aikaarska kirjoitti:ZeiEizh kirjoitti:kribe kirjoitti:
Selvästi skarpimpi se kuitenkin on jopa nettikoossa kun tuo aikaisempi. Siinä tosin käytössä suttulasi jatkeen kanssa.
Johtuen myös paljolti siitä, että mä oon surkee kuvaaja.
Mutta eipä toi Q mikään kuvanlaadun helmi olekkaan, mutta hassu ja kiva se on.
Periaatteessa Q:ssa on ihan OK kenno, varsinkin matalilla herkkyyksillä. Pieni kennokoko vain asettaa kovat vaatimukset käytettävälle optiikalle, varsinkin jos vaaditaan todella hyvää kuvanlaatua.
Minusta kuu-kuva oli hieno.
Kiitos vaan.
En mäkään oo tuolla kuin 500 kuvaa räpsäissyt vasta ja se tuli apaut uutena vuotena. Hiukan on hakusessa vielä.
Eikä oikein pysty pannaamaankaan tuota kuuta käsivaralta, kun millejä on reipas 4600, niin se kuu lipuu nopeesti LCDn läpi. :)
Pitäisi päivemmällä yrittää.
Oma osa juttua on diffraktio, joka alkaa kiusaa Qta heti f5,6n jälkeen ja toi Sigman kessi ei omaa moista aukkoa 500mm päässä.
Mulla on ollut käytössä Legenda ja tuo Sigma on nyt. En tiiä onko hyvä yksilö, mutta tuossa f8 korvilla ero on aika pieni ja senkin mä pystyn suttaa käsittelyssä. Joko silleen että legendan kuvasta tuli huonompi tai Sigmasta parempi. Fifty-sixty sanoisin.
Tottahan Legenda on laaja-alaisempi käytettävyydeltään, se ei niin pelkää sitä, että lortto on täysin auki. Sigma taas IMHO kirii OSsässä. Se on mun mielestä aika jees tuossa kessissä.
Sitä vaan etten Sigmaa nyt munille potki ja sitä sutuksi sanoisi, vaikka parempiakin on. Mulla on niin kapea käyttösektori sille, että saan sen pidettyä sen aika hyvin raameissa, että oon ihan tyytyväinen.
Toi oiken laidan halo/korona johtuu adapterista. Maalasin sen vasta viime viikolla.
Jos tää nyt jotain kiinnostaa, niin tuossa on linkki pentax-foorumille, missä on erillaisia viritelmiä teleillä. Jotkut osaa kuvatakkin tuolla ja joillain on hyvät linssitkin.
http://www.pentaxforums.com/forums/pent ... mages.html
Kaikki taide on täysin turhaa. -Oscar Wilde