Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Harald II kirjoitti:OK, nyt ymmärsin. Tuota ihmettelin, koska 110 objektiivessa ei ole himmennintä, se on rungossa. Nehän saisi käyttöön tuolla sovitteella ja jos ostaisi halvan käytetyn micro 4/3 rungon... ei olisi kovin suuri paketti mukana kannettavaksi. Nuo objektiivit eivät oikeasti paina yhtään mitään.
Jep...valitettavasti niiden(kin) hinnat ovat vain nousussa tuolla Ebay:ssa. Itselle on kyllä epäselvää, kuinka hyviä ne ovat suoraan optisesti?
itte kirjoitti:Ketäs kaikki on laittanut uuden firmiksen? Itte törkkäsin heti, kun tuli saataville ja kokeilin miten vaikuttaa tarkennukseen, hämärässä mielestäni vähensi "hakemista". On kuitenkin kirjoiteltu, että erityisesti SDM linssit hyötyisivät tästä, itellä ei ole SDM linssejä, niin en voi vahvistaa. Firmware siis 1.14.
Itse päivitin tuon kanssa, en tosin huomannut eroa aikaisempaan noin yleisessä käytössä hyvässä valossa. Toisessa rungossa on vielä 1.13 ja vertasin tuota tarkennusnopeutta kun mahdollisuus oli, mutta en ainakaan HSM linsseillä mitään eroa huomannut. 16-50 SDM tosin tuntui lukittuvan ehkä aivan hitusen nopeammin huonommassa valossa. Ero (jos sellaista oli) on kuitenkin niin mitätön, että enpä usko että tuota kukaan normaalissa käytössä huomaa.
Harald II kirjoitti:OK, nyt ymmärsin. Tuota ihmettelin, koska 110 objektiivessa ei ole himmennintä, se on rungossa. Nehän saisi käyttöön tuolla sovitteella ja jos ostaisi halvan käytetyn micro 4/3 rungon... ei olisi kovin suuri paketti mukana kannettavaksi. Nuo objektiivit eivät oikeasti paina yhtään mitään.
Jep...valitettavasti niiden(kin) hinnat ovat vain nousussa tuolla Ebay:ssa. Itselle on kyllä epäselvää, kuinka hyviä ne ovat suoraan optisesti?
Jos saan tuon ostamani adapterin (pulju vaikutti hieman epämääräiseltä), niin testaan objektiivit kaverin kamerassa ennen kuin lähden ostamaan omaa. Saas nähdä. Eihän tuo epäonnistuessaankaan ole kuin reilun viidenkympin tappio.
Jos saan tuon ostamani adapterin (pulju vaikutti hieman epämääräiseltä), niin testaan objektiivit kaverin kamerassa ennen kuin lähden ostamaan omaa. Saas nähdä. Eihän tuo epäonnistuessaankaan ole kuin reilun viidenkympin tappio.
Taitaa olla joku kiinalainen pulju. Sivut vaikuttivat todella pelkistetyiltä ja äkkiä kasatuilta, mutta rjcamera.com googletus antaa myös ebay myyjän:
aikaarska kirjoitti:
Taitaa olla joku kiinalainen pulju. Sivut vaikuttivat todella pelkistetyiltä ja äkkiä kasatuilta, mutta rjcamera.com googletus antaa myös ebay myyjän:
Tosin ebayn storessa heillä ei jostain syystä kyseistä adapteria ole myynnissä - vaikkakin paljon muita.
Lievillä varotusvaloilla:
Muistelen ensikerran törmänneeni tuohon juuri Ebay:ssa, kuin hain M4/3:een sopivia adaptereita. Jos se ei ole myynnissä siellä juuri nyt, niin saattaa olla että varasto on parhaillaan tyhjillään...ja toimitusaika voi venyä (tai sitten vain myyjän Ebay-kohteet ovat jäänet päivittämättä). Sinällään ei ole hirmuinen ihme, että tämmöiset adapterit tulevat juuri Kiinasta. Kannattaa silti varmasti tsekata etukäteen onko tuotetta varastossa ennen ostamista. Sanonta ''Kiinalainen kauppa'' on tuskin syntynyt ihan tyhjästä.
aikaarska kirjoitti:
Tosin ebayn storessa heillä ei jostain syystä kyseistä adapteria ole myynnissä - vaikkakin paljon muita.
