simplyelectronics.net?
-
- Viestit: 594
- Liittynyt: Kesä 08, 2010 20 : 23
Eihän sieltä tule alveja ei, mutta hintavertailu kahden kaupan välillä on vähän reilumpaa, kun puhutaan molempien kohdalla joko alvittomista, tai alvillisista hinnoista.
Tuo on vähän sama kuin vertaisi kahden samanlaisen diesel henkilöauton ajokustannuksia per 100km, mutta toinen kuljettajista rehvastelisi polttoöljyn käytön edullisuudella. ;)
Se on edullista niin pitkään, kun ei vaan jää kiinni. Tietämättömyyten ei auta vedota, jos tulli huomaa vaatia ALV -maksua.
Tuo on vähän sama kuin vertaisi kahden samanlaisen diesel henkilöauton ajokustannuksia per 100km, mutta toinen kuljettajista rehvastelisi polttoöljyn käytön edullisuudella. ;)
Se on edullista niin pitkään, kun ei vaan jää kiinni. Tietämättömyyten ei auta vedota, jos tulli huomaa vaatia ALV -maksua.
-
- Viestit: 804
- Liittynyt: Elo 30, 2010 20 : 20
- Viesti:
Ei alveja tai muitakaan, eikä postimaksuja. Suomen hinnat poskettomia monissa linsseissä joten säästö on valtava, tavara tulee hitaasti kun tuotteet tilataan sitä mukaan mikä tilauskanta! Takuu toimii myös hitaasti, mutta silti toimii, ainaki 1 tuotteen kokemuksella. Tunnen monia simplyn tilaajia henkkohtasesti eikä vielä kertaakaan ongelmia! Suhteutettuna ongelmia on ollu kotimaan tilauksissa/ostoissa.
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Joulu 27, 2008 21 : 57
Voi aargh, taistelin 1,5v sitten Nikkor linssin kanssa, ja 2-3kk odottelun jälkeen peruin tilauksen ja sain kun sainkin rahani takaisin.
En tiedä mikä minuun tuli, kun päätin kuitenkin tilata uudestaan Simplystä Tabletin, ja katselin tarkkaan että tuotteen kohdalla oli merkintä että tavara on "in Stock".
Nyt kolmen viikon jälkeen kun poika on vinkunut päivittäin missä tabletti viipyy, kävin loggautumassa sisälle, ja tuote on vielä toimittamatta heitä. Ei muuta kun postia sinnepäin. Paljon hienoja sanoja, mutta ei lupausta koska Tabletti lähtee liikkeelle:
Thank you for your patience whilst waiting for your order.
Due to unprecedented demand for our products and services a few of our orders have been delayed. We sincerely apologize for any inconvenience caused. This does not deter from the fact that we are doing our very best to ensure your order gets shipped out in the coming days.
To ensure minimal delays moving forward, we have upgraded all orders to expedited delivery service which means the parcel will reach your door step within 2-3 working days. As a further gesture of goodwill, we have included a free All in One Card Reader along with your order. We hope this goes some way in restoring your confidence with us.
Your extended patience and understanding in the matter is truly appreciated, should you have any further queries, please do not hesitate to let us know.
En tiedä mikä minuun tuli, kun päätin kuitenkin tilata uudestaan Simplystä Tabletin, ja katselin tarkkaan että tuotteen kohdalla oli merkintä että tavara on "in Stock".
Nyt kolmen viikon jälkeen kun poika on vinkunut päivittäin missä tabletti viipyy, kävin loggautumassa sisälle, ja tuote on vielä toimittamatta heitä. Ei muuta kun postia sinnepäin. Paljon hienoja sanoja, mutta ei lupausta koska Tabletti lähtee liikkeelle:
Thank you for your patience whilst waiting for your order.
Due to unprecedented demand for our products and services a few of our orders have been delayed. We sincerely apologize for any inconvenience caused. This does not deter from the fact that we are doing our very best to ensure your order gets shipped out in the coming days.
To ensure minimal delays moving forward, we have upgraded all orders to expedited delivery service which means the parcel will reach your door step within 2-3 working days. As a further gesture of goodwill, we have included a free All in One Card Reader along with your order. We hope this goes some way in restoring your confidence with us.
Your extended patience and understanding in the matter is truly appreciated, should you have any further queries, please do not hesitate to let us know.
