Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
elmar kirjoitti:
Kääntyvää näyttöä ja wifiä (+ EOS Remote) huomaa kaipaavansa aika usein. Muita pahempia puutteita ei ole tullut vastaan ja kohtahan tuohon saa sen EF-M-laajiksen jolla rutkun käyttö kasvaa entisestään. Palataan syksyllä asiaan.
Fujin X-M1 voisi olla sinulle sopiva. Fujissahan on paitsi hyvä objektiivivalikoima niin myös kunnolliset jiipegit. Kehtaa niitä kuviakin sitten wifillä jakaa...
Kokeilin Samsungia jossa oli wifi. Kuvien jakaminen toimi sinänsä hyvin, mutta jonkunmoisesta asetusten räpläämisestä huolimatta jpg oli niin platkua, ettei sitä kehdannut katsella edes Facebookissa.
nomad kirjoitti:Kokeilin Samsungia jossa oli wifi. Kuvien jakaminen toimi sinänsä hyvin, mutta jonkunmoisesta asetusten räpläämisestä huolimatta jpg oli niin platkua, ettei sitä kehdannut katsella edes Facebookissa.
Wifin + EOS Remoten kätevyys ei omalla kohdalla liity kuvien jakamiseen vaan kuvien katselun, deletoinnin ja backuppaamisen helppouteen. Kameran kortilla olevat kuvat ovat wifin välityksellä välittömästi tarkasteltavana tabletin näytöllä ilman mitään lukijoita + piuhoja + latailuja + odotteluja.
Erityisesti matkoilla ja lomilla ei viitti istua koneen ääressä tuijottamassa latauspalkkia vaan kuvaa sen mitä kuvaa, illalla deletoi tabletilla kameran kortilta hudit veks ja kopioi parhaat latit pilveen. Säästyy kivasti aikaa ja vaivaa.
Viimeksi muokannut elmar, Kesä 26, 2013 19 : 45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elmar kirjoitti:
Erityisesti matkoilla ja lomilla ei viitti istua koneen ääressä tuijottamassa latauspalkkia vaan kuvaa sen mitä kuvaa, illalla deletoi tabletilla kameran kortilta hudit veks ja kopioi parhaat pilveen. Säästyy kivasti aikaa ja vaivaa.
Riittääkö monessakin tabletissa puhti selata RAW kuvia?
Avokid kirjoitti:Riittääkö monessakin tabletissa puhti selata RAW kuvia?
Jopa 2 vuotta vanhan Android-Lenovon puhti riittää mainiosti. EOS Remoten esikatselussahan ei selata raweja vaan softan tekemiä 1900x1280 kokoisia jpegejä. Kun deletoit tabletilla olevan esikatselukuvan (= jpegin), myös kameran kortilla oleva rawi deletoituu. Noin sen pitää ollakin, ei mitään mieltä ladata raweja tabletille vain katselemisen + deletoimisen takia.
Jep, nyt on nopea, ero entiseen kuin yö ja päivä. 18-55 IS on pimeäksi zoomiksi erittäin nopea kun taas 22/2 pannari on näköjään edelleen himpan hitaampi. Luulisi että olisi toisinpäin.
Jep, nyt on nopea, ero entiseen kuin yö ja päivä. 18-55 IS on pimeäksi zoomiksi erittäin nopea kun taas 22/2 pannari on näköjään edelleen himpan hitaampi. Luulisi että olisi toisinpäin.
+1
Hyvin pärjäili aiemminkin,mutta onhan tuo nyt mukavan virkun oloinen.
Plus postikulut ja tullit. Jos tohon ostaa Suomesta vielä erikseen EF/EF-S-adapterin ja minisalaman niin Suomesta saa vastaavan kitin about samaan hintaan. Mut joo, hinta alkaa olemaan oikein asiallinen.
apip kirjoitti:Plus postikulut ja tullit. Jos tohon ostaa Suomesta vielä erikseen EF/EF-S-adapterin ja minisalaman niin Suomesta saa vastaavan kitin about samaan hintaan...
Ei kovin moni uskalla tunnustaa käyttävänsä kun on mollattu niin hyvin.
Minä oon hyvinkin tyytyväinen.Juuri passeli tukemaan järkkäriä joka nyt on aina matkassa siinä kuin EOS M.
Edelleenkään ei muuta moitetta kuin kääntyvän näytön puute.Kesällä ei tarvi akustakaan nurista,mutta talvella pitää olla vara-akku jos toinenkin.
jka71 kirjoitti:Ei kovin moni uskalla tunnustaa käyttävänsä kun on mollattu niin hyvin.
M:ssä on luonnetta jota insinöörit ei ymmärrä. ;)
jka71 kirjoitti:Edelleenkään ei muuta moitetta kuin kääntyvän näytön puute.
Hokasin tänään makroillessa että roskis-painikkeen voi ohjelmoida "kirkkaampi näyttö" nappulaksi (C.Fn IV : 4). Näkyy paremmin vaikka solen skiner suoraan näyttöön.
Hokasin tänään makroillessa että roskis-painikkeen voi ohjelmoida "kirkkaampi näyttö" nappulaksi (C.Fn IV : 4). Näkyy paremmin vaikka solen skiner suoraan näyttöön.
Minulla se on ollu normaalissa(C.Fn IV : 1) eli tarkennuspiste keskelle.Minä oon laittanu omiin valikkoasetuksiin "LCD:n kirkkaus".Joskus tulee rukattua sen kautta kirkkaammalle,aina ei kerkeä säädellä sitä.Tuota vois kokeilla.Tarkennuspisteen siirtohan on muutenkin helppoa kosketusnäytöllä.
Tuotakin kuvaa ottaessani kamera oli maata vasten. Olis ollu huomattavasti helpompi kun olis ollu kääntyvä näyttö. http://jarkko.1g.fi/kuvat/EOS+M/2295_or ... la_web.jpg
Pieni ongelmahan tuo on kun kuvat muuten onnistuu.En tiedä , mutta tällä on helppo kuvata.Ei tarvi jälkikäteen juurikaan säädellä.Valotus osuu kohdilleen kun vain suunnilleenkaan tietää mitä tekee.
Ainakin Canonin kompaktikameroille ominaista tuntuu olevan hidas "kuvasta kuvaan"-kuvausnopeus eli kamera on mykkänä pari sekuntia jokaisen kuvan oton välissä. En tarkoita tällä sarjakuvausta vaan yksittäisten kuvien ottamista.
Canon G12:ssa tämä oli mua eniten häiritsevä ominaisuus ja ilmeisesti EOS M hidastelee ihan samalla tavalla. Riippuu varmasti kuvaustyylistä kokeeko tämän ongelmaksi vai ei - itse kuitenkinkin koen. Ja ärsytystä lisää se, että esim. iPhonella ei tarvi odotella turhia kuvien välissä. Jos lelu pystyy siihen niin minkä takia oikea kamera ei pysty...