Nikon D600

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Onhan se nykyään hienoa (varsinkin netissä anonyymisti) tuomita muiden tekemiset/mielipiteet, kun itse on niin täydellinen...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Harald II

Viesti Kirjoittaja Harald II »

habannaama kirjoitti:Onhan se nykyään hienoa (varsinkin netissä anonyymisti) tuomita muiden tekemiset/mielipiteet, kun itse on niin täydellinen...
Jos valittaa netissä anonyymisti typerällä tavalla, saa hänen mielipiteensäkin rutata anonyymisti. Ja vaikka valittaisi nimellisenäkin (joskin sen nimen oikeaksi todistaminen on liki mahdotonta) voi omituisen mielipiteen lytätä vaikka anonyyminä. Nimellisyydellä tai nimettömyydellä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Tässä se lyttääminen tapahtui vielä aivan perustellusti.

Kysymys lähinnä kuuluu, että miksi te valitatte siitä että tämän valittajan mielipiteet lytättiin?
Viimeksi muokannut Harald II, Joulu 29, 2012 17 : 26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Harald II

Viesti Kirjoittaja Harald II »

kribe kirjoitti:
Harald II kirjoitti:
paaton kirjoitti: Samaa mieltä. Ei tässä ole periaatteilla mitään merkitystä. Ne roskat näkyvät kuvissa jokatapauksessa, jos niitä ei itse sieltä poistele.
Tottakai vika on nikonissa ja huollon kuuluu se putsata, mutta mahdollisesti pilalle menneitä kuvia ei kukaan voi korvata.
Juuri näin.
Ja se liikuttaa teitä koska...? Antaa kaverin kuvata likaisella kennolla jos ei halua putsata. Ei kai se muilta ole pois.
Ei ole muilta pois, mutta sitten on turha syyttää valmistajaa niistä pilalle menneistä reissukuvista, jos itse työntää peukkunsa sinne minne aurinko ei paista eikä tee asialle sitä mitä tehtävissä on.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

habannaama kirjoitti:Onhan se nykyään hienoa (varsinkin netissä anonyymisti) tuomita muiden tekemiset/mielipiteet, kun itse on niin täydellinen...
Niin. Harald ehkä ilmaisi asian hieman töykeästi, mutta minusta tarkoitus oli ihan hyvä. Ei mikään ohjelmallinen pölypalleroiden poisto tai kennon ravistus toimi kovinkaan hyvin, jos noita roskia on oikeasti paljon.

Ainakin minä kuulisin paljon mieluummin pientä kettuilua etukäteen kennonpuhdistuksesta, jos toinen vaihtoehto olisi pilalle menneet kuvat ja "mitä minä sanoin" naljailu reissun jälkeen.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Harald II kirjoitti:
paaton kirjoitti:
Harald II kirjoitti: Ei huvittais poistella, joten ei periaatteessa hanki puhdistusvälineitä ja eikä puhdista kennoa ja kuvaa reissun paskaisella kennolla ja prikkaa kuvia sitten ohjelmallisesti. Älyttömin ratkaisu reissun ainutlaatuisille kuville mitä voi kuvitella.... mutta jokainen taaplaa tyylillään.
Samaa mieltä. Ei tässä ole periaatteilla mitään merkitystä. Ne roskat näkyvät kuvissa jokatapauksessa, jos niitä ei itse sieltä poistele.
Tottakai vika on nikonissa ja huollon kuuluu se putsata, mutta mahdollisesti pilalle menneitä kuvia ei kukaan voi korvata.
Juuri näin.
No yrittäkää nyt ymmärtää mikä v*tuttaa ja mikä sitten taas jää tekemättä... ihan eri asiat :)

Itse kyllä puhdistin, vaikka otti päähän, mutta ymmärrän kyllä valituksen ja periaatteellisen (vaikka lapsellisen) vastustuksen tässä tapauksessa :) Sen verran ottaa itseäkin pannuun. Teillä ei taida kuussatasta olla kellään...
--------
Aves!
paaton

Sakke_K kirjoitti: No yrittäkää nyt ymmärtää mikä v*tuttaa ja mikä sitten taas jää tekemättä... ihan eri asiat :)

