Lightroomin osto
-
- Viesti:
Itsellä oli Lr5:n lataamisen kanssa hieman vaikeuksia. Yksikään Adobelta tullut ohje ei päätynyt nettisivulle, josta olisi viitosta voinut ladata. Lopulta tajusin ladata kokeiluversion, joka on käytännössä yksi ja sama versio täyden version kanssa.
Tilaus oli nopeaa - Adobe kyllä rahansa osaa heti ottaa. Päivitysversion siis ostin LR3:sesta ja maksoi jotain 73€. Ei paha.
Nyt pääsee suoraan lataamaan kuvat D800:sta. Tässä aamu mennyt ihmetellessä kuinka älyttömän hyvää kuvaa D800 tekee. LR3 ei oikein ymmärtänyt D800:n dynamiikan päälle.
Tilaus oli nopeaa - Adobe kyllä rahansa osaa heti ottaa. Päivitysversion siis ostin LR3:sesta ja maksoi jotain 73€. Ei paha.
Nyt pääsee suoraan lataamaan kuvat D800:sta. Tässä aamu mennyt ihmetellessä kuinka älyttömän hyvää kuvaa D800 tekee. LR3 ei oikein ymmärtänyt D800:n dynamiikan päälle.
-
Mahtaakohan Photoshoppia saada enää oikeana ohjelmana? Itsellä on elements, mutta pitäisi hommata täysversio jossain vaiheessa ja mitään pilviohjelmia en rupea hankkimaan.nomad kirjoitti:Adobe on julkaissut tiedon, että Lightroom ei mene pilvipalveluksi.mixout kirjoitti:Olikos tuota Lightroomin tulevaisuutta jo spekuloitu pilveen menolla? Ilmeisesti 5 on vielä ihan perinteinen julkaisu?
-
Opiskelijaversio ja päivitys taitaa olla yhä samanhintaset, että eipä sitä opiskelijaversiota ole juuri syytä ostaa kuin kerran ja sen jälkeen päivitellä normaaliin lisenssiin.tupica kirjoitti:Ja just laitoin tuon nelosen. No päivitystä kehiin :D
Edit: Jaa eipä näytä ainakaan vielä olevan opiskelijaversiota listalla, joten eipä vielä päivitetäkkään.
EOS 5DmkII, 24-70 F/2.8L II, 35 F/2, 50 F/1.4 USM, 50 F/1.4 SMC Takumar, 100 F/2.8 Macro USM, 70-200 F/2.8L IS II
-
- Viesti:
No niin, pystyy kuulemma päivittämään kolmosesta vitoseen.
Uudella koneellani ei vielä ole yhtään Lightroomia, eli pitääkö minun asentaa siihen ensin kolmonen, jotta vitonen asentuu päivitysversiosta vai riittääkö kun antaa kolmosen lisenssikoodin?
Uudella koneellani ei vielä ole yhtään Lightroomia, eli pitääkö minun asentaa siihen ensin kolmonen, jotta vitonen asentuu päivitysversiosta vai riittääkö kun antaa kolmosen lisenssikoodin?
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
Arno Rafael Minkkinen
-
- Viesti:
Kun olet asentanut Lightroomin ja aktivoit uutta versiota uudella serialilla, se kysyy myös edellisen version serialin. Syötät molemmat ja painat nappia, niin homma on ok.
http://heinosenjanne.com/blog" onclick="window.open(this.href);return false;
-
-
- Viesti:
Jotta saat softan ladattua virallista kautta, joudut odottamaan, että Adobe ensin käsittelee tilauksesi, jonka jälkeen saat mailin, jossa ohjeet asennukseen. Mutta, jos et malta odottaa niin voit asentaa jo nyt trial-version ja katsoa Adoben sivuilta suoraan uuden sarjanumerosi, jolla saat muutettua trialin täysversioksi. Trial tekee kokonaan uuden asennuksen, mutta muuntaa mahdollisen vanhan catalogisi suoraan uuden version käyttöön. Voit sitten poistella vanhan version koneeltasi jälkikäteen.heiksa kirjoitti:Ostin Lightroomin päivitysversion Adoben verkkokaupasta, mutta en saa ladattua sitä koneelleni. Näen siellä ostokseni ja painan lataa niin tulee uusi sivu ja ilmoitus ei ole mitään ladattavaa.
Voiko kokeiluversiolla päivittää vanhan version vai tekeekö se uuden asennuksen?
