Nur, dass es ;)Harald II kirjoitti:Ai meinaat että jos teen yhden kirjoitusvirheen, en sitten enää tiedä asiasta mitään? heh heh....Stickl kirjoitti: Ja kummallista, että vaikka vaikutat olevan asiantuntija näissä Pentax asioissa, niin et edes muista obiskaa, joka oli DA 55-300, ei Pentaxilla mtn 50-300:sta ole mallistossaan ;) Ja milloin mie olen väittänyt, että tarkennus olisi huonontunut minun käytön aikana, milloin? Enkö ole antanut ymmärtää niin, että tarkennus on kys. obiskassa aina ollut huono, kuten sen varmasti hyvin tiedätkin.. Tarkennus toimii niinkuin aina ennenkin, mutta se on yhtä hidas kuin Heikki Kovalainen Ferrarilla... Kuvanlaatu on siis tätä nykyä huono ja arvioin yhdeksi syyksi sen, että se on saanut kolhuja. Tuskin nyt kukaan opiskelija, joka on omasta pussistaan kaikki kamerakamppeet maksanut, tahallaan haluaa rikkoa kamppeitaan?? Aina, joka kerta, kun DA 55-300 on kolahtanut (vahingossa), ei kolahdus ole ollut järin iso, mutta niitä on lukuisia.
No, se on halpa telezoomi, ja ne eivät yleensä mitään suorituskykyhirmuja ole. Jos haluat halvan ja hyvän, osta molemmat.
Photozone: " AF speed is comparatively slow although reasonably accurate"
"The resolution figures are pretty decent and in field conditions it shines with a snappy contrast characteristic. The secondary characteristics (vignetting, distortions, CAs) are about average for a lens in this class."
Tiedän kyllä ihmisiä jotka maksavat kamansa omasta pussistaan ja silti kohtelevat niitä siten että en taatusti ostaisi heiltä mitään sen käytön jälkeen.
Väite ei ollut perätön, ei oikeastaan väite lainkaan, vaan perustui tasan siihen mitä itse tuolla aiemmin kirjoitit. Jos et halua moisia johtopäätöksiä tehtävän, niin älä sitten kirjoita moisia. Etenkään jos et ole niin tehnyt. Mutta tämä uusi viestisi kyllä toistaa sen mitä aiemmin kirjoitit. Eivät muovirunkoiset halvat kuluttajazoomit kertä kolhimista.Stickl kirjoitti:Rungossa ei mtn vikaa, en ainakaan huomaa eroa vrt. K-x:n ja muutenki K-5:n bajonetti on hyvä. Kannattais ajatella ensin vähän pitemmälle ennen ku tulee esittään perättömiä väitteitä. Voin mie lähettää vaikka sulle ton K-5:n, tutki sitten siitä jotta onko sitä käytetty väärin jne jos kerta noin paljon kiinnostaa.
Eivät olekaan, mutta ennemmin se on riittänyt kuvanlaadun puolesta, mutta ei ikinä AF:n puolesta. Se oli perätön väite, että olisin sanonut AF:n heikentyneen omistukseni aikana, ei ei.
Jotkut ovat sellaisia, mutta ei mulla ole tapana. Varsinkin korostaen sitä, että olen opiskelija ja ei mulla mtn ylimääräsiä rahoja ole, että voisin obiskoita tahalleni hajottaa.
Eivät kestäkään, mutta on aivan turha väittää, että tekisin objektiivin hajottamisen tahallaan. Edelleen kyse on siitä, että mikäli aikoo saada hyviä hetkiä kuvattua, niin on vain yksinkertaisesti pakko pitää kamera kaulassa teleobiskan kanssa kun pyörällä ajaa. Olis monta kotkakuvaa jäänyt ottamatta jos kamera olisi ollut laukussa.
Edit: Ja MattiH saa näitä turhia viestejä täältä poistella, kun ei näytä asiat menevän perille yhdellä kerralla. Tää menee kokoajan rutkasti aiheen ohite.