Itse kyllä puhdistin, vaikka otti päähän, mutta ymmärrän kyllä valituksen ja periaatteellisen (vaikka lapsellisen) vastustuksen tässä tapauksessa :) Sen verran ottaa itseäkin pannuun. Teillä ei taida kuussatasta olla kellään...
No ei ole ei. Ketutus käyrä on varmasti korkealla, mutta minkäs teet.
Ei tuossa nyt kamalasti minusta ole vaihtoehtojakaan, jos roskia tulee tuohon tahtiin kennolle...
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Se on eri asia putsata nestettä kennolta, kuin jämähtäneitä kissankarvoja. Nesteen putsaaminen tarvii jytymmän annostelun litkua (eclipsejä on tullut käytettyä) kuin "pölyn" puhdistus. Liian vähän ja tommoset öljyt leviä vaan pitkin kennoa ja saa tehdä monta kertaa operaation. Pahin tuska oli, kun meni joku pieni hyttysen tapainen lentiäinen linssin vaihdon yhteydessä huomaamatta sisään ja veti rundia siellä. Piti kolme kertaa sutia, että sai puhtaaks.

Toisekseen kannattaa muistaa, että täyskennon putsaaminen on hankalampaa kuin kropin, ja pitää olla tarkkana leveämmän lastan kanssa jotta paine on jatkuvasti sama. Tuli sählättyä 5D:n kanssa kun aikaisemmin oli tullut siivoiltua K20D:n kennoa.

Loppujen lopuks jos ei putsaa puhtaassa paikassa sitä kennoa, niin siellä on enemmän kuraa operaation jälkeen kuin ennen sitä. Kyllä ne nestesotkut voi lähteä, mutta pölyä menee ja tulee.
Hannez

Viesti Kirjoittaja Hannez »

Harald II kirjoitti:
Jos valittaa netissä anonyymisti typerällä tavalla, saa hänen mielipiteensäkin rutata anonyymisti. Ja vaikka valittaisi nimellisenäkin (joskin sen nimen oikeaksi todistaminen on liki mahdotonta) voi omituisen mielipiteen lytätä vaikka anonyyminä. Nimellisyydellä tai nimettömyydellä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Tässä se lyttääminen tapahtui vielä aivan perustellusti.

Kysymys lähinnä kuuluu, että miksi te valitatte siitä että tämän valittajan mielipiteet lytättiin?
Vika on varmaan sitten minussa enemmän kuin kameran valmistajassa. Jos Harald II ottaa noin koville, että Nikonin laatua arvostellaan ja ihan aiheesta, niin ei sitä tarvitse mulle kertoa. Typerää on täällä huudella asiasta, josta ei tiedä mitään. Kysymyksenä esitän sinulle, että miksi puolustat kameran valmistajaa joka on virheensä myöntänyt. Käsitykseni mukaan olen oikeutettu valittamaan, kun omistan kameran jonka valmistamisessa on käynyt virhe. Onko Harald II sinulla D600 jonka kenno ei likaannu. Jos on niin toki kerro. Ja mitä vikaa on käyttää pölynpoiston viitekuva toimintoa, kun se kerran on valmistajan toimesta käytettävissä Capture NX2:lla? Ohjelma kun poistaa automaattisesti roskat.
Carpe diem
paaton

Hannez kirjoitti: Vika on varmaan sitten minussa enemmän kuin kameran valmistajassa. Jos Harald II ottaa noin koville, että Nikonin laatua arvostellaan ja ihan aiheesta, niin ei sitä tarvitse mulle kertoa. Typerää on täällä huudella asiasta, josta ei tiedä mitään. Kysymyksenä esitän sinulle, että miksi puolustat kameran valmistajaa joka on virheensä myöntänyt. Käsitykseni mukaan olen oikeutettu valittamaan, kun omistan kameran jonka valmistamisessa on käynyt virhe. Onko Harald II sinulla D600 jonka kenno ei likaannu. Jos on niin toki kerro. Ja mitä vikaa on käyttää pölynpoiston viitekuva toimintoa, kun se kerran on valmistajan toimesta käytettävissä Capture NX2:lla? Ohjelma kun poistaa automaattisesti roskat.
Eihän harald nikonia puolustele, käsittääkseni hänelle ei edes nikonia ole, vaan pentax. Kyse oli vain sinun tilanteestasi. Eli et ehdi viedä kameraasi huoltoon.

