Okei jos kerran säätämisestä tykkäätte :-)paaton kirjoitti:On siitä etuja oikeinkin toimivan lasin kanssa. Sport sarjassa saa säätää af nopeuden ja tarkennuksenrajoittimet portaattomasti.
Sigma 18-35 mm f/1.8 DC
-
UK hinta taisi olla £40, että Suomessa varmaan sitten jotain 59€?nomad kirjoitti: Ymmärrän kyllä, mutta lähinnä sitä hintaa kritisoin. Jos hinnoittelu on 100-150e, niin ei noita telakoita ilman katetta käyttäjille toimiteta vaikka intressi on täysin Sigman puolella.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-
Lisää infoa.
Foka ei ole osannut/jaksanut säätää objektiivien tarkennusta ihan kohdalleen ainakaan lähietäisyydelle, omien kokemuksieni mukaan.
http://www.imaging-resource.com/news/20 ... w-it-works
Foka ei ole osannut/jaksanut säätää objektiivien tarkennusta ihan kohdalleen ainakaan lähietäisyydelle, omien kokemuksieni mukaan.
http://www.imaging-resource.com/news/20 ... w-it-works
-
Sigma on jo laskenut hintaa 59 dollariin!
http://www.sigmaphoto.com/product/sigma-usb-dock
-
Alkaa kuullostaa järkevämmältä kuin 100e tai 150e.murmelt kirjoitti:Sigma on jo laskenut hintaa 59 dollariin!
-
Kyllä. Minusta dockin hinta pitää olla mahdollisimman alhainen, koska sen käytöstä hyötyy myös (ja ehkä ennenkaikkea) Sigma, kun huoltoon ei enää kiikuteta niin paljon objektiiveja - ja asiakkaat tekevät itse työn! Se on vain työkalu jolla objektiivi saadaan toimimaan niinkuin se tavallaan on luvattu toimivan muutenkin...nomad kirjoitti:Alkaa kuullostaa järkevämmältä kuin 100e tai 150e.murmelt kirjoitti:Sigma on jo laskenut hintaa 59 dollariin!
En tiedä tuleeko dockin mukana mitään testitauluhässäkkää, mutta sellainen olisi kyllä hyvä varuste siinä mukana jos porukka oikeasti innostuu säätelemään Sigmojaan ;-D
Minusta tähän dockiin (itsesäätämiseen) ei kannata suhtautua kovin negatiivisesti, koska se on periaatteessa opettavaista puuhaa. Sen voi ottaa hyvin ikäänkuin osana valokuvausharrastusta. Pitää ajatella positiivisesti, kato ;-D
-
- Viesti:
Canuunalla tai Nikonilla hinta ei tosiaankaan olisi 59.- vaan pikemminkin 590.- Sikäli kun koskaan noin kuluttajaystävällistä tuotetta markkinoille toisivat. Vaikka onhan tuo Sigmaltakin toisaalta vähän pakkorako.nomad kirjoitti:Alkaa kuullostaa järkevämmältä kuin 100e tai 150e.murmelt kirjoitti:Sigma on jo laskenut hintaa 59 dollariin!
-
Ei todellakaan pahan hintainen! Eipähän tarvi vatvoa, että voiko ostaa sigman objektiiveja. Sigman osuus tuossa taitaa olla aika pieni. Sama kuin syyttäisi pelkästään maanviljeliöitä korkeasta ruuan hinnasta.
Toki tuossa on hintaa usbiliittimeksi, mutta kauppa varmasti käy. Voiko olla parempaa tuotetta myydä miehille kuin säätämisen mahdollistava piuha ja softa :)
Toki tuossa on hintaa usbiliittimeksi, mutta kauppa varmasti käy. Voiko olla parempaa tuotetta myydä miehille kuin säätämisen mahdollistava piuha ja softa :)
Vauhti korjaa virheet
-
ei kannata innostua liikaa.Telakalla ei voi säätää af pisteitä erikseen. :)Rustinki kirjoitti:Ei todellakaan pahan hintainen! Eipähän tarvi vatvoa, että voiko ostaa sigman objektiiveja. Sigman osuus tuossa taitaa olla aika pieni. Sama kuin syyttäisi pelkästään maanviljeliöitä korkeasta ruuan hinnasta.
-
-
- Viesti:
Eri tarkennusetäisyyksille mahdollinen säätö on juuri sitä mitä tarvitaan, muuten koko touhu on hyödytöntä. Joka tapauksessa säädöt pitää tehdä objektiiviin, eikä rungon säädöistä. Olen itse huomannut loppupeleissä rungossa tehtävät AF säädöt hyödyttömiksi Canonin objektiiveissa, kun säädät yhden tarkennusetäisyyden kuntoon, niin toisesta päästä heittää...nomad kirjoitti:On siinä askartelemista...murmelt kirjoitti:Voi kuitenkin säätää tarkennusta neljälle eri tarkennusetäisyydelle, eli selvästi paremmin kuin Canon-kameran mikrosäädöllä. Toisaalta eri aukoille ei voi tehdä säätöjä. Esim. Canon 24-70 f4 tarvitsisi juuri tällaista säätöä.
-
- Viesti:
Sama se on meikäläisen Nikonissakin. Seiskatonnisessa 35/1.8 tarkensi lähietäisyyksissä niin pieleen, että hienosäätö oli -17 (maksimi on 20) kun sillä pääosin muksua kuvailen sisällä. Maisemia kuvaillessa oli mukava huomata kuinka kaikki oli suttuja, kun ei enää tarkennakaan pitkille etäisyyksille oikein..arn kirjoitti:Olen itse huomannut loppupeleissä rungossa tehtävät AF säädöt hyödyttömiksi Canonin objektiiveissa, kun säädät yhden tarkennusetäisyyden kuntoon, niin toisesta päästä heittää...
