Itselle tuli vähän yllätyksenä, ettei V1 edes 10mm:lla ollut kovin pieni. Ostin sokkona enkä tajunnut katso netistä kuvia tarkemmin.
Mihinkään taskuun se ei mahdu. Pitäis varmaan ostaa joku rannelenkki jotta sitä tulisi kuskattua mukana....
Pienempi kamera Pentax K-5-setin tilalle?
-
Tai vaihtaa pillifarkut löysempiin? :)alspe kirjoitti:Itselle tuli vähän yllätyksenä, ettei V1 edes 10mm:lla ollut kovin pieni. Ostin sokkona enkä tajunnut katso netistä kuvia tarkemmin.
Mihinkään taskuun se ei mahdu. Pitäis varmaan ostaa joku rannelenkki jotta sitä tulisi kuskattua mukana....
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-
Ei sovi tr00-hevarille :DAvokid kirjoitti:Tai vaihtaa pillifarkut löysempiin? :)alspe kirjoitti:Itselle tuli vähän yllätyksenä, ettei V1 edes 10mm:lla ollut kovin pieni. Ostin sokkona enkä tajunnut katso netistä kuvia tarkemmin.
Pentaxilla saa kuvia
-
Sanoidin myös värit minun silmääni kuvissa paremmat nikoneissa kuin olympuksissa. CX kennoon en ihan vielä siirry vaikka voisi kuvitwlla että kuvanlaatu riittää omaan käyttööni aika hyvinkin.Avokid kirjoitti:Minä siirryin hyvinkin kattavasta m4/3 järjestelmästä Nikonin 1-järjestelmään. En ole katunut hetkeäkään. Nopeus, rakenne ja hinta-laatusuhde voittaa vastaavat m4/3 kamerat.
Viimeksi tänään totesin mäen alla, että täyskenno saa jäädä autoon ja nappasin mukaan V1 ja J1 rungot parilla lasilla. Täyskennon n. 3kg laukun rahtaaminen sinne 1,5km päähän ison mäen päälle täysin pilvisellä kelillä ei tuntunut tarpeelliselta. Eikä se ollutkaan. Melkein hukkareissu :)
-
Oon ollu vähän samoilla linjoilla, viime aikoina ei enää mielenkiinto ole riittänyt järkkärin mukana raahaamiseen, muuten kuin erityisiin kuvaustapahtumiin/reissuihin. Kuitenkin tulee välillä niitä hetkiä kun toivoo että joku kamera olis.
Koska olen Pentax käyttäjä, pyörin Pentax-foorumeilla, ja siten myös tiedän Pentax(-Ricoh)in muusta tarjonnasta. Jos olis rahaa, ostaisin Ricoh GR:n, sama kenno kun K-5:ssä, kiinteä 28mm optiikka, ja mahtunee taskuun. Mutta koska en ole, niin ajattelin ostaa kokeiluun alkuperäisen Pentax Q:n tuolla 8,5mm linssillä. Tuossa menettää ison kennon tuomia etuja aika paljon, mutta toisaalta toi fun factor yhdistettynä kokoon saattaa olla sellanen mikä saa pitämään kameran mukana ja mitä itse olen nähnyt niin tuolla saa ihan siistiä jälkeä aikaiseksi kun tietää kennon/kameran rajoitteet. Esim. SRS Microsystemsiltä kotiovelle toimitettuna jonkun kympin päälle 200€, ja saa vielä pari vuotta takuutakin.
Muiden merkkien tarjonnasta en tiedä mitään, joten en niitä ala sen kummemmin vertailemaan noihin kahteen ehdotettuun vaihtoehtoon.
Koska olen Pentax käyttäjä, pyörin Pentax-foorumeilla, ja siten myös tiedän Pentax(-Ricoh)in muusta tarjonnasta. Jos olis rahaa, ostaisin Ricoh GR:n, sama kenno kun K-5:ssä, kiinteä 28mm optiikka, ja mahtunee taskuun. Mutta koska en ole, niin ajattelin ostaa kokeiluun alkuperäisen Pentax Q:n tuolla 8,5mm linssillä. Tuossa menettää ison kennon tuomia etuja aika paljon, mutta toisaalta toi fun factor yhdistettynä kokoon saattaa olla sellanen mikä saa pitämään kameran mukana ja mitä itse olen nähnyt niin tuolla saa ihan siistiä jälkeä aikaiseksi kun tietää kennon/kameran rajoitteet. Esim. SRS Microsystemsiltä kotiovelle toimitettuna jonkun kympin päälle 200€, ja saa vielä pari vuotta takuutakin.
Muiden merkkien tarjonnasta en tiedä mitään, joten en niitä ala sen kummemmin vertailemaan noihin kahteen ehdotettuun vaihtoehtoon.