Lievillä varotusvaloilla:
Muistelen ensikerran törmänneeni tuohon juuri Ebay:ssa, kuin hain M4/3:een sopivia adaptereita. Jos se ei ole myynnissä siellä juuri nyt, niin saattaa olla että varasto on parhaillaan tyhjillään...ja toimitusaika voi venyä (tai sitten vain myyjän Ebay-kohteet ovat jäänet päivittämättä). Sinällään ei ole hirmuinen ihme, että tämmöiset adapterit tulevat juuri Kiinasta. Kannattaa silti varmasti tsekata etukäteen onko tuotetta varastossa ennen ostamista. Sanonta ''Kiinalainen kauppa'' on tuskin syntynyt ihan tyhjästä.
Kyselin emaililla erästä asiaa tältä Rong Jiniltä aamulla ja hän vastasi muutamassa tunnissa ja hyvällä englannilla. Eli ainakin kaveri on olemassa. Asialla ei ole minulle kiire, joten ehdin odotella muutaman viikon, jos se lopulta kuitenkin tulee.
Eihän noista m43 rungoista tarvitse 150€ maksaa: http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?/ ... lma_fi.php
Panasonicin GF3 + Lumix G 14mm F2,5 = 287€ + kulut. Yuon objektiivin arvo on helposti 200€, joten uudelle rungolle jää n.100€
Cybephotossa oli vielä viimeviikolla panan GF3 runkoja luokkaa 110€, tosin ruskeana, mutta uutena, nyt näyttävät jo menneen, mutta vastaavia tarjouksia tulee jatkuvasti.
Tuo 110 objektiivien adapteri olikin hyvä vinkki, kiitokset! Meinasin myydä 110 linssini pois mutta tuo laittoikin vielä harkitsemaan.
Muuten täällä näköjään jatkuu sama meno kuin ennenkin, pekkasavelat ja muut päänaukomisen puoliammattilaiset käyvät ruikkimassa ketjuja pilalle. Noh, jospa se ego näin kasvaisi terveisiin mittoihin ja käsi viimein kurottuisi ottamaan ne lapsuuden lelut sieltä patterin välistä.
PPellinen kirjoitti:Minulla on kuvauskeikka tulevana viikonloppuna. Taidan jättää päivittämisen viikonlopun jälkeiseen aikaan...
Varsin järkevää tuossa tilanteessa, vaikka Pentaxin firmispäivitykset ovatkin luotettavia noin kaikkiaan. Se mitä ongelmia olen kuullut, ne liittyvät eniten siihen ettei noudateta sitä ensimmäistä ohjetta ja varmisteta ettei virta lopu kesken päivityksen. Muulloin epäonnistuminen taitaa olla äärimmäisen harvinaista.
PPellinen kirjoitti:Minulla on kuvauskeikka tulevana viikonloppuna. Taidan jättää päivittämisen viikonlopun jälkeiseen aikaan...
Teetkö keikkoja pentaxin k-5 kameralla!? he he he... minä en moiseen uskaltaisi.
Keikkakamerana itsellä aivan toinen merkki ja ff kamera.
Pentaxi on ihan kiva kamera ja mukava käyttää,ja koska aikoinaan aloitin kuvaamisen 70 luvulla pentaxin filmikameroilla,olen tälläistä pitänyt aina kivana huvikuvaus kamerana. eka diki pentaxi tais olla pentaxin D.
Kuvanlaatuhan on hyvä,mutta salaman kanssa kikkailu on työlästä,tietysti jos ei salamaa tarttis käyttää vois tuollakin pärjätä.
Teetkö keikkoja pentaxin k-5 kameralla!? he he he... minä en moiseen uskaltaisi.
Keikkakamerana itsellä aivan toinen merkki ja ff kamera.
Pentaxi on ihan kiva kamera ja mukava käyttää,ja koska aikoinaan aloitin kuvaamisen 70 luvulla pentaxin filmikameroilla,olen tälläistä pitänyt aina kivana huvikuvaus kamerana. eka diki pentaxi tais olla pentaxin D.
Kuvanlaatuhan on hyvä,mutta salaman kanssa kikkailu on työlästä,tietysti jos ei salamaa tarttis käyttää vois tuollakin pärjätä.
Ryömipä trolli takaisin kiven alle. Älkää muutkaan jatkako tämän röllin ruokkimista, muistattehan miten viimeksi taas kävi....
Onks kukaan muu päivittänyt firmwaren k-5 II kameraan?
Kattelin että joillain on ollut ongelmia päivityksen jälkeen,itse en oo huomannut mitään?
Muut?
Itse päivitin tuon ja ei mitään ongelmaa. Tosin ei eroakaan normi käytössä vanhaan verrattuna, noin takamus tuntumalta.
PPellinen - tosiaankin vaikka nuo päivitykset menevät todella varmasti läpi on se hiuksen hieno mahdollisuus epäonnistumiseen. Todella järkevä teko tuossa tilanteessa.
Yhden jutun huomasin tossa että,aijemmin kun painoi kuvankatselu nappulaa niin,ei aina mennyt suorilla sinne,nyt ei sitä ongelmaa ollut.
Toivotaan nyt ettei tule ongelmia. Tuo edellinen malli eli mark 1,sain jonkun pöpön kai en ole varma,kun päivitin softan,kamera ei lähtenyt aina päälle!
lähetin kameran huoltoon ja jollain ilveellä ne sen sai kuntoon,eikä laskukaan ollut iso alle 100 euroa.
Mahanpa huomenna soitella superkuvalle uuden rungon perään... kevään kuvaukset edessä ja kamera on ihan järettömän epävarma käyttää - meet kuvaamaan, kuvaat tunnin, sitten tunnin kuvauksen jlk tulee sama ongelma kuin minkä takia kiikutin laitteen huoltoon,, ja ongelma lähtee poijes kun ei käytä kameraa ollenkaan yhen tunnin aikana..
Ja ihan jokaikinen kuvauspäivä sen pitemmän jumittumisen jlk on näin käynyt. Pentaxforumillakin joku raportoi samasta ongelmasta ja huollossa oli sitten tutkineet, että kyseessä on ilmeisesti jokin peilin jumittumiseen liittyvä ongelma, ei sulkimeen, kuten epäilin.
Jurpii ku muuten niin älyttömän hyvä työkalu, mutta sitte käy näin *sensuroitu* tuuri et tulee tämmönen yksilö omalle kohalle.
Stickl kirjoitti:Mahanpa huomenna soitella superkuvalle uuden rungon perään... kevään kuvaukset edessä ja kamera on ihan järettömän epävarma käyttää - meet kuvaamaan, kuvaat tunnin, sitten tunnin kuvauksen jlk tulee sama ongelma kuin minkä takia kiikutin laitteen huoltoon,, ja ongelma lähtee poijes kun ei käytä kameraa ollenkaan yhen tunnin aikana..
Ja ihan jokaikinen kuvauspäivä sen pitemmän jumittumisen jlk on näin käynyt. Pentaxforumillakin joku raportoi samasta ongelmasta ja huollossa oli sitten tutkineet, että kyseessä on ilmeisesti jokin peilin jumittumiseen liittyvä ongelma, ei sulkimeen, kuten epäilin.
Jurpii ku muuten niin älyttömän hyvä työkalu, mutta sitte käy näin *sensuroitu* tuuri et tulee tämmönen yksilö omalle kohalle.
Ei oo tullu viel soitettua, mut sanokaapa rehellisesti, että pitäisikö minun saada uusi runko superkuvalta tämän ongelman takia, jos pystyn todistamaan ongelman? Vai miten tässä pitäis toimia? Koska jos kameran pistää huoltoon, niin joudun lähettään sen etelään täältä korvesta=vika ehtii poistua, jolloin vikaa ei voida analysoida ja korjata.
Viimeksi toissapäivänä jumitti kaks kertaa ja eilen yhesti.. Päivällä menin syötteelle, kuvailin auringonlaskua ja sit orottelin jokusen tunnin päästäkseni kuvaamaan tähtiä ja silloin kamera jumitti pahemman kerran.. Tunnin odottelin ja kamera toimi taas, otin muutamia kuvia ja sama homma.. Onneksi kuitenkin kamera rupes taas pelittään ennen klo 23, jotta pysty kuvaamaan revontulia. Sitten seuraavana päivänä, eli eilen, kävin n. 4:n tunnin kävelylenkin tekemässä ja ensimmäiset 3h kamera pelitti ilman vikoja, kunnes sama ongelma tuli taas ja se tuppaa tulemaan aina huonoimmilla hetkillä.. Eli juuri auringonlaskun aikaan, maastossa oli paljon usvaa ja aurinko paistoi tyylikkäästi ohuiden pilvien takaa.. mutta eipä voinu maisemakuvia ottaa.
Stickl kirjoitti: mut sanokaapa rehellisesti, että pitäisikö minun saada uusi runko superkuvalta tämän ongelman takia,
Eikö asiaa ole joskus aikaisemminkin pohdittu täällä, loppu päätelmä oli jokseenkin näin.
Tuotetta on korjattava takuuseen ensin kolme kertaa täysin saman vian/syyn johdosta, sen jälkeen jos laitteessa ilmenee samaa vikaa niin on mahdollista vaatia kaupan purkua tai uutta vastaavaa tuotetta.