Luotettavien kauppakump. ketju
-
-
- Viesti:
Laitetaanpa lisää tarinaa tästä kaupasta.Ville^K kirjoitti:Kahdet kaupat tuli tehtyä tällä viikolla:
Myyjä: hermanni5
Homma toimii.
Muoks.
Homma toimi hermanni5:n kanssa muuten, mutta yksi objektiivi tuli viallisena vaikka myynti-ilmoituksessa luvattiin kaiken olevan virheetöntä. Myyjän mukaan objektiivi oli virheetön kun se häneltä lähti tulemaan.
Huomasin ongelman vasta hiukan pidemmän käytön jälkeen enkä kotona ensimmäisenä iltana saati postissa lunastamisen yhteydessä.
Ostin siis Nikon V1 rungon ja siihen kylkeen 10-30, 30-110 sekä 10/2.8 objektiivit. Huomasin jonkin verran ostamisen jälkeen pehmeyttä kuvan oikeassa laidassa 10-30 ja 10/2.8 objektiiveilla. hermanni5 pystyi toimittamaan kuitin runkoon ja 10-30 objektiiviin joten pistin nuo huoltoon. Jassilla huomasivat objektiivin olevan viallinen ja se huollettiin takuun piikkiin. Runko havaittiin täysin ehjäksi. Tämä tarkoittaa siis sitä, että myös 10/2.8 objektiivi on viallinen ja takuuhuoltoa ei ole näköpiirissä koska mitään kuittia objektiivista ei löydy.
Tämä on nyt kyllä suoraan sanottuna *erseestä. Myyjän mukaan kaikki roinat olivat täysin uudenveroiset. Jassin huollon mukaan tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, sillä he eivät havainneet rungossa tai objektiivissä mitään kolautuksista tai vastaavista aiheutuneita ongelmia. Kamat eivät siis ole hajonneet postin kuljetuksen tai oman huolimattomuuteni seurauksena.
Olen vielä viestinvaihdossa myyjän kanssa. Toivottavasti pääsemme lopputulokseen joka tyydyttää molempia osapuolia. Päivitän tilanteen edistymisen tähän viestiin.
-
Ei tavalliset tusinakäyttäjät tuollaista huomaa. Mä olen laittanut takuuhuoltoon 3 lasia samanlaisen ongelman takia. Kavereilta on ollut lainassa yhtä monta viallista mutta ei ne oikeesti ole ikinä huomannut että lasissa on jotain vikaa. Kun itse ostan objektiivin niin teen aina ekana piirtotestin jolla tuon vian huomaa.Ville^K kirjoitti:Huomasin jonkin verran ostamisen jälkeen pehmeyttä kuvan oikeassa laidassa
Viimeksi muokannut Kim44, Huhti 25, 2013 22 : 56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
- Viesti:
Tässäpä vielä esimerkkikuva tuosta edellämainitusta 10/2.8 objektiivin piirrosta:
http://nikita.tnnet.fi/~djj07/10-2.8-1.jpg
Mikään muu käytettynä tai uutena ostamani objektiivi ei ole ollut laadultaan yhtä heikko ns. optimiaukolla.
Oletko Osku tosissasi siitä, että olen hankala ostaja kun en ole tyytyväinen tuon kuvan osoittamaan laatuun kun tuote on kuvattu "uuden veroiseksi"?
Tarkennuksena vielä se, että en syytä edellistä omistajaa siitä että optiikka on rikki vaan siitä, että tuotteen kuvaus ei vastannut myytävää tuotetta. No tulipahan ainakin oppimiskokemus.
Mikään muu käytettynä tai uutena ostamani objektiivi ei ole ollut laadultaan yhtä heikko ns. optimiaukolla.
Oletko Osku tosissasi siitä, että olen hankala ostaja kun en ole tyytyväinen tuon kuvan osoittamaan laatuun kun tuote on kuvattu "uuden veroiseksi"?
Tarkennuksena vielä se, että en syytä edellistä omistajaa siitä että optiikka on rikki vaan siitä, että tuotteen kuvaus ei vastannut myytävää tuotetta. No tulipahan ainakin oppimiskokemus.
-
Oikeasti hyvin iso osa uusista laseista on juuri kuvatun kaltaisia suttuputkia. Toki se on pettymys, mutta näin vain on.Ville^K kirjoitti:Tarkennuksena vielä se, että en syytä edellistä omistajaa siitä että optiikka on rikki vaan siitä, että tuotteen kuvaus ei vastannut myytävää tuotetta.
Tämä on siis uuden veroinen asian jokaisessa merkityksessä.
Edes uuden ostaminen ei takaa optisesti ehjää yksilöä, mutta uutena ostetusta voit sentään valittaa valmistajalle. Nyt voit vain syyttää itseäsi, että menit ostamaan käytetyn laitteen ilman takuuta.
..
-
- Viesti:
-
No joo.. samanlainen oppimiskokemus tämä on ollut mullekin. Itse olin ostanut tavarat myöskin käytettynä. Kuvanut pääosin 30-110 putkella. Tuolla 10mm 2.8 en ollut kuvannut kuin muutaman kuvan, ja ne oli minulle laadullisesti riittäviä. Eli oletin 10mm olevan täysin toimivan. Ja näin ollen ne myöskin sellaisena möin eteenpäin.Ville^K kirjoitti:Tässäpä vielä esimerkkikuva tuosta edellämainitusta 10/2.8 objektiivin piirrosta:
Ja paketti lähetettiin avaamisoikeudella, ja ostaja otti yhteyttä noin 2 viikon kuluttua.
Mitähän tässä olisi pitänyt tehdä, kun ostaja ei halunnut perua kauppaa, enkä saanut kuittia 10mm enää mistään?
-
-
Aarreranta.
Hyvä kauppakumppani. Suosittelen +++. Kiitokset vielä myyjälle. Kyseessähän oli tämä kohde.
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12710733[/url]
Hyvä kauppakumppani. Suosittelen +++. Kiitokset vielä myyjälle. Kyseessähän oli tämä kohde.
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12710733[/url]