Tumma piste kuvissa

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Legitiimi

Tumma piste kuvissa

Viesti Kirjoittaja Legitiimi »

Terve vaan kaikille Genevestä. Olen täällä viettämässä kuherruskuukautta uuden kamerani kanssa ja antoisaa on ollut, vaikka alkeitahan tässä vielä opetellaan monessakin mielessä.

Asiaan: pari päivää sitten huomasin, että kuvissani näkyy pari pientä tummaa pistettä. Ne ovat aika huomaamattomia ja näkyvät oikeastaan vain kirkasta taustaa, kuten taivasta vasten. Pisteet näkyvät molemmilla linsseillä otetuissa kuvissa, joten onko kennolle voinut päästä roskia tai pölyä? Olen kyllä yrittänyt olla tosi varovainen linsseä vaihdellessa ja kamera on viikon vanha. En näe kennossa ainakaan mitään suurempaa roskaa. Luin täältä jotain juttua, että kennoa voi yrittää puhdistaa jollain ilmapuhaltimella tai pyyhkimällä? Muita ehdotuksia? Jotenkin vähän epäillyttää ruveta itse sorkkimaan kennoa..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Kennolla tosiaan likaa. Kennon voi puhdistaa itse, mutta ehkäpä ei kannata opetella sitä matkaoloissa. Löytyykö sieltä valokuvausliikettä joka puhdistaa kennon?
Legitiimi

nomad kirjoitti:Kennolla tosiaan likaa. Kennon voi puhdistaa itse, mutta ehkäpä ei kannata opetella sitä matkaoloissa. Löytyykö sieltä valokuvausliikettä joka puhdistaa kennon?
Tätä itsekin mietin, pitääpä ottaa selvää. Sattuuko olemaan yhtään hajua paljonko tällainen operaatio yleensä kustantaa?
Legitiimi

Pisteet olivat tosiaan niin huomaamattomat, että päätin jättää puhdistuksen tänne Suomeen.

Soitin Sonyn asiakaspalveluun ja kysyin, mihin kameran voi viedä puhdistettavaksi. Laite pitää kuulemma kiikuttaa jonnekin Vantaalle, josta se lähetetään Ranskaan. Hirveen näppärää.

Onko muita vaihtoehtoja? Kyseessä siis NEX7.
nomad

Oliko tämä probleemikamera niitä puoliläpäisevällä peilillä varustettuja Sonyja? Normaalin peilikameran pudistus tapahtuu tuosta vaan aivan kotioloissakin. Ja jos ei kotona niin kameraliikkeessä tai korkeintaan suomalaisessa huollossa. Ei niitä kukaan pölyn takia minnekään ulkomaille lähetä.
Legitiimi

Ei kun tässä ei ole peiliä ollenkaan. Kenno on kyllä siinä ihan holleilla, mutta koska olen täysin noviisi näissä asioissa, niin vähän epäilyttää ruveta itse ronkkimaan.

Ehkäpä käyn kysymässä Rajalalta, josta ostin kameran..
nomad

Legitiimi kirjoitti:Ei kun tässä ei ole peiliä ollenkaan. Kenno on kyllä siinä ihan holleilla, mutta koska olen täysin noviisi näissä asioissa, niin vähän epäilyttää ruveta itse ronkkimaan.

Ehkäpä käyn kysymässä Rajalalta, josta ostin kameran..
Sori. Jos rajalassa on yhtään asiakspalvelua niin kamerasi on puhdas sillä välin kun juot kahvit siellä paljon mainostetussa postitalossa.
Legitiimi

Ok, käydäänpä kokeilemassa. =)
grafia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

nomad kirjoitti:kahvit siellä paljon mainostetussa postitalossa.
..jonka kahvilassa ei saa kahvin kera oikeaa kermaa.. kehno kahvila sellainen.
Sorry off-topic.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
Vastaa Viestiin