Nikon D600

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Hannez

Viesti Kirjoittaja Hannez »

Tällä hetkellä D600 on hinta-laatusuhteeltaan ihan ylivoimainen, kun vertaa esmes 5D MKIII:seen.
Carpe diem
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jmjh

Viesti Kirjoittaja jmjh »

Hannez kirjoitti: Se mikä jäi ainakin itseäni "nyppimään" oli Nikon piittaamattomuus tätä asiaa kohtaan. Reilua olisi ollut kutsua kamerat huoltoon, joissa on ollut likaongelmia. Itse piti kolme kertaa avautua ennen kuin asialle todella tehtiin jotain.
Ehkä heillä ei ollut vielä kahdella ensimmäisellä kerralla muuta ratkaisua ongelmaan kuin puhdistella kennoa. Jos korjattua suljinta ei ollut vielä saatavilla, niin turha sitä on suljintakaan vaihtaa jos uusi voi sotkea ihan samalla tavalla. Tuo recall jossa vaihdettaisiin kaikkien D600:sten suljin olisi ollut aika kallis operaatio (huoltoliikkeet taitaa laskuttaa noista vaihdoista satasia) kun kuitenkaan kaikissa tapaukissa sitä ei ole tarvinnut vaihtaa vaan roskaantuminen on loppunut muutaman tuhannen kuvan oton jälkeen. Mutta ikäväähän tuo käyttäjien kannalta on.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Hannez kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
Hannez kirjoitti: Reilua olisi ollut kutsua kamerat huoltoon, joissa on ollut likaongelmia.
Minusta tuo olisi ollut epäreilua. ;-)
Oishan tuo ollut suorastaan huutavaa vääryyttä...
...jos saisi edes valita puhtaan huollon! ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Koksi

Viesti Kirjoittaja Koksi »

Saako tuon D600:n valmistusaikaa selville jostain. Omani kenno on edelleen puhdas, ostettu kesäkuussa, kuvattu n. 3000, mutta kuinka uusi/vanha tuo mahtaa olla?
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

OskuK kirjoitti:
Hannez kirjoitti:
OskuK kirjoitti: Minusta tuo olisi ollut epäreilua. ;-)
Oishan tuo ollut suorastaan huutavaa vääryyttä...
...jos saisi edes valita puhtaan huollon! ;-)
Katsos, Osku alentuu jo selittämään omaa juttua, wau :-)
--------
Aves!
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Koksi kirjoitti:Saako tuon D600:n valmistusaikaa selville jostain. Omani kenno on edelleen puhdas, ostettu kesäkuussa, kuvattu n. 3000, mutta kuinka uusi/vanha tuo mahtaa olla?
Flickrissä on D600 ryhmä jossa ovat jauhaneet sarjanumeroista ja likaantumisesta vaikka kuinka paljon. Yritin sitä seurata, mutta en oikein ole saanut selvää onko tuossa keskustelussa kirkastunut mitään erityistä päätelmää... Joka tapauksessa taitaa olla aika selvää, että enään nyt ei ole myynnissä niitä alkusarjan kameroita. Ei ainakaan kaupoissa joissa tavara vaihtuu suht vlkkaasti.

Mutta toistan vielä, että jonkun asteinen sulkimesta peräisin olevan öljyn joutuminen kennolle on aika yleistä. Tuota on ollut - ja tulee olemaan - aivan kaiken merkkisissä kameroissa. Tämä minun uusi (3000 kuvaa otettu) D600 on kuitenkin kennon puhtauden kannalta paras kamera mitä minulla on ollut.
Koksi

Viesti Kirjoittaja Koksi »

Tuolta flickr-palstalta toki saa niitä suttuisten numeroita, mutta ei milloin ne on valmistettu, jossainhan tuonkin tiedon luulisi olevan.
Pistetään nyt tähän puhdaskennoisen numero: 6089498
Valottaja

Viesti Kirjoittaja Valottaja »

Aiheen vierestä nopea kysymys.
Koksi laittoi huolettomasti kameransa sarjanumeron näytille.
Olen huomannut, että näitä sarjanumeroita joskus pantataan kuin sotu-tunnusta ja esitetään oman rungon sarjanumero esimerkiksi muodossa 123xxxx tai jotenkin vastaavasti.

Mikä on syynä siihen, että tuota ( ainakin minun kokemukseni mukaan ) sarjanumeroa ei haluta kertoa kokonaisuudessaan?
jmjh

Viesti Kirjoittaja jmjh »

Koksi kirjoitti:Tuolta flickr-palstalta toki saa niitä suttuisten numeroita, mutta ei milloin ne on valmistettu, jossainhan tuonkin tiedon luulisi olevan.
Pistetään nyt tähän puhdaskennoisen numero:
Tarkkaa valmistuspäivä on aika hankala tietää, ehkä korkeintaan maahantuojat voisi tietää. Mutta toisaalta onko tuolla väliä, koska sarjanumeron pitäisi olla kasvava numero, joten nyt ainakin tuota sinun sarjanumeroa suuremmatpitäisi kai olla toimivia ellei sitten sattunut hyvä tuuri.