-
- Viestit: 594
- Liittynyt: Kesä 08, 2010 20 : 23
Vai lupasivat tottolle All in One Card Readerin. Mulle pistivät vaan 1 x 3-in-1 Cleaning Kitin. Ei menny nallekarkit tasan :D
3 työviikkoa niillä näköjään menee ennen kuin saavat edes postitettua "varastossa" olevan tuotteen. Tuon automaattisen pahoitteluviestin + "expedited delivery service" -lupauksen lisäksi tuli Christine:ltä vielä ihan oikea viesti, jossa lupailtiin postitus tämän viikon loppupuolella. Nyt näkyy jopa DHL seurantatunnus.
Ei tuolta kyllä kannata tilata mitään, mitä kuvittelee tarvitsevansa seuraavan 1-2kk aikana.
3 työviikkoa niillä näköjään menee ennen kuin saavat edes postitettua "varastossa" olevan tuotteen. Tuon automaattisen pahoitteluviestin + "expedited delivery service" -lupauksen lisäksi tuli Christine:ltä vielä ihan oikea viesti, jossa lupailtiin postitus tämän viikon loppupuolella. Nyt näkyy jopa DHL seurantatunnus.
Ei tuolta kyllä kannata tilata mitään, mitä kuvittelee tarvitsevansa seuraavan 1-2kk aikana.
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Joulu 27, 2008 21 : 57
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Loka 05, 2012 12 : 47
Kolmas lasi tuolta nyt tilattu, 2 ensimmäistä sujui mainiosti, nopea oli toimitus.
Nytkin tuli nopeasti viesti että paketti lähtenyt matkaan. Päivä myöhemmin tuli tekstiviesti DHL Expressiltä. Pyysivät kuitin ostosta tullausta ja veromaksua varten. Paketti lähti HongKongilta.
Mitä tämä nyt sitten on, meneekö vielä EU:n kautta vai tuleeko mulle tuosta nyt vielä verot ja alvit päälle??
Ei aikaisemmin tullut, eikä pitäisi tulla.
Onko joku muu saannut sen tekstarin DHL:ltä?
Nytkin tuli nopeasti viesti että paketti lähtenyt matkaan. Päivä myöhemmin tuli tekstiviesti DHL Expressiltä. Pyysivät kuitin ostosta tullausta ja veromaksua varten. Paketti lähti HongKongilta.
Mitä tämä nyt sitten on, meneekö vielä EU:n kautta vai tuleeko mulle tuosta nyt vielä verot ja alvit päälle??
Ei aikaisemmin tullut, eikä pitäisi tulla.
Onko joku muu saannut sen tekstarin DHL:ltä?
-
- Viestit: 6280
- Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: Heinä 20, 2008 20 : 18
Älkää nyt viitsikö pelotella, mä sain tekstarin ja toimitin tiedot sähköpostilla ilman ostokuittia, totesin vaan että tästä piti olla jo tullit yms. Maksettu. Hyvin kantoivat perille parin päivän kuluttua.markku55 kirjoitti:Itse asiassa joudut maksamaan myös arvonlisäveron koko ostoksen hinnalle toimituskuluineen.
Canon EOS 6D, EF:t 24-105mm f/4L IS USM, 70-300mm f/4-5.6 IS USM, 40mm f/2.8 STM, 50mm f/1.4, 85mm f/1.8 USM, Speedlitet 430EX II, 270EX II & ST-E2 + FujiFilm FinePix X100, ThinkTank Retrospective 7 & Crumpler Pretty Boy 4000(XL).
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Touko 19, 2005 13 : 47
Miten sinulla kävi tämän kanssa, jouduitko maksu hommiin ?detomaso80 kirjoitti:Kolmas lasi tuolta nyt tilattu, 2 ensimmäistä sujui mainiosti, nopea oli toimitus.
Nytkin tuli nopeasti viesti että paketti lähtenyt matkaan. Päivä myöhemmin tuli tekstiviesti DHL Expressiltä. Pyysivät kuitin ostosta tullausta ja veromaksua varten. Paketti lähti HongKongilta.
Mitä tämä nyt sitten on, meneekö vielä EU:n kautta vai tuleeko mulle tuosta nyt vielä verot ja alvit päälle??
Ei aikaisemmin tullut, eikä pitäisi tulla.
Onko joku muu saannut sen tekstarin DHL:ltä?