Tämä ohjelmallinen pölynpoistohan tekee kaiketi nx2:llakin samaa mitä muut softat, eli ottaa pölyn vierestä kohdan jossa roskaa ei ole. Toimii hyvin vaikkapa maisema kuvissa, kun roskia on vähän, mutta jos kennolla alkaa olla paljon tauhkaa, jotka sattuvat vaikkapa kohteen kasvojen kohdalle, niin ne näkyvät aika varmasti lopullisessa kuvassa.
Hannez

Viesti Kirjoittaja Hannez »

Jep, tiedän kyllä mitä ohjelma tekee. Mikä ihmeen tarve täällä on kommentoida toisten tekemisiä. Täällä ihmisiltä puuttuu toisten kunnioittaminen täysin. Huudellaan ihan mitä huvittaa ja piiloudutaan nimimerkin taakse. Taisin kertoa jo ajat sitten ettei kamera ehdi enää huoltoon ennen reissua ja vasta se viime viikolla sieltä tuli. Tällä hetkellä on kolme täplää jotka näkyvät aukolla f16 melko selvästi. Tuskin tuo kenno niin likainen on että se nyt oikeasti alkaisi haittaamaan kuvissa ja kaikki tätä topikkia kommentoivat tietenkin tietävät missä nuo roskat kennolla on eli vasemmassa reunassa. Joka tapauksessa minun osaltani asia on käsitelty ja annan asian olla tämän jälkeen.
Carpe diem
paaton

Hannez kirjoitti:Muuten hyvä, mutta siihen ei ole nyt aikaa. Lentokoneeni lähtee kohti jenkkejä ja se ei odota JAS Tekniikan kymmentä arkipäivää. Yritän vielä saada puhdistuksen pika-aikataululla, mutta jos 100 kuvan jälkeen on roskia kennolla, niin auttaako se mitään muuta kuin ne 100 kuvaa. Ongelma tuskin poistuu toisellakaan putsauksella. Tarkoitukseni on kuvata lomalla hieman enemmän kuin kuva päivässä, ettei kenno likaannu.
No mutta tämähän oli ensimmäisiä viestejäsi. Jos roskia tulee tuohon tahtiin, niin kyllä kennon puhdistus pidemmän lomamatkan aikana on melkein ainoa ratkaisu. Jos taas roskat eivät sinua häiritse ja tiedät ettei niitä reissun aikana tule lisää, niin mitään ongelmaahan ei ole.

Mutta edelleenkin itse ostaisin tuon puhdistus setin vaikka varulta mukaan.
Pentax RAW

Viesti Kirjoittaja Pentax RAW »

Olen sitä mieltä, jos tyydymme tähän, että Nikon saa toimittaa mitä sutta vain ja kuvaamme sellaisilla laitteilla joissa tulee vain sutta.

Näkyy olevan D800sesa ja näitä läiskiä kennolla ja paljon muita vikoja, niin kuin on D600ssakin.

Saamme seuraavatkin Nikon mallit sellaisena, eikä asioita korjata ollenkaan.

Nyt vai ryhdyttävä toimiin ja kaikki vialliset kamerat takaisin takuuhuollon kautta maahantuojalle ja vaadittava uusi virheetön kamera.

Itse haluan seuraavan kameramallin joka on virheetön ja toimiva.

Ei tarvitse minua haukkua näistä vioista, vaan Nikonia ja puhaltaa yhteen hiileen ja vaatia korjausta asiaan.
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Pentax RAW kirjoitti:Olen sitä mieltä, jos tyydymme tähän, että Nikon saa toimittaa mitä sutta vain ja kuvaamme sellaisilla laitteilla joissa tulee vain sutta.