Valottaja kirjoitti: Mikä on syynä siihen, että tuota ( ainakin minun kokemukseni mukaan ) sarjanumeroa ei haluta kertoa kokonaisuudessaan?
Ainakin Nikon sivulle voi rekisteröityä kameran sarjanumerolla ja saada siitä jotain hyötyä kuten NPU jäsenyyden jos tarpeeksi noita kerää. Mutta muuta en itse keksi.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Oikeasti olemassaolevaa sarjanumeroa voi toki menestyksellä tarjota, kun netissä myy olemassaolematonta kameraa.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Valottaja

Viesti Kirjoittaja Valottaja »

OskuK kirjoitti:Oikeasti olemassaolevaa sarjanumeroa voi toki menestyksellä tarjota, kun netissä myy olemassaolematonta kameraa.
No tämä on tietysti totta, mutta mikä tuon todellinen merkitys sitten on tuollaisessakaan tapauksessa, kun eihän näistä sarjanumeroista tunnu saavan mistään tietoa - ei edes valmistajalta. Eli kuinka sitten mahdollinen ostaja voi mitenkään varmistaa onko kerrottu sarjanumero todellinen vai keksitty - mjooh, no ei tuolla niin väliä.

Kiitos kuitenkin kommenteista aiheeseen liittyen, nämä valaisivat asiaa hieman.
Jätettäkköön OT tämän osalta tähän.
Pentax RAW

Viesti Kirjoittaja Pentax RAW »

Harmi, kun Nikon teki nämä susikamerat. Ei ole enää sellaista iloista keskustelunsorinaa näilläkään paanoilla niinkuin kun oli ennen.
nomad

Pentax RAW kirjoitti:Harmi, kun Nikon teki nämä susikamerat. Ei ole enää sellaista iloista keskustelunsorinaa näilläkään paanoilla niinkuin kun oli ennen.
Höh? Onhan D600:sta jauhettu tässäkin jo likemmäs 70 sivun verran. Tusinan sivun ketju Pentaxista on luksusta - vaikka siitäkin tietty ainakin 6 sivua koskee sääsuojausta, 2 sivua niitä pieniä ja huonopiirtosia kiinteitä obiskoja ja yksi sivu tarkennusjärjestelmän huonoutta. Ai niin, loppu kyseisestä Pentax-keskustelusta omistetaan täyskennoiselle kameralle jota ei koskaan tule ;-)
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

nomad kirjoitti: Höh? Onhan D600:sta jauhettu tässäkin jo likemmäs 70 sivun verran.
Niin, ja tämä sentään vanhasta mallista... eläköön 610-ketju.
--------
Aves!
T!mka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T!mka »

Onkos kukaan seuraillu hintoja? Mistä lähtee halvimmalla uutena tällä hetkellä? Ite oon löytänyt amazon.de hintaan 1339€.
Miksus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Jos Suomesta joutuu maksamaan satasen enemmän niin tuleeko tilattua ulkomailta, minun ei ainakaan tulisi.

Itselläni on D600, viime syksynä ostettu. Kuvattu noin 3000 laakia, ja kenno on puhdas tai ei ainakaan mitään mainittavia roiskeita.

Harvoin ostan mitään Rajalasta, tämän ostin, liekö muualtakin ostettaessa saatavissa, mutta tuolta ainakin sain kennon puhdistuksen ilmaiseksi kerran vuodessa 3 vuoden ajan. Hyvä juttu.

Aika monen monituista runkoa käyttäneenä pidän tätä D600sta tosi hyvänä ja ylivoimaisena hinta/laatusuhteeltaan, sopivasti pikseleitä ja hyvä tarkennus.
nomad

Ostaapa D600:sen mistä tahansa, niin kyllä tämän kanssa kannattaa pitää huolta takuun toimivuudesta.

Minulla muuten lurahti öljyt kennolle 3000 kuvan kohdalla. Se tapahtui aika nopeasti sen jälkeen kun olin tähän ketjuun kehunut, että kenno on puhdas. Eli varo vaan... Suljin on nyt vaihdettu joten homma taitaa oll kunnossa. Luulisin...

PS Nyt ostaisin D610:n jos hinnanero on vain 100e.
McNally

Viesti Kirjoittaja McNally »

Onhan siinä D610:ssa nopeampi sarjakuvaus.
nomad

McNally kirjoitti:Onhan siinä D610:ssa nopeampi sarjakuvaus.
Tuskin havaittava ero. Mutta jos jotain D610:stä haluaisin D600:seen, niin se olisi kehitetty automaattinen valkotasapaino. Olisi varmaan firmiksellä hoidettavissa. Kenties sarjakuvauskin on vastaava asia.
De-Esser

Viesti Kirjoittaja De-Esser »

nomad kirjoitti: Suljin on nyt vaihdettu joten homma taitaa oll kunnossa. Luulisin...
Oma D600 ollu huollossa pari kertaa. Viimeksi vaihdettiin suljin pari kuukautta sitten.
Jassilla sanottiin asian olevan nyt kunnossa, mutta kun ei ole!

Huollon jälkeen olen tuhannen ruutua kuvannu ja tänään huomasin, että taas on paskatäplää kennossa.
Vastaa Viestiin