Tässä olen itsekin tilausta ko putiikin suuntaan tekemässä ja mietin vielä tuon tilaa painikkeen painamista
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: Kesä 28, 2011 1 : 00
- Paikkakunta: Vantaa
Hmm, tilasin n. 35 päivää sitten linssin. Valitettavasti tällä kertaa arpaonni ei suosinut. Linssiä ei näkynyt eikä kuulunut. Syystä tai toisesta eivät pystyneet toimittamaan, en spekuloi siitä sen enempää. Paypalin kautta rahat takaisin tilille kahden pankkipäivän jälkeen, joten ei sinäänsä harmita yhtään. Tekisin varmaan samoin siitä huolimatta että odottelin kuukauden turhaan, sillä silloin kun sen linssin sattuu saamaan, on se hinta vaan ylivertainen verrattuna mihin tahansa muuhun hintaan. Ja näin köyhänä se vie voiton kaikesta muusta. Mainittakoon siis, että kolmesti olen kolmesti tilannut yhteensä, 2/3 tavaran saanut, ja 1/3 tavara ei näkynyt eikä kuulunut.
Johtopäätös ja suositus: suosittelen maksamaan Paypalin kautta, niin se antaa lisäturvaa ostoksille :)
Johtopäätös ja suositus: suosittelen maksamaan Paypalin kautta, niin se antaa lisäturvaa ostoksille :)
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: Heinä 22, 2009 0 : 22
- Paikkakunta: Tampere
Olis kiva tietää mistä osa porukasta on saanu päähänsä että joutuu alvien ja tullien maksumieheks simblylta tilatessa ? Ite tilasin elokuussa vajaan 900 € putken ja pari viikkoo tilauksesta sain sähköstä postia missä tulli ihmetteli mitä mahtaa paketissa olla kun luki vaan " LENSES " ja kysy paketin arvoo , siitä viikon päästä tuli paketti kotio eikä mitään maksuja / kyselyjä sen jälkeen .
-
- Viestit: 9998
- Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23
Simplyn sijaintipaikka on Hong Kong.näsä kirjoitti:Olis kiva tietää mistä osa porukasta on saanu päähänsä että joutuu alvien ja tullien maksumieheks simblylta tilatessa ? Ite tilasin elokuussa vajaan 900 € putken ja pari viikkoo tilauksesta sain sähköstä postia missä tulli ihmetteli mitä mahtaa paketissa olla kun luki vaan " LENSES " ja kysy paketin arvoo , siitä viikon päästä tuli paketti kotio eikä mitään maksuja / kyselyjä sen jälkeen .
Mielenkiintoista, että Suomen tulli kysyy sinun tilaamasi lähetyksen sisältöä ja arvoa tullaamatta sitä. Pistokoe Simplylle? Verotarkastus?
Simplyn kamat tulee osittain UK:n kautta siten, että ne uitetaan tullivarastojen kautta kirjaamismenettelyllä ja ne ei siis koskaan mene tulliin. Osa tavarasta taas tulee unionin alueelta siten, että niistä ei pidäkään maksaa mitään tai tulli ei edes kysele niiden perään.
Tässä on takana hyvin sekava kuvio, mutta nyrkkisääntönähän on se, että Simply voi tuoda tavaran omana maahantuontina EU alueelle halvimman arvonlisäverokannan maahan ja suorittaa tuonnista kausittain arvonlisäveroja. Tämän jälkeen se myy tavaran EU:ssa sijaitsevan tytäryhtiönsä kautta asiakkaalle ja tässä vaiheessa sen pitäisi tilittää alv ostomaan mukaan, eli Suomeen toimitettaessa 24%, mitä se ei tee. Se voi myös toimittaa aina uuden tytäryhtiön nimissä siten, että toimitusmäärät eri maihin eivät ylity ja myyjä on verovelvollinen ainoastaan tytäryhtiön sijaintimaahan. Ja se on Kypros tai Kanaalisaaret. Ja verojen maksuhan tapahtuu kirjanpitoarvojen mukaan, mutta kuten tiedämme... tuloksen manipulointi verojen välttämiseksi ei ole mitään rakettitiedettä, vaan enemmän sääntö kuin poikkeus kansainvälisessä kaupassa...
..
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Heinä 07, 2009 13 : 19
Tuo on verosuunnittelua, jota harrastavat myös Suomessa toimivat firmat ja myös kuntien sekä valtioiden yhtiöt.
Itse koen että maksan jo tarpeeksi tuloissa veroja tähän koko ajan paisuvaan julkiseen pullakoneistoon, joten hankintoja yritän tehdä sieltä mistä halvimmalla saa. Lisää verojen maksamisesta olen saanut jo tarpeeksi. Onhan melko järjetöntä kun tuotteen hinnassa on pelkkää alt:ta 1/4 hinnasta. Sillä rahalla tietenkin moni voi viettää kivaa vapaa-aikaa toisten "siivellä".