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Joo, sama homma se taitaa olla lähes kaikilla merkeillä, rungon AF "hienosäätö" on vain karkea kompromissi eri polttoväleille - siis useimmiten. (mielestäni Olympuksen OM-D mallissa voi hienosäätää objektiin tarkennusta eri polttoväleille).kribe kirjoitti:Sama se on meikäläisen Nikonissakin. Seiskatonnisessa 35/1.8 tarkensi lähietäisyyksissä niin pieleen, että hienosäätö oli -17 (maksimi on 20) kun sillä pääosin muksua kuvailen sisällä. Maisemia kuvaillessa oli mukava huomata kuinka kaikki oli suttuja, kun ei enää tarkennakaan pitkille etäisyyksille oikein..arn kirjoitti:Olen itse huomannut loppupeleissä rungossa tehtävät AF säädöt hyödyttömiksi Canonin objektiiveissa, kun säädät yhden tarkennusetäisyyden kuntoon, niin toisesta päästä heittää...
Joskus tosiaan kun olen ollut Sigman huollossa mukana päättämässä AF tarkennuksen säädöistä, niin on tullut hyvin selväksi miten tärkeää on säätää tarkennus sopivaksi eri polttoväleille. Joskus päätettiin, että laitetaan zuumi toimimaan suunnilleen yhtä hyvin eri polttoväleille, niin sitten rungon omasta AF hienosäädöstä voi tarvittaessa säädellä vielä itse kotona lisää tarpeen vaatiessa, mutta että se vaikuttaisi sitten suunnilleen yhtäläisesti polttovälistä riippumatta...
Aikamoista hommaa, jos oikein tarkka haluaa olla ;-D
-
Sigman telakan hienosäätö on tosiaan siitä poikkeuksellinen, että sillä voi säätää zoom objektiiveissa tarkennuksen polttovälin JA etäisyyden mukaan. Eli säätökohtia taitaa olla aika monta. Lisäksi sport sarjan objektiiveissa voi vielä säätää rajoitinta ja tarkennusnopeutta. Minusta tämä af nopeuden säätö ei ollut mahdollista esimerkiksi sigman 35/1.4:lle.
Itse en ole ollenkaan varma hankinko telakkaa, koska mitään säätämistä en keksi. Mitenhän tämä firmwaren päivitys on hoidettu? Onnistuuko vanhan palautus, jos uusi toimii heikommin? En todellakaan ajatellut ajaa ohjelmistoja summassa, jos tulleista uudistuksista ja vanhan softan palautus mahdollisuuksista ei ole mitään tietoa.
Itse en ole ollenkaan varma hankinko telakkaa, koska mitään säätämistä en keksi. Mitenhän tämä firmwaren päivitys on hoidettu? Onnistuuko vanhan palautus, jos uusi toimii heikommin? En todellakaan ajatellut ajaa ohjelmistoja summassa, jos tulleista uudistuksista ja vanhan softan palautus mahdollisuuksista ei ole mitään tietoa.
-
- Viesti:
-
Tarviiko nuo säätöä (tai tuskin kaikki yksilöt sentään) ? johan noloa jos näin on. no voi olla että teleni (70-300mm/f4.5-5.6 vr) tarvitisikin lähelle kuvaten säätöä mutta kauaksi ei jonne se muutenkin ihan kuin toinen lasi vaikka tiedän että komoromisseja ovat objektiivit.PekkaSav kirjoitti:Vastaavaa tuotetta toivoisin Nikoniltakin.nomad kirjoitti:Ajattelen, että usbiasema on paikkaamassa Sigman tarkennusongelmia sekä yhteensopivuutta suhteessa hämärään tulevaisuuteen. Voisi siis valmistaja ottaa asiasta taloudellisen vastuun jos asiakas kerran on niin kiltti, että jaksaa näpertää huoltohommia itse vaivaamatta Fokaa asialla.
Nyt joutuu 80-400:n ja 85/1,8:n kanssa valitsemaan, haluaako oikein osuvan tarkennuksen lähietäisyydelle vai kauas.
Viimeksi muokannut JPQ, Touko 27, 2013 18 : 03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
johan nyt on kiitos tiedosta mihin varautua tuon lasin kanssa joka noin ainoa jota juuri nyt kaipaan.kribe kirjoitti:Sama se on meikäläisen Nikonissakin. Seiskatonnisessa 35/1.8 tarkensi lähietäisyyksissä niin pieleen, että hienosäätö oli -17 (maksimi on 20) kun sillä pääosin muksua kuvailen sisällä. Maisemia kuvaillessa oli mukava huomata kuinka kaikki oli suttuja, kun ei enää tarkennakaan pitkille etäisyyksille oikein..arn kirjoitti:Olen itse huomannut loppupeleissä rungossa tehtävät AF säädöt hyödyttömiksi Canonin objektiiveissa, kun säädät yhden tarkennusetäisyyden kuntoon, niin toisesta päästä heittää...
ps. itselläni ei ole vaikutelmaa omista laseista että tuollain eri matkoille heittelisi joskin en tiedä onko osa jo mainitun telen pikku pehmeydestä sittenkin tuota.
-
Tämä deprivjuun first impressions -teksti on tolkullisen oloista luettavaa. Siitä saa käsityksen objektiivin luonteesta, mikä lieneekin tässä tapauksessa tärkeämpää kuin absoluuttinen tekninen hyvyys. Esim missä suhteessa Sigman 18-35mm vastaa tai ei vastaa täyskennoisen 24-70 millistä.
http://www.dpreview.com/previews/sigma-18-35-1-8/3
http://www.dpreview.com/previews/sigma-18-35-1-8/3