Samaa mieltä, vaan usko on oltava vahva N-tuotteisiin että toimii edes ilman lasia tulittaessa, toimivampiakin löytyy samalla kennolla. :-) P....a mikä p...!" :-| Jos voitelun roiskumisessa on vika, seuraava vika tulee takuu varmasti ajan mittaan voitelun puutteesta. :-Djmjh kirjoitti:Jos tuo ~3000 raja pitää paikkansa niin eikö olisi helpointa vaikka sarjalla rätkiä muutaman tuhannen kuvan "sisäänajo" ja sitten puhdistaa tai puhdistuttaa kenno?emerik kirjoitti: Toki kun sulla on tilanne tuollainen, että kalustoa ei paljoa, niin merkin vaihto on yksi mahdollisuus.
Nikon D600
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Lähdetään vaikka siitä liikkeelle, että tuo puhdistus nyt ei ole mikään vaikea asia. Kysymys on periaatteesta, koska olen ostanut kameran jossa on pölynpoisto-toiminto ja tämä roskaantuminen ei ole normaalia joten huolto saa hoitaa hommansa.
Toisekseen mulla ei ole Nikon laseja päässä. Tämä kamera on oikeasti hyvä ja juuri sellainen jota tarvitsen. Omistan myös Sonyn laitteita, eikä nekään ole sen kummempia kuin muutkaan. Maahantuojan edustajan kanssa keskustelin tänään ja he tiedostavat ongelman ja odottavat ohjeita valmistajalta miten jatkossa toimitaan. Kun omani oli JAS Tekniikalla huollossa niin kennolta löytyi pölyä ja roskaa, ei öljyä tai rasvaa.
Toisekseen mulla ei ole Nikon laseja päässä. Tämä kamera on oikeasti hyvä ja juuri sellainen jota tarvitsen. Omistan myös Sonyn laitteita, eikä nekään ole sen kummempia kuin muutkaan. Maahantuojan edustajan kanssa keskustelin tänään ja he tiedostavat ongelman ja odottavat ohjeita valmistajalta miten jatkossa toimitaan. Kun omani oli JAS Tekniikalla huollossa niin kennolta löytyi pölyä ja roskaa, ei öljyä tai rasvaa.
Carpe diem
-
-
En omista DSLR kameroita, mutta surullista huomata tämä kohtuuton dissaus Nikonia kohtaan (d600 ) eli järjettömän paljon sivuja jostain kennohommasta, saisi jo loppua!
Kun taas Canon 6D ihan vaan muutamalla sivulla pyyhkii lattiaa kilpailijoillam ,mitä se sanoo?
Edti. Krij.vrih. Idäp!
Kun taas Canon 6D ihan vaan muutamalla sivulla pyyhkii lattiaa kilpailijoillam ,mitä se sanoo?
Edti. Krij.vrih. Idäp!
Viimeksi muokannut temirhan, Joulu 29, 2012 1 : 54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Tähän mysteeriin haluaa varmasti vastauksen myös muutama muu. Nikon selvittää asiaa ja maahantuoja odottaa tuloksia. Tämä oli virallinen vastaus asiaan ja maahantuoja ei halunnut lähteä arvailemaan, mistä roskaantuminen johtuu.habannaama kirjoitti:Pikkasen olen netistä lukenut tuosta D600:n "roskaantumisesta"...
Mistäs moinen ominaisuus johtuu ?
T: D600:sta suunnitteleva
Carpe diem
-
-
Omalla rungolla otettu nyt 850 kuvaa, ja alkoi kuvissa olla täplää ihan urakalla. Puhdistin kennon itse, ja jotenkin tavallista tiukemmassa tuntui olevan lika :(
Toivottavasti ei ole jotain öljyä, suurin osa lähti, pakko tyytyä siihen kun ei hinkatakaa uskalla ja viedä huoltoon. Tylsää.
Toivottavasti ei ole jotain öljyä, suurin osa lähti, pakko tyytyä siihen kun ei hinkatakaa uskalla ja viedä huoltoon. Tylsää.
--------
Aves!
Aves!
-
Eilen kuulin sanottavan "canon järkkäri" yhdessä etelä-savon valokuvausliikkeessä, myyjä oli sen jälkeen vähän aikaa hämmentyneen oloinen, mut toipui sitten esittelemään nikoneita. ;-)OskuK kirjoitti:En tiedä, mitä tosiaan? Ihan outo kamera minulle.temirhan kirjoitti:Canon 6D ihan vaan muutamalla sivulla pyyhkii lattiaa kilpailijoillam ,mitä se sanoo?
-
Esitin tuon kysymykseni vakavissani, ihan näin pesunkestävänä Nikonistina, koska olen moisesta mallista kiinnostunut, mutta kiinnostaa myös moinen "ilmiö", kun noista yllättävän paljon olen saanut lukea, eli miten on ?habannaama kirjoitti:Pikkasen olen netistä lukenut tuosta D600:n "roskaantumisesta"...
