:Onkos kellään muuten kokemusta da 18-135 objektiivin tarkennus nopeudesta. Onko tuo nopeampi kuin sdm objektiivit?
Viimeksi muokannut jmra, Marras 24, 2013 22 : 54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Jotku ruuvitarkenteiset ovat myös nopeita. Väittäisin että osa niistä pärjää hyvin tuolle 18-135:n takennukselle mm. DA 70 Ltd.Stickl kirjoitti:EcQEb4S kirjoitti:Onkos kellään muuten kokemusta da 18-135 objektiivin tarkennus nopeudesta. Onko tuo nopeampi kuin sdm objektiivit?
Ei oo kokemusta, mutta mitä ulkomaisilta foorumeilta lukenu (lähinnä pentaxforum) niin monet sanovat sen olevan Pentaxin nopein obiska AF:ltaan.
Onko kukaan löytänyt manintaa tarkennusnopeudesta muilla DC objektiiveilla ? Siis 560mm ja 20-40 Ltd.
-
Ruuvitarkenteiset
Joo vanhat linssit tuntuvat entistä paremmilta uudessa rungossa. Pitäs keksiä nyt vaan, joku kuvauskeikka pimeään syksyyn. Kai ensviikonloppuna jossain tapahtuu jotain nopeata, jos vaikka Pentaxillakin kerkeis mukaan.
myynnissä 16/1.4 Zeiz tout 12mm 2.8, 35/1.4, 90/2.0
-
Multa löytyis mm tuollainen hieno ja tosi edullinen zoomi jonka lähes ainoa heikkous on tosi surkea AF, mitenköhän toimisi ruuvi tämän kanssa:
http://www.pentaxforums.com/lensreviews ... -Lens.html
Yllättävän hyvä jopa pitkässä päässä.
-
80-320
Terve!
Just toissa päivänä annoin omani naapurille koekäyttöön. Mitäs ajattelit kuvata tuolla?
Tarkennus on kyllä sen verran hidas, ettei sillä taida ehtiä nopeisiin kohteisiin k-3:sellakaan. Zoomin loppupäästä on myös aika suttu, oman kokemukseni perusteella.
Voin joku päivä kokeilla, jos ihan kauheasti kiinnostaa.
Just toissa päivänä annoin omani naapurille koekäyttöön. Mitäs ajattelit kuvata tuolla?
Tarkennus on kyllä sen verran hidas, ettei sillä taida ehtiä nopeisiin kohteisiin k-3:sellakaan. Zoomin loppupäästä on myös aika suttu, oman kokemukseni perusteella.
myynnissä 16/1.4 Zeiz tout 12mm 2.8, 35/1.4, 90/2.0
-
Äläpäs markku nyt pilaile. Tuonko "ainoa heikkous" muka tarkennus? Valitettavasti olen omistanut moisen, ja onneksi olen päässyt siitä myös nopeasti eroon. Todellakin hidas tarkentaja ja huonosta kontrastin toistosta/huonosta valovoimasta johtuen myös huonosti lukittuva. vain kohtuullinen välillä 80-200 ja yli 200 pirtää suttua ja kontrastista ei voi edes puhua. Vaikka onkin paras noista Pentaxin 80/100-300 tuubeista, niin silti se on umpi surkea. En voi edes kuvitella miten huono se on uusilla multimegapikselikennoilla, kun sen eron kohtuulliseenkin optiikaan näkee selvästi jo 10 megan kennolla.markku55 kirjoitti:Multa löytyis mm tuollainen hieno ja tosi edullinen zoomi jonka lähes ainoa heikkous on tosi surkea AF, mitenköhän toimisi ruuvi tämän kanssa:
-
Oisko sulla huono yksilö, eipä tuo Pentaxforumin "testit" ihan sinun käsitystä tue, mutta totta varmasti sinun yksilöllä.Naranek kirjoitti:Äläpäs markku nyt pilaile. Tuonko "ainoa heikkous" muka tarkennus? Valitettavasti olen omistanut moisen, ja onneksi olen päässyt siitä myös nopeasti eroon. Todellakin hidas tarkentaja ja huonosta kontrastin toistosta/huonosta valovoimasta johtuen myös huonosti lukittuva. vain kohtuullinen välillä 80-200 ja yli 200 pirtää suttua ja kontrastista ei voi edes puhua. Vaikka onkin paras noista Pentaxin 80/100-300 tuubeista, niin silti se on umpi surkea. En voi edes kuvitella miten huono se on uusilla multimegapikselikennoilla, kun sen eron kohtuulliseenkin optiikaan näkee selvästi jo 10 megan kennolla.markku55 kirjoitti:Multa löytyis mm tuollainen hieno ja tosi edullinen zoomi jonka lähes ainoa heikkous on tosi surkea AF, mitenköhän toimisi ruuvi tämän kanssa:
Toinen heikkous on heppoinen rakenne joka taas vaikuttaa optiseen laatuun jos linssistön keskitys siitä kärsii, niin kuin tämän zoomin osalta käy jos uloin linssistö alkaa roikkua hurjien välysten takia (sama ongelma koskee osaa 16-45 zoommeista). Tämä ei kuitenkaan ole itse optisen konstruktion vika vaan huonoon kuntoon helposti menevään mekaanisen laadun vika.
Jos löytää hyväkuntoisen version, niin kuvanlaatu on vallan hyvä, jopa loistava huomioiden käytettyjen hinnat.
Ps. Onhan tuo helkkarin ruman näköinen, varsinkin hopeisena jollainen minulla on. Kun Pentax siirtyi A objektiiveista F objektiiveihin, niin noista tehtiin kummallisen möhköjä, AF aikaan siirtymisellä oli minusta huonoja vaikutuksia objektiivien ulkonäköön ja ainakin minulle sillä on merkityksensä kuvaamisen fiiliksille.
Viimeksi muokannut markku55, Marras 26, 2013 8 : 27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: 80-320
Jos sinulla on vastaava omasta takaa, niin antaa olla, turhaa postailua. Uskon kun sanot, että on edelleen hidas.EcQEb4S kirjoitti:Terve!
Olen tuolla kuvannut lähinnä purkkareita ja muuta kohtuu hitaasti liikkuvia kohteita, en lintuja tai säikkyjä eläimiä, saatikka urheilua.
-
Jos nyt viitsisitte edes katsoa noita esimerkkikuvia vaikkapa vain ekalta sivulta, niin jollain keinoin joku saa tuollakin halpiksella suttuzoomilla melko hienoja lintukuvia ja myös lähikuvia:
Minä en tuollaisia kuvia saa sen paremmin tuolla kuin millään muullakaan objektiivilla, maksoi mitä maksoi.
Ai niin, ei siellä tokalla sivulla sitten enmpää kuvia ollutkaan ;)
Minä en tuollaisia kuvia saa sen paremmin tuolla kuin millään muullakaan objektiivilla, maksoi mitä maksoi.
Ai niin, ei siellä tokalla sivulla sitten enmpää kuvia ollutkaan ;)
-
Maailma on täynnä huonoilla kuvausvehkeillä otettuja hyviä kuvia. Päättelyketju ei siis mene niin päin, että hyvä kuva -> hyvä kalusto. Enemmänkin jotenkin niin, että hyvä kalusto -> suuremmat mahdollisuudet hyviin kuviin.markku55 kirjoitti:Jos nyt viitsisitte edes katsoa noita esimerkkikuvia vaikkapa vain ekalta sivulta, niin jollain keinoin joku saa tuollakin halpiksella suttuzoomilla melko hienoja lintukuvia ja myös lähikuvia:
-
Ei suttuobjektiivilla saa hyviä skarppeja kuvia, taiteellisesti ehkä ;)nomad kirjoitti:Maailma on täynnä huonoilla kuvausvehkeillä otettuja hyviä kuvia. Päättelyketju ei siis mene niin päin, että hyvä kuva -> hyvä kalusto. Enemmänkin jotenkin niin, että hyvä kalusto -> suuremmat mahdollisuudet hyviin kuviin.markku55 kirjoitti:Jos nyt viitsisitte edes katsoa noita esimerkkikuvia vaikkapa vain ekalta sivulta, niin jollain keinoin joku saa tuollakin halpiksella suttuzoomilla melko hienoja lintukuvia ja myös lähikuvia:
-
- Viesti:
Eli tämä on mekaaniselta laadultaan huono, yksilövaihtelu suurta, ruma, hidas AF, pimeä.markku55 kirjoitti:Oisko sulla huono yksilö, eipä tuo Pentaxforumin "testit" ihan sinun käsitystä tue, mutta totta varmasti sinun yksilöllä.Naranek kirjoitti:Äläpäs markku nyt pilaile. Tuonko "ainoa heikkous" muka tarkennus? Valitettavasti olen omistanut moisen, ja onneksi olen päässyt siitä myös nopeasti eroon. Todellakin hidas tarkentaja ja huonosta kontrastin toistosta/huonosta valovoimasta johtuen myös huonosti lukittuva. vain kohtuullinen välillä 80-200 ja yli 200 pirtää suttua ja kontrastista ei voi edes puhua. Vaikka onkin paras noista Pentaxin 80/100-300 tuubeista, niin silti se on umpi surkea. En voi edes kuvitella miten huono se on uusilla multimegapikselikennoilla, kun sen eron kohtuulliseenkin optiikaan näkee selvästi jo 10 megan kennolla.markku55 kirjoitti:Multa löytyis mm tuollainen hieno ja tosi edullinen zoomi jonka lähes ainoa heikkous on tosi surkea AF, mitenköhän toimisi ruuvi tämän kanssa:
Toinen heikkous on heppoinen rakenne joka taas vaikuttaa optiseen laatuun jos linssistön keskitys siitä kärsii, niin kuin tämän zoomin osalta käy jos uloin linssistö alkaa roikkua hurjien välysten takia (sama ongelma koskee osaa 16-45 zoommeista). Tämä ei kuitenkaan ole itse optisen konstruktion vika vaan huonoon kuntoon helposti menevään mekaanisen laadun vika.
Jos löytää hyväkuntoisen version, niin kuvanlaatu on vallan hyvä, jopa loistava huomioiden käytettyjen hinnat.
Ps. Onhan tuo helkkarin ruman näköinen, varsinkin hopeisena jollainen minulla on. Kun Pentax siirtyi A objektiiveista F objektiiveihin, niin noista tehtiin kummallisen möhköjä, AF aikaan siirtymisellä oli minusta huonoja vaikutuksia objektiivien ulkonäköön ja ainakin minulle sillä on merkityksensä kuvaamisen fiiliksille.
Ihme ettei porukka täällä kuolaa tuon perään...
-
No tuosta mekaanisesta laadusta juurikin etulinssistön ohjauksen osalta olisin eri mieltä ja yksilövaihtelut on varmaan isoja vaikka ei kuulukkaan ns halpis FAJ sarjaan.mappe kirjoitti:Eli tämä on mekaaniselta laadultaan huono, yksilövaihtelu suurta, ruma, hidas AF, pimeä.
Ihme ettei porukka täällä kuolaa tuon perään...
Käytettynä alle satasen ei kovin valovoimaista huippulaatuista telezoomia saa ;)
-
-
Olisin kyllä odottanut tuolta uudelta sensorilta parempaa…
http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/ ... 14_830_676
-
Mitä taikoja odotit? Yllättävän hyvältähän toi näyttää noiden mittausten perusteella verrattuna nettikohinaan korkeiden isojen vertailusta edeltäjään. Suurimmat erot ton puljun mukaan näyttäs tulevan siitä, ettei K-3 anna ISO80 valintaa.. mikä lie siihen syynä.myllis kirjoitti:Olisin kyllä odottanut tuolta uudelta sensorilta parempaa…
Sensori ei mulle ole suurin syy miks ainakin toistaseks karsastan vielä tätä uutuutta.. kattellaan ja kuunnellaan kokemuksia, mitä täältä ei kumma kyllä tunnu paljon vielä löytyvän? Mystistä, onhan toi ainakin muualla myynyt jo hyvin.
Pentax/Ricoh