Hessu
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Päivityshän ei ole aito päivitys vaan täysin uusi versio ja asennus. Eli LR4:sta ja LR5:sta voi ajaa rinnan. Toki editoinnit eivät siirry kuvasta toiseen, kun katalogit ovat molemmille sovelluksille omat.nomad kirjoitti:Muistatko kun viimeksi oli ongelmia saada NIK:n plugarit pelaamaan Lightroomin ulkoisina editoreina? Silloin olin onnellinen kun en aivan ensimmäisten joukossa päivitystä tehnyt. Taidan nytkin odottaa viikon-pari.
-
Hmm... mulla Valohuone tallentelee editoinnit exif:iin ja kyllä ainakin raahiksen kolmosella tehdyt muokkaukset näkyvät nikottelemati pöytäkoneen nelosessakin. Toki prosessi on silloin vanhempi ja säädöt yksinkertaisemmat. Toisin päin en ole kokeillut, epäilen toimivuutta, kun nelosessa säädöt ovat kolmosta monipuolisemmat.mremonen kirjoitti:Eli LR4:sta ja LR5:sta voi ajaa rinnan. Toki editoinnit eivät siirry kuvasta toiseen, kun katalogit ovat molemmille sovelluksille omat.
-
- Viesti:
Niin, siis ei ne editointitiedot ole exif:issä vaan XMP-muotoisessa sidecar-tiedostossa, mutta joo tuossa tapauksessa nuo editit näkyvät. Mutta niin ne näkyvät niissä tapauksissa kun editointitiedot on tietokannassa (katalogissa), koska uusi LR importtaa vanhan katalogin. Toisin päin tiedon siirto ei toimi.Nöpö kirjoitti:Hmm... mulla Valohuone tallentelee editoinnit exif:iin ja kyllä ainakin raahiksen kolmosella tehdyt muokkaukset näkyvät nikottelemati pöytäkoneen nelosessakin. Toki prosessi on silloin vanhempi ja säädöt yksinkertaisemmat. Toisin päin en ole kokeillut, epäilen toimivuutta, kun nelosessa säädöt ovat kolmosta monipuolisemmat.
Sidecar:ejä käytettäessä tietysti on se etu, että voi editoida kuvia myöhemminkin vanhassa versiossa, kunhan ei muuta prosessia uuden mukaiseksi. Jos editoinnit ovat katalogissa, import tehdään vain kerran ja tilanne on se mikä oli importin aikana.
Mutta kuitenkin uutta versiota voi kokeilla ilman että vanhaa pitää poistaa.
-
Mites tuon opiskelijaversion rekisteröinnin kanssa on Adobe toiminut. Tuleeko sähköpostiin vahvistusta sarjanumeron pyytämisestä sitten , kun olen netin kautta lähettänyt myyntipakkauksesta löytyvän tuotekoodin ja opiskelutodistuksen?
Vai tuleeko vain pelkkä sarjanumero kun asia on käsitelty?
Ja kolmantena, näkyykö vireillä oleva opiskelijaversion aktivointi Adoben sivuilla kun olen kirjautunut sinne?
LR5 kokoversio siis kyseessä - ei päivitys.
edit: Eipä mitään enää. Oli epäilys, ettei ekalla kerralla kysely mennyt Adobelle saakka ja koitin uudestaan, niin nyt homma rullaa ja sarjanumeron kysely näkyy avoimena tapahtumana My Adobessa.
Vai tuleeko vain pelkkä sarjanumero kun asia on käsitelty?
Ja kolmantena, näkyykö vireillä oleva opiskelijaversion aktivointi Adoben sivuilla kun olen kirjautunut sinne?
LR5 kokoversio siis kyseessä - ei päivitys.
edit: Eipä mitään enää. Oli epäilys, ettei ekalla kerralla kysely mennyt Adobelle saakka ja koitin uudestaan, niin nyt homma rullaa ja sarjanumeron kysely näkyy avoimena tapahtumana My Adobessa.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Asensin eilen Lr5:n ja käytin sitä hetken kokeiluversiona. Se näytti toimivan hyvin, joten ostin sen samoin tein. Koodia asennettaessa Lr3:n koodi näkyi ja Lr5 kysyi käytetäänkö samaa kirjatoa kuin Lr3:n kanssa. Annoin luvan ja kaikki siirtyi vaivatta 5:n. Poistin 3:n ja mitään ongelmia ei ole.
Käyttöjärjestelmä minulla on OS X Snow Lion vai mikä se uusin nyt onkaan? Kone on vanha 13" MBP mid 2009.
Käyttöjärjestelmä minulla on OS X Snow Lion vai mikä se uusin nyt onkaan? Kone on vanha 13" MBP mid 2009.
-