Panasonic Lumix DMC-FZ5
-
-
Hienoja kuvia on, mihinkä järkkäriin vaihdoit, itse olen vähemmän kuvaamisen ja kameran tarkennuksen rikkoutumisen takia siirtymässä Canonin filmijärkkäristä Panasonicin FZ7 "pokkariin"? Melkein voisin uskoa, että seuraavakaan kamera ei ole järkkäri, luultavasti parissa vuodessa tulee FZ30 tyylisiä kameroita joissa pieni kohina ja tarpeeksi laaja laajakulma ja muitakin järkkärien ominaisuuksia mitkä nykyään vielä puuttuvat.terhis kirjoitti:Hei kaikille!
jos ketä kiinnostaa millaisia kuvia tuolla "panalla" saa, niin voi käydä tsekkaamassa http://kuvat.be --> sieltä Terhin näpertelyt kansio. 98% kuvista on otettu FZ 5:lla. Itse olin kameraan erittäin tyytyväinen, mutta nyt jo järkkäriin siirtynyt.
Hyviä kuvaushetkiä kaikille T: Terhi
-
-
Kysymys...
Sori jos tämän tyyppistä on jo kysytty, mut en ainakaan tässä keskustelussa mielestäni nähnyt olleen puhuttavan.
Eli: Mitä eroa FZ20 ja FZ5 oikeastaan on? Onko mitään radikaalia eroa löytyy ajatellen sitä että kumpi kannattaa ennemmin ostaa?
Eli: Mitä eroa FZ20 ja FZ5 oikeastaan on? Onko mitään radikaalia eroa löytyy ajatellen sitä että kumpi kannattaa ennemmin ostaa?
-
Re: Kysymys...
TÄSSÄ on suoritettu jonkunlaista vertailuaaavikko80 kirjoitti:Eli: Mitä eroa FZ20 ja FZ5 oikeastaan on? Onko mitään radikaalia eroa löytyy ajatellen sitä että kumpi kannattaa ennemmin ostaa?
-Tuomas
-
qwerty kirjoitti:Minkälaisia laukkuja teillä on käytössä tän panan kaa? Hakusessa ois suht pieni laukku, ei tarvii olla tilaa vara-akuille ym. muille.
Tommonen tuli hankittua:
http://www.verkkokauppa.com/ ja hakusanaksi 10659
-
-
-
-
Sovitinrenkaan kanssa, vaiko ilman.. :P
Oisko antaa sisämittoja laukusta - kun ei tosiaan mahdu ilman hihnaakaan? Entäs sovittimen pituus, vaikkei eroja "pitäis" ollakaan, jos uutena oot myös kameran ostanut?
Muoks: Dpreviewin Panasonic-foorumilla jonkun (sattumalta suomalaisen) mukaan laukkuun just kaikki mahtuis, kun kameraa vähän kääntäis tms. Toisaalta taas saksalaisella foorumilla käsittääkseni - kökön Babel Fish käännöksen perusteella - tuskastellaan sitä, ettei mitenkään saa. Ottaa tuosta sitten selvää.. ;)
Oisko antaa sisämittoja laukusta - kun ei tosiaan mahdu ilman hihnaakaan? Entäs sovittimen pituus, vaikkei eroja "pitäis" ollakaan, jos uutena oot myös kameran ostanut?
Muoks: Dpreviewin Panasonic-foorumilla jonkun (sattumalta suomalaisen) mukaan laukkuun just kaikki mahtuis, kun kameraa vähän kääntäis tms. Toisaalta taas saksalaisella foorumilla käsittääkseni - kökön Babel Fish käännöksen perusteella - tuskastellaan sitä, ettei mitenkään saa. Ottaa tuosta sitten selvää.. ;)
-
Sovitinrenkaan kanssa vastavalosuoja käännettynä kuljetusasentoon kameralle tulee mittaa linssinsuojuksen päästä etsimen päähän 12 cm.
Juurikin etsimen kohdalta laukku ainoastaan vähän ahdistaa, mutta siinä kohtaa reunus on pehmeä ja vetoketjua ei enää ole joten ihan helposti saa läpällä päältä suljettua.
Lisäksi kun jättää laukun hihnan pois ja käyttää tilalla kameran omaa niin itsellä ainakin ihan toimiva paketti...
Juurikin etsimen kohdalta laukku ainoastaan vähän ahdistaa, mutta siinä kohtaa reunus on pehmeä ja vetoketjua ei enää ole joten ihan helposti saa läpällä päältä suljettua.
Lisäksi kun jättää laukun hihnan pois ja käyttää tilalla kameran omaa niin itsellä ainakin ihan toimiva paketti...
-
Itellä laukun pohjalta ulkoreunaan on se 12 cm, ja päädyn hieman vinon kulman vuoksi sisämitta pohjalta sisäreunaan on 10,5-11 cm. Tiukkaa tekee siten koko matkalla, eikä vain etsimen kohdalla.
Ilmeisesti kokovaihteluita on. Mikä lie sitten "virallinen" koko? Onkos kellään muulla kokemuksia tuosta laukusta?
Ilmeisesti kokovaihteluita on. Mikä lie sitten "virallinen" koko? Onkos kellään muulla kokemuksia tuosta laukusta?
-
Moro,
Kys. mallissahan on 55mm adapteri. Ostin sitten sovittamatta tarjouslaarista 55mm:n pyöröpolarisaatiosuotimen. Homma eteni sitten niin, että suodin ei pureudu panan kierteisiin tarpeeksi hyvin. Melkeenpä tippuu jo laukussa. Onkohan kenelläkään tietoa noista adaptereista, kun en itse löydä netistä juurikaan mitään liittyen tuohon.
Laukkuosioon taasen. Ostin itse Kampin helioksesta 15 eurolla sinimustan minoltan laukun.
Hyvin kulkee kaikki mitä kamerassa tuli mukana (lue myös laturi).
Ei näytä enää olevan niitä jäljellä, mutta kannattaa käydä katsomassa. Ainakin tripodeja lähtee säälittävään hintaan.
EDIT**
Käsityöläisen ratkaisu tuohon: http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=17435986
EDIT***
Kokeilin nyt tuota operaatiota. Viilasin ylimmän ulokkeen pois neulaviilalla, operaatioon meni n. 3min. Näköjään tuo uloke ei vaikuta mihinkään tuossa kamerassa, mutta nyt pysyy suodin kiinni hyvin! Voin lämpimästi suositella.
Kys. mallissahan on 55mm adapteri. Ostin sitten sovittamatta tarjouslaarista 55mm:n pyöröpolarisaatiosuotimen. Homma eteni sitten niin, että suodin ei pureudu panan kierteisiin tarpeeksi hyvin. Melkeenpä tippuu jo laukussa. Onkohan kenelläkään tietoa noista adaptereista, kun en itse löydä netistä juurikaan mitään liittyen tuohon.
Laukkuosioon taasen. Ostin itse Kampin helioksesta 15 eurolla sinimustan minoltan laukun.
Hyvin kulkee kaikki mitä kamerassa tuli mukana (lue myös laturi).
Ei näytä enää olevan niitä jäljellä, mutta kannattaa käydä katsomassa. Ainakin tripodeja lähtee säälittävään hintaan.
EDIT**
Käsityöläisen ratkaisu tuohon: http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=17435986
EDIT***
Kokeilin nyt tuota operaatiota. Viilasin ylimmän ulokkeen pois neulaviilalla, operaatioon meni n. 3min. Näköjään tuo uloke ei vaikuta mihinkään tuossa kamerassa, mutta nyt pysyy suodin kiinni hyvin! Voin lämpimästi suositella.