fz20 ja suomenkielinen manuaali

Muut digikameramerkit, Panasonic, Pentax jne. (ei-järjestelmädigejä)
Hösö

fz20 ja suomenkielinen manuaali

Viesti Kirjoittaja Hösö »

hei!

mistähän kyseisen läpyskän saisi halvalla...tai vaikka pdf muodossa?

suomen panasonic tarjos paperikirjaa hintaan 60e mikä on minusta ihan älytön hinta!

jos joku tietää mistä sais pdf:n tai omistaa ite kyseisen tiedoston niin olisin kiitollinen jos vaan saisin sen itselleni. inffoa voi heittää vaikka mailiin -> rh_1010 (a) luukku.com
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
VVaisanen

Viesti Kirjoittaja VVaisanen »

Terve,

itse soitin suoraan Kaukomarkkinoille - Panasonicin maahantuojalle. Tuli postissa kauhea nivaska papereita, selkeästi tulostettu PDF:ästä.. :)

kiva :)

haluatko vielä antaa numeron mihin voisi soittaa :)

kiitos
VVaisanen

Hösö kirjoitti:kiva :)

haluatko vielä antaa numeron mihin voisi soittaa :)

kiitos
Heh,

en nyt tarkalleen muista numeroa, mutta laitoin tiedustelua, seurataan tilannetta!

Tässä infoa:

Laitettu 25.01.2005 / 07:43
------------------
Hei,

onko jostain (teiltä?) mahdollista saada suomenkielinen manuaali PDF-muodossa tuotteesta Lumix DMC-FZ20 -digitaalikamerasta?

Tilasin tuotteen Ranskasta, eikä siihen valitettavasti tullut mukaan suomenkielistä ohjekirjasta...

Ystävällisin terveisin,

Ville Väisänen
--------------------

Kyllähän tuotteella pitäisi olla "eurooppalainen takuu", joten ohjekirjatkin pitäisi saada mieleisellä kielellä :)

kysyin ihan samaa vasta :) ja täti nätisti halus 60euroa paperinivaskasta...

noh, jospa ne suostus antaan mulle sen pdf tiedoston sitte...
VVaisanen

Hösö kirjoitti:kysyin ihan samaa vasta :) ja täti nätisti halus 60euroa paperinivaskasta...

noh, jospa ne suostus antaan mulle sen pdf tiedoston sitte...
No joo, soitin myös sinne äsken. Tällä kertaa ei ollutkaan yhtä myönteinen, valitettavasti maksu 60eur perustuu siihen, että "erikoisemmat" kielet maahantuojat joutuvat kääntämään omakustanteisesti, joten tosiaan - tuuri kävi minulla.

Pahoittelen.

Viesti Kirjoittaja Jr- »

VVaisanen, ei muuta kun skannaamaan ohjekirjaa ja laittamaan jakeluun se www:hen. :p
VVaisanen

Jr- kirjoitti:VVaisanen, ei muuta kun skannaamaan ohjekirjaa ja laittamaan jakeluun se www:hen. :p
Jep, skaannaan tossa iltasella huomiseksi - 84 sivua, not!

Tai sitten kuvaan panalla :)

Viesti Kirjoittaja Jr- »

VVaisanen kirjoitti:
Jr- kirjoitti:VVaisanen, ei muuta kun skannaamaan ohjekirjaa ja laittamaan jakeluun se www:hen. :p
Jep, skaannaan tossa iltasella huomiseksi - 84 sivua,

VVaisanen

Heh,

tossa lainaamisessa on vielä harjoituksen varaa :)

Pakon edessä voin tietenkin kopioida ton manuskan, mutta _jotain_ urakkapalkkaa siitä olisi hyvä saada, ehkä.

Re: fz20 ja suomenkielinen manuaali

Viesti Kirjoittaja Pasi2005 »

[quote="Hösö"]hei!

mistähän kyseisen läpyskän saisi halvalla...tai vaikka pdf muodossa?

Panasonicin suomalaisilta sivuilta, hakekaa sivuilta pdf, ni löytyy.

www.panasonic.fi

T: Pasi
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Eipä Suomen Panasonicin sivuilla näkynyt muita pdf-tiedostoja digikameroille kuin nämä:
DMC-F1, DMC-FZ1, DMC-FZ2, DMC-LC43, DMC-LC5.