Canon ei minua tässä ketjussa kiinnosta ja onko se nyt sitten niin, että jos sillä pyyhkii lattioita, niin se on tulostimiensa lisäksi myös lattiamoppivalmistaja ?
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
No summasummarum veikkaus, mistä täällä on itketty jo kymmeniä sivuja:habannaama kirjoitti:Esitin tuon kysymykseni vakavissani, ihan näin pesunkestävänä Nikonistina, koska olen moisesta mallista kiinnostunut, mutta kiinnostaa myös moinen "ilmiö", kun noista yllättävän paljon olen saanut lukea, eli miten on ?habannaama kirjoitti:Pikkasen olen netistä lukenut tuosta D600:n "roskaantumisesta"...
Sulkimen mekaniikassa olevaa öljyä on liikaa ja sitä roiskuu ekan 3000 kuvan aikana kennolle hyvin helposti. Muutamien netin testien perusteella öljyyntyminen loppuu tämän jälkeen. Eli tosikuvaaja kärsii ongelmasta ekan kuukauden verran ja valittajat valittavat asiasta vielä seuraavat kaksi vuotta :)
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-
-
Jep, tämä vain ei ole vielä ihan "varma" tieto... joillain on alkanut likaantuminen vasta 2000 jälkeen jne.Avokid kirjoitti:No summasummarum veikkaus, mistä täällä on itketty jo kymmeniä sivuja:
Sulkimen mekaniikassa olevaa öljyä on liikaa ja sitä roiskuu ekan 3000 kuvan aikana kennolle hyvin helposti. Muutamien netin testien perusteella öljyyntyminen loppuu tämän jälkeen. Eli tosikuvaaja kärsii ongelmasta ekan kuukauden verran ja valittajat valittavat asiasta vielä seuraavat kaksi vuotta :)
--------
Aves!
Aves!
-
Näurettavinta mitä olen vähään aikaan kuullut. Se kennon puhdistus pitää joka tapauksessa joskus opetella, jos aikoo kerran järkkärillä kuvata. Aina ei ole aikaa ja mahdollisuutta lähetellä kalustoa JAS:lle tai että se nyt olisi mitenkään edes taloudellisesti järkevää. Se "pölynpoistotoiminto" ei poista kuin helpoimman lian, pölyn. Vähänkään tahmeammat hiukkaset ei siitä värinästä ole moksiskaan, vaan istuvat kuin.... seinässä.Hannez kirjoitti:Lähdetään vaikka siitä liikkeelle, että tuo puhdistus nyt ei ole mikään vaikea asia. Kysymys on periaatteesta, koska olen ostanut kameran jossa on pölynpoisto-toiminto ja tämä roskaantuminen ei ole normaalia joten huolto saa hoitaa hommansa.
-
Joo siis ymmärrän pointtisi, jos tämän lukeen näin... mutta kait tuossa yritettiin ilmaista että ei huvittaisi poistella pölyjä, koska on ostanut rungon jossa on pölynlisäämistoiminto :)Harald II kirjoitti:Näurettavinta mitä olen vähään aikaan kuullut. Se kennon puhdistus pitää joka tapauksessa joskus opetella, jos aikoo kerran järkkärillä kuvata. Aina ei ole aikaa ja mahdollisuutta lähetellä kalustoa JAS:lle tai että se nyt olisi mitenkään edes taloudellisesti järkevää. Se "pölynpoistotoiminto" ei poista kuin helpoimman lian, pölyn. Vähänkään tahmeammat hiukkaset ei siitä värinästä ole moksiskaan, vaan istuvat kuin.... seinässä.Hannez kirjoitti:Lähdetään vaikka siitä liikkeelle, että tuo puhdistus nyt ei ole mikään vaikea asia. Kysymys on periaatteesta, koska olen ostanut kameran jossa on pölynpoisto-toiminto ja tämä roskaantuminen ei ole normaalia joten huolto saa hoitaa hommansa.
--------
Aves!
Aves!
-
Naurettavinta tässä on se, että aikaisemmassa kamerassani kyseinen toiminto toimi hyvin. Nikonin laatu ja laadunvalvonta on samalla tasolla kuin Ladan tehtaalla. Jos mulla on periaate, niin mitä se sua liikuttaa kun käsitykseni mukaan se ei vaikuta sun elämääsi. Puhu asiaa tai ole hiljaa!Harald II kirjoitti:Näurettavinta mitä olen vähään aikaan kuullut. Se kennon puhdistus pitää joka tapauksessa joskus opetella, jos aikoo kerran järkkärillä kuvata. Aina ei ole aikaa ja mahdollisuutta lähetellä kalustoa JAS:lle tai että se nyt olisi mitenkään edes taloudellisesti järkevää. Se "pölynpoistotoiminto" ei poista kuin helpoimman lian, pölyn. Vähänkään tahmeammat hiukkaset ei siitä värinästä ole moksiskaan, vaan istuvat kuin.... seinässä.Hannez kirjoitti:Lähdetään vaikka siitä liikkeelle, että tuo puhdistus nyt ei ole mikään vaikea asia. Kysymys on periaatteesta, koska olen ostanut kameran jossa on pölynpoisto-toiminto ja tämä roskaantuminen ei ole normaalia joten huolto saa hoitaa hommansa.
