Nikon D600

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Hannez

Viesti Kirjoittaja Hannez »

Kone lähtee huoltoon. Katsotaan mitä likaa JAS Tekniikka löytää kennolta. Yritin puhaltaa käsipumpulla likaa pois kennolta, mutta ei se mihinkään irronnut. Laitan kuvia myöhemmin eli näette kuinka paljon tuota likaa on kennolla.

Edit: Lisätty linkki ns. pölykuvaan.

http://samuhannukainen.kuvat.fi/kuvat/N ... 045270.jpg
Carpe diem
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tupica

Viesti Kirjoittaja tupica »

Minkä ikäisiä teillä nämä likaantuvat kamerat ovat? Yksi nikonilla hommissa oleva kertoi, että ongelma olisi tiedostettu ja vika korjattu uusimmissa erissä.

Olikohan tämä todellista totta vai pelkää myyntipuhetta.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Eli suljin tai peili hankaa muovia, josta irtoaa pölyä kennolle?
Toivottavasti oikea vian aiheuttaja on nikonilla tiedossa.

Joka tapauksessa, ainakaan minä en tyytyisi pelkkään kennon puhdistukseen huollossa.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

paaton kirjoitti:
Joka tapauksessa, ainakaan minä en tyytyisi pelkkään kennon puhdistukseen huollossa.
Mikäs sinut tyydyttäisi? Lisäksi kuppi kahvia?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
paaton

OskuK kirjoitti:
paaton kirjoitti:
Munkin kanssa kyllä, mutta vian aiheuttajan korjaaminen olisi kanssa kiva.
OskuK

paaton kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
paaton kirjoitti:
Munkin kanssa kyllä, mutta vian aiheuttajan korjaaminen olisi kanssa kiva.
Juupa, eiköhän se siitä korjaannu, kun jätät kamerasi tarpeeksi pitkäksi aikaa jassille.

Waldo's Peoplen Waldo:

Hannez

tupica kirjoitti:Minkä ikäisiä teillä nämä likaantuvat kamerat ovat? Yksi nikonilla hommissa oleva kertoi, että ongelma olisi tiedostettu ja vika korjattu uusimmissa erissä.

Omani hankin lokakuun puolivälissä ja vajaa 500 räpsyä otettu. Nikonin maahantuoja kielsi minulle lähettämässä viestissään, että kyseessä olisi vika. Internetissä kuulemma kirjoitellaan kaikenlaista. No, sitten nähdään kun tuo puhdistus on suoritettu jatkuuko noiden täplien ilmaantuminen kennolle. Mikäli niitä edelleen tulee vaadin, että kamera vaihdetaan.
Carpe diem
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Hannez kirjoitti:
tupica kirjoitti:Minkä ikäisiä teillä nämä likaantuvat kamerat ovat? Yksi nikonilla hommissa oleva kertoi, että ongelma olisi tiedostettu ja vika korjattu uusimmissa erissä.

Omani hankin lokakuun puolivälissä ja vajaa 500 räpsyä otettu. Nikonin maahantuoja kielsi minulle lähettämässä viestissään, että kyseessä olisi vika. Internetissä kuulemma kirjoitellaan kaikenlaista. No, sitten nähdään kun tuo puhdistus on suoritettu jatkuuko noiden täplien ilmaantuminen kennolle. Mikäli niitä edelleen tulee vaadin, että kamera vaihdetaan.
Huhuja on monen moisia... Tuotantoketju kaukoidästä tänne on niin pitkä, että kestää aika kauan ennen kuin kuluttajien havaitsema vika saadaan korjattua hyllyssä oleviin kameroihin. Eli epäilen Nikonin miesten puhetta.

Toivotaan kuitenkin, että sinun kamerayksilösi on sieltä ongelmattomimmasta päästä.
OskuK

nomad kirjoitti:
Hannez kirjoitti:

Huhuja on monen moisia... Tuotantoketju kaukoidästä tänne on niin pitkä, että kestää aika kauan ennen kuin kuluttajien havaitsema vika saadaan korjattua hyllyssä oleviin kameroihin. Eli epäilen Nikonin miesten puhetta.

Toivotaan kuitenkin, että sinun kamerayksilösi on sieltä ongelmattomimmasta päästä.
Minä en, saman ajan ottaa viesti kulku tehtaalle. Siellä myönnetään mahdollinen vika puolen vuoden sisään, ja sitten menee puoli vuotta kun linja on kuosissa. Jos jättää kameransa nyt huoltoon, saa uuden kahdessa vuodessa. Jos siis on kameroissa vikaa. Itse epäilen staattista sähköä. Kamerassa on sis joku virtajuttu joka virittää kennon imemään kaiken, eikä siihen auta se pudistuskaan. Ties vaikka se kennon edessä oleva plastiikka olisi materiaalina vaihdettu stattisempaan.

Waldo's Peoplen Waldo:

Pentax RAW

Viesti Kirjoittaja Pentax RAW »

Minäkin olin innoissani hankkimaan D600 jo enakkotilaajien joukossa.

Mutta, kun mailmalta alkoi kuulua kaikenlaista otin pakkia ja peruin tilauksen.

En tiedä mitä olisin tehnyt sen romun kanssa ja 2000 € tappion siinä mukana.

Viellä, kun tämä lamakin lisääntyy olis se ollut katkera paikka.

Mutta kyllä harmittaa kauheesti muitten Nikon fanien, on se niin kurjaa, kun ne joutuu kärsimään ja saamaa pelkkää sutta.

Nytten jo ymmärrän miksi ne on niin katkeria kaikille jopa minulle jolla on kaikista vähemmin osaa ja arpaa heidän ratkasuilleen hankkia edullisia kameroita ja objektiiveja.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Tänään kuulin, että tämä ongelma koskisi vain tiettyä valmistuserää ja siitäkin n.10% rungoista. Ja ongelma pitäisi olla jo pois päiväjärjestyksestä, sen takia Nikon olisi niin hiljaa asiasta?
--------
Aves!
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Pentax RAW kirjoitti:En tiedä mitä olisin tehnyt sen romun kanssa ja 2000 € tappion siinä mukana.
Näinhän se, romu mikä romu. Hyvä että huomasit ajoissa.
Pentax RAW kirjoitti:Viellä, kun tämä lamakin lisääntyy olis se ollut katkera paikka.
Lama on paha. Henkinen lama on vielä pahempi.
Pentax RAW kirjoitti:Mutta kyllä harmittaa kauheesti muitten Nikon fanien, on se niin kurjaa, kun ne joutuu kärsimään ja saamaa pelkkää sutta.
Älä sinä meitä sure. Me ollaan niin tyhmiä, että ostetaan jos siinä vaan lukee Nikon. Ja meillä on kyllä pätäkkääkin sen verran ettei yksi paritonninen tunnu missään. Rahaahan tulee joka päivä lisää niin että alimmat mätänee.
Pentax RAW kirjoitti:Nytten jo ymmärrän miksi ne on niin katkeria kaikille jopa minulle jolla on kaikista vähemmin osaa ja arpaa heidän ratkasuilleen hankkia edullisia kameroita ja objektiiveja.
Kyllä. Nyt ollaan asian ytimessä. Jos joku voi väittää, että olen hankkinut edullisen kameran tai objektiivin, niin kyllä alkaa katkeruus painamaan mieltä. Saas nähdä tuleeko uni silmään ollenkaan. Soitinkin tässä juuri Blingströmeille, josko sieltä saisi rahanhaaskuuvihjeitä.

Jouluja sinullekin.
paaton

Sakke_K kirjoitti:Tänään kuulin, että tämä ongelma koskisi vain tiettyä valmistuserää ja siitäkin n.10% rungoista. Ja ongelma pitäisi olla jo pois päiväjärjestyksestä, sen takia Nikon olisi niin hiljaa asiasta?
Nikonin edustajalta? Harvinaisen typerää, jos näiden runkojen omistajille ei tiedoteta asiasta. Ongelmakin taitaa olla jo niin laajalti tiedossa, että ilman mitään infoa se voi jo vaikuttaa myyntiin.
määvaan
Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!

Viesti Kirjoittaja määvaan »

Hannez kirjoitti:

Omani hankin lokakuun puolivälissä ja vajaa 500 räpsyä otettu. Nikonin maahantuoja kielsi minulle lähettämässä viestissään, että kyseessä olisi vika. Internetissä kuulemma kirjoitellaan kaikenlaista.
Uskomatonta vastuunpakoilua maahantuojalta! Jos esim. LensRentals.com, joka ammatikseen vuokraa kameroitaan ja on myös havainnut KAIKISSA tutkituissa 20:ssä D600:aan tämän saman puheena olevan ongelman, niin Nikonin Suomen maahantuoja vaan jaksaa pyöritellä peukaloitaan. 8o|
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
mobiilisti

Viesti Kirjoittaja mobiilisti »

4. D600 menossa ja tämä on ensimmäinen puhdas. Vain yksi spotti löytyy... aiemmissa ollut roskaa yllin kyllin.
määvaan
Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!

Viesti Kirjoittaja määvaan »

mobiilisti kirjoitti:4. D600 menossa ja tämä on ensimmäinen puhdas. Vain yksi spotti löytyy... aiemmissa ollut roskaa yllin kyllin.
Ihan uteliaisuudesta kysyn, että mitä ovat nuo valmistusnumeron 4 ensimmäistä numeroa?
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
>Mika<

Viesti Kirjoittaja >Mika< »

Kamera käytetty putsauksessa 1900 laukauksen jälkeen. Oon ottanu nyt joku 150 kuvaa sen jälkeen ja vielä ainakin täysin puhdas kuva tuli kun äsken seinää kuvailin pikkuaukolla.
Hannez

mobiilisti kirjoitti:4. D600 menossa ja tämä on ensimmäinen puhdas. Vain yksi spotti löytyy... aiemmissa ollut roskaa yllin kyllin.
Mistä ostit kameran ja onnistuiko vaihto helposti. Itselle jäi ainakin se kuva, että maahantuoja välttelee vastuuta. Jos viitsit sarjanumeron neljä ekaa numeroa laittaa, niin olisin viisaampi.

Kiinnostaisi myös se, että mitä tuo lika on jota tuonne kennolle kertyy. Itse olen huomannut, että se lisääntyy sitä mukaan kun kameraa käyttää.

Edit: Lisäys...
Carpe diem
OskuK

Hannez kirjoitti:Itse olen huomannut, että se lisääntyy sitä mukaan kun kameraa käyttää.
Itse huomannut ihan saman, tosin muilla kameroilla.

Waldo's Peoplen Waldo:

Hannez

Kyllä kyllä. OskuK tarkoitin asialla sitä, että ensimmäiset roskat kennolle ilmestyivät noin parin sadan otetun kuvan jälkeen. Nyt kun kuvamäärä on alle 500 kuvaa, niin roskien määrä on kymmenkertaistunut, kuten varmaan postaamastani pölykuvasta huomasit. Se tuskin on normaalia? Ainakin aiemmin omistamissa Canoneissa kenno on pysynyt puhtaana.
Carpe diem
Vastaa Viestiin