Näkyy olevan D800sesa ja näitä läiskiä kennolla ja paljon muita vikoja, niin kuin on D600ssakin.

Nyt vai ryhdyttävä toimiin ja kaikki vialliset kamerat takaisin takuuhuollon kautta maahantuojalle ja vaadittava uusi virheetön kamera.

Itse haluan seuraavan kameramallin joka on virheetön ja toimiva.

Ei tarvitse minua haukkua näistä vioista, vaan Nikonia ja puhaltaa yhteen hiileen ja vaatia korjausta asiaan.
Omistatko viallisen D800 tai D600 rungon? Jos et, niin on paha vaatia keneltäkään mitään.. Tai edes valittaa maahantuojalle/valmistajalle.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

kribe kirjoitti:Omistatko viallisen D800 tai D600 rungon? Jos et, niin on paha vaatia keneltäkään mitään.. Tai edes valittaa maahantuojalle/valmistajalle.
Aika rajatapaus tämä D600. Jos siinä on rakenteellinen virhe, joka aiheuttaa öljyn roiskumisen tai suljin muuttuu toisesta laidasta pölynimuriksi niin vika se on. Takuun lisäksi tuotevastuu velvoittaa kyllä siinä tapauksessa valmistajaa.

Nikon on huhujen mukaan ottamassa tähän kantaa, katsotaan mitä ne on löytäneet.
--------
Aves!
Pentax RAW

Viesti Kirjoittaja Pentax RAW »

En omista näitä edellä mainittuja Nikon malleja, mutta olin vakavissani hankkimassa näitä molempia malleja itselleni.

Mutta ennen kuin ehdin toteuttaa tilaukset alkoi tulla näitä vikoja tietooni joten jätin tilaukset toteuttamasta.

Ei viat korjaannu ikinä jos täällä foorumilla haukutaan toinen toisiaan, niin emme hyödy mitään.

Minullakin on ainoastaan tarkoitus olla mukana kannustamassa toimimaan yhteisen edun vuoksi.

Koska on tarkoitus hankkia D4 jos ei siinäkin taas ilmene jotakin ratkaisevaa vikaa.

Ja vielä tämä huhuttu uusi malli joka olisi jonkun lainen D4 ja D800 risteytys
Beatsi

Viesti Kirjoittaja Beatsi »

Pentax RAW kirjoitti:Koska on tarkoitus hankkia D4 jos ei siinäkin taas ilmene jotakin ratkaisevaa vikaa.
Tuo on varmaan jo melko turvallinen ostos. Siinä on ensiostajien suorittama betatestaus jo saatu hyvälle mallille.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Minua harmittaa joka ikinen päivä kun katselen kameraani pöydällä käyttämättömänä kun tuossa D800:ssa on niin paljon ongelmia, etten kehtaa lainkaan sillä kuvata.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Avokid kirjoitti:Minua harmittaa joka ikinen päivä kun katselen kameraani pöydällä käyttämättömänä kun tuossa D800:ssa on niin paljon ongelmia, etten kehtaa lainkaan sillä kuvata.
Tuohan on mitä mainioin tapa päästä ongelmista eroon. Yksikään vika/ongelma ei haittaa kun kameraa ei käytä. Onneks sulla on uskollinen, toimintavarma D90 ja yhtä luotettava V1 ;-)

Ps. Voin vaihtaa luotettavan D300s rungon tuohon kasisataseen :)
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
rautaperä

Viesti Kirjoittaja rautaperä »

Minulla on ollut D600 nyt reilut pari kuukautta, otettu 3200 laakia. Kenno on täysin puhdas, ei ole tehty mitään.
Herää kysymys valmistetaanko näitä useammassa tehtaassa, laatujärjestelmät saattavat vaihdella maasta toiseen.
jmjh

Viesti Kirjoittaja jmjh »

Pentax RAW kirjoitti: Näkyy olevan D800sesa ja näitä läiskiä kennolla ja paljon muita vikoja, niin kuin on D600ssakin.

Kerrotko tarkemmin mitä minulla on D800:ssa ongelmia, kun en itse ole sellasia huomannut?
Vastaa Viestiin