Aikamoisen riskin ottaa, jos rupeaa julkisesti levittelemään materiaalia, johon vain Panasonicilla on oikeudet. Tällaiset asiat hoidetaan yksityisviestein, jos nyt välttämättä on pakko syyllistyä tekijänoikeusrikkomukseen.
VVaisanen

MattiH kirjoitti:Eipä Suomen Panasonicin sivuilla näkynyt muita pdf-tiedostoja digikameroille kuin nämä:
DMC-F1, DMC-FZ1, DMC-FZ2, DMC-LC43, DMC-LC5.

Aikamoisen riskin ottaa, jos rupeaa julkisesti levittelemään materiaalia, johon vain Panasonicilla on oikeudet. Tällaiset asiat hoidetaan yksityisviestein, jos nyt välttämättä on pakko syyllistyä tekijänoikeusrikkomukseen.
Totta.

Jotenkin vaan epäoikeudenmukaista, että se tosiaan riippuu "päivästä", eli ketä siellä puhelun sattuu ottamaan vastaan.

Noudatan hienovaraisuutta tulevaisuudessa.

Viesti Kirjoittaja Cobrafun »

Mulle eivät ole vastanneet yhteenkään meiliin, joissa olen tiedustellut Suomenkielistä käyttöohjetta FZ20:seen.
artzi

Viesti Kirjoittaja artzi »

Löysin kaupan jossa myydään Panaa, ja download-manuaalikin on.. english, sekin auttaa mulla vähän - saksalaiseen. 20 Mt 189 sivua.

http://tinyurl.com/3qbzr
VilleE

Viesti Kirjoittaja VilleE »

Hösö kirjoitti: Tällä kertaa ei ollutkaan yhtä myönteinen, valitettavasti maksu 60eur perustuu siihen, että "erikoisemmat" kielet maahantuojat joutuvat kääntämään omakustanteisesti, joten tosiaan - tuuri kävi minulla.
Kyllä tuntuu maksu silti tosi isolta. Että yhtä manuaalia kohti kustannus muka olisi 60 egeä, siis 300 markkaa??

- Ville -
Jr-

Viesti Kirjoittaja Jr- »

Kun ootte tuonne Panasonicille aiheen tiimoilta ottanut yhteyttä nii minne ootte mailailleet/soitelleet ?
numibia

Viesti Kirjoittaja numibia »

Enkunkielisen voitte ladata ilmaiseksi pdf:nä panasonicin sivuilta, eli http://www.panasonic.com (sieltä Support ja Operating Manuals). Selväähän tuo on että suomalainen maahantuoja (joka itse joutuu käännökset tekemään/kustantamaan) ei halua ilmaiseksi antaa manuskaa kameransa muualta maailmalta ostaneille, joillain tosin näyttää käyneen tuuri Kaukomarkkinoiden asiakaspalvelun kanssa.
VilleE

Viesti Kirjoittaja VilleE »

numibia kirjoitti:maahantuoja (joka itse joutuu käännökset tekemään/kustantamaan) ei halua ilmaiseksi antaa manuskaa kameransa muualta maailmalta ostaneille
Joutuuko maahantuoja tosiaan itse kustantamaan käännökset?
Ei kovin hyvä juttu kameravalmistajan asiakaspalvelua ajatellen. Tuossa ovat eri kieliryhmät todella eriarvoisessa asemassa.
Tosin täytyy myöntää, ettei ongelma koske pelkästään Panasonicia.

Mielestäni kameravalmistajien pitäisi vastata manuaalien käännöksien kustannuksista niissä maissa, joissa kameroita myydään. Silloin ei olisi tällaisia ongelmia.

- Ville -
numibia

Viesti Kirjoittaja numibia »

VilleE kirjoitti:Joutuuko maahantuoja tosiaan itse kustantamaan käännökset?
Näin sanoivat Kaukomarkkinoilla kun asiasta kyselin. Tottakai järkevämpää olisi jos valmistaja hoitaisi tämän, vaan eikös niin ole Canonilla, mutta silti niistä suomalaisisita versioista pitää maksaa erikseen ostettaessa, eli PDF:iä ei ole saatavilla esim. netistä?

Niin tai näin, jos kameransa halvalla haluaa ulkomailta ostaa, on aika turha valittaa manuaalin puutteesta, suomesta kameran ostamalla siitä selviää :) Itse tyydyn mielelläni hiljaa englanninkieliseen (joita on aina ja ikuisesti jokaisella merkillä saatavissa ilmaiseksi) juuri tästä syystä.
Vastaa Viestiin