Itse koen että maksan jo tarpeeksi tuloissa veroja tähän koko ajan paisuvaan julkiseen pullakoneistoon, joten hankintoja yritän tehdä sieltä mistä halvimmalla saa. Lisää verojen maksamisesta olen saanut jo tarpeeksi. Onhan melko järjetöntä kun tuotteen hinnassa on pelkkää alt:ta 1/4 hinnasta. Sillä rahalla tietenkin moni voi viettää kivaa vapaa-aikaa toisten "siivellä".
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Joulu 27, 2008 21 : 57
Peruin tilauksen 22.8 kun "varastotuote" ei ollut lähtenyt liikenteeseen kuukauden odottelun jälkeen -> lupasivat palauttaa rahat kahden viikon sisällä.Lähetetty: Elo 21, 2013 12 : 37 Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
Prk. Yllä mainittu tabletti tilattu 22.7 "varastotuotteena", eikä ole vieläkään lähetetty. Luottokorttilasku tietysti tuli, ja viimeinen maksupäivä huomenna. Taidan vähentää Simplyn summan laskusta, peruttaa tilauksen, ja laitan luottokunnalle reklamaatio Simplystä.
Nyt on mennyt 8 viikkoa, eikä raha ole vielä näkynyt, ja webbisivuilla status on "refund in process". Laitoin taas viestin että viikon kuluttua menee reklamaatio Mastercardille ellei rahat palautettu.
Tällä kertaa tuli (vakio)vastaus todella nopeasti, alle tunnissa:
Thank you for your email. It is with great regret to hear that your funds have not been refunded yet.
Our management team is looking into the delay. Refunds on the whole are normally processed much quicker. This could be related to a system issue on our part, but it would be unwise of me to speculate at this time.
I have queried your refund request for you once more. We will be in contact if we need any further information from you facilitate the refund.
Rather than contacting us, we will endeavor to update you on your refund progress. We are hopeful that this will be completed soon.
In any case, please use this email correspondence to contact us if needed moving forward. Otherwise we will update you directly concerning your refund.
Please kindly accept our sincere apology and wish you a good day ahead. Should you have any further queries, do let me know and i'd be happy to assist you.
To be continued...
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Joulu 03, 2012 16 : 57
Moikka,pakko laittaa tähän väliin. Olen nyt kolme kertaa tilannut simplystä tavaraa ja joka kerta ne on tullut hyvin. Toim.aika on ollut 14-17 päivää tasaisesti ja aina oikeat tavarat. Eilen tuli Tamron SP 24-70 mm F/2.8 Di VC USD hintaan 649€. Mielestäni hinta on tuohon toim.aikaan ihan kohtuullinen. En tiedä sitten tarvitseeko tavallisen nettikaupasta tilaajan ottaa selvää kaikista veroparatiisiasioista,se on mielestäni aivan mahdoton tehtävä. Kai sille joku isompi taho laittaa sulun jos se on laitonta.
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Joulu 27, 2008 21 : 57
Noniin, vihdoinkin tila "Refunded", eli rahat pitäisi olla palautettu.
Itse tilaan suurin osa tavaroistani netistä, takana 100+ kauppaa, ja tosi harvoin jotakin on mennyt pieleen. Simplyn kanssa molemmat kauppani menneet pieleen, enkä enää kolmatta kertaa tilaa sieltä. Monta hyvää palautetta Simplystä kuitenkin tullut, kuten esim Lettuselta, eli itselläni lienee vaan ollut huono tuuri kyseisen lafkan kanssa..
Itse tilaan suurin osa tavaroistani netistä, takana 100+ kauppaa, ja tosi harvoin jotakin on mennyt pieleen. Simplyn kanssa molemmat kauppani menneet pieleen, enkä enää kolmatta kertaa tilaa sieltä. Monta hyvää palautetta Simplystä kuitenkin tullut, kuten esim Lettuselta, eli itselläni lienee vaan ollut huono tuuri kyseisen lafkan kanssa..
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Joulu 03, 2012 16 : 57
Joo,hyvin on toiminut mutta pitää muistaa että takuu loppuu kun perävalot vilahtaa. Nimittäin vaikka Tamronilla on viiden vuoden takuu,niin turha on yrittää rekistöröidä sarjanumerolla. Ilmoitttaa että tietokanta ei tunne numeroa. En ole jaksanut sen paremmin kysellä takuun perään,kun onhan nuo kuitenkin toiminut ihan ok.