Tuohon likaantumiseen liittyen, niin tuo sulkimen rasvan aiheuttama likaantuminen ei välttämättä pidä paikkaansa, kuten Sakke K jo sanoi. Muitakin vaihtoehtoja on, koska esim. omassa kamerassa kennolla ei ollut rasvaa JAS Tekniikan mukaan.
Carpe diem
-
Ei huvittais poistella, joten ei periaatteessa hanki puhdistusvälineitä ja eikä puhdista kennoa ja kuvaa reissun paskaisella kennolla ja prikkaa kuvia sitten ohjelmallisesti. Älyttömin ratkaisu reissun ainutlaatuisille kuville mitä voi kuvitella.... mutta jokainen taaplaa tyylillään.Sakke_K kirjoitti:Joo siis ymmärrän pointtisi, jos tämän lukeen näin... mutta kait tuossa yritettiin ilmaista että ei huvittaisi poistella pölyjä, koska on ostanut rungon jossa on pölynlisäämistoiminto :)Harald II kirjoitti:Näurettavinta mitä olen vähään aikaan kuullut. Se kennon puhdistus pitää joka tapauksessa joskus opetella, jos aikoo kerran järkkärillä kuvata. Aina ei ole aikaa ja mahdollisuutta lähetellä kalustoa JAS:lle tai että se nyt olisi mitenkään edes taloudellisesti järkevää. Se "pölynpoistotoiminto" ei poista kuin helpoimman lian, pölyn. Vähänkään tahmeammat hiukkaset ei siitä värinästä ole moksiskaan, vaan istuvat kuin.... seinässä.Hannez kirjoitti:Lähdetään vaikka siitä liikkeelle, että tuo puhdistus nyt ei ole mikään vaikea asia. Kysymys on periaatteesta, koska olen ostanut kameran jossa on pölynpoisto-toiminto ja tämä roskaantuminen ei ole normaalia joten huolto saa hoitaa hommansa.
-
Samaa mieltä. Ei tässä ole periaatteilla mitään merkitystä. Ne roskat näkyvät kuvissa jokatapauksessa, jos niitä ei itse sieltä poistele.Harald II kirjoitti: Ei huvittais poistella, joten ei periaatteessa hanki puhdistusvälineitä ja eikä puhdista kennoa ja kuvaa reissun paskaisella kennolla ja prikkaa kuvia sitten ohjelmallisesti. Älyttömin ratkaisu reissun ainutlaatuisille kuville mitä voi kuvitella.... mutta jokainen taaplaa tyylillään.
Tottakai vika on nikonissa ja huollon kuuluu se putsata, mutta mahdollisesti pilalle menneitä kuvia ei kukaan voi korvata.
-
Juuri näin.paaton kirjoitti:Samaa mieltä. Ei tässä ole periaatteilla mitään merkitystä. Ne roskat näkyvät kuvissa jokatapauksessa, jos niitä ei itse sieltä poistele.Harald II kirjoitti: Ei huvittais poistella, joten ei periaatteessa hanki puhdistusvälineitä ja eikä puhdista kennoa ja kuvaa reissun paskaisella kennolla ja prikkaa kuvia sitten ohjelmallisesti. Älyttömin ratkaisu reissun ainutlaatuisille kuville mitä voi kuvitella.... mutta jokainen taaplaa tyylillään.
Tottakai vika on nikonissa ja huollon kuuluu se putsata, mutta mahdollisesti pilalle menneitä kuvia ei kukaan voi korvata.
-
- Viesti:
Ja se liikuttaa teitä koska...? Antaa kaverin kuvata likaisella kennolla jos ei halua putsata. Ei kai se muilta ole pois.Harald II kirjoitti:Juuri näin.paaton kirjoitti:Samaa mieltä. Ei tässä ole periaatteilla mitään merkitystä. Ne roskat näkyvät kuvissa jokatapauksessa, jos niitä ei itse sieltä poistele.Harald II kirjoitti: Ei huvittais poistella, joten ei periaatteessa hanki puhdistusvälineitä ja eikä puhdista kennoa ja kuvaa reissun paskaisella kennolla ja prikkaa kuvia sitten ohjelmallisesti. Älyttömin ratkaisu reissun ainutlaatuisille kuville mitä voi kuvitella.... mutta jokainen taaplaa tyylillään.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan