iikkoo kirjoitti: ↑Tammi 23, 2025 0 : 14
Tällaista tulee Snapseedin uusimmasta. Onkin vähän Pixel dng:tä ja tallensin jpgnä. Teleellä kuvattu ja cropattu ym
Tämän näköinen jpg
PXL_20250105_125732271.RAW-02.ORIGINAL-01_edited.jpeg/_medium.jpg
Ai uusin snapseed tallensi sulle jpg kuvan? On se erikoista, että miten vaihtelee snapseedin kanssa. Minulla uusin snapseed kyllä toimii ihan kiltisti DNG tiedostojen kanssa, mutta ku tallentaa ns. jpeg kuvana, niin loppupääte onkin DNG edelleen. Eli siinä se bugi.
Tuo sinun esimerkkikuva on kyllä ihmeen "pehmeä" ?...Talo ja näkymä kylläkin kaunis.
Viimeksi muokannut aikaarska, Tammi 23, 2025 12 : 09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
AF ei pääse äärettömän kylmässä lainkaan näköjää. OP9 Prossa sama ongelma. Ei vaan tarkenna tiettyä etäisyyttä kauemmas myöskään luurin vakioappilla. Kuvahan on muuten ihan valokuva ja tunnelmallinen.
Tällaista tulee Snapseedin uusimmasta. Onkin vähän Pixel dng:tä ja tallensin jpgnä. Teleellä kuvattu ja cropattu ym
Tämän näköinen jpg
Aika jännää miten tuo kuva on nimetty. Minun Pixel 9 Pro:n Snapseed:llä dng:stä jpeg:iin tehdyn kuvamuunnoksen nimi on muotoa "Snapseed:n luoma oma numerosarja_edited.jpeg tai Snapseed:n luoma oma numerosarja-01.jpeg", riippuen siitä valitseeko Snapseed:ssä "Vie muodossa" vai "Vie" tallennusmuodon.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
iikkoo kirjoitti: ↑Tammi 23, 2025 0 : 14
Tämän näköinen jpg
Ai uusin snapseed tallensi sulle jpg kuvan? On se erikoista, että miten vaihtelee snapseedin kanssa. Minulla uusin snapseed kyllä toimii ihan kiltisti DNG tiedostojen kanssa, mutta ku tallentaa ns. jpeg kuvana, niin loppupääte onkin DNG edelleen. Eli siinä se bugi.
Tuo sinun esimerkkikuva on kyllä ihmeen "pehmeä" ?...Talo ja näkymä kylläkin kaunis.
Moi arska,
Minä muumio en vain osaa oikein selittää. Kuva on otettu sekä alunperin jpg että DNG. Sitten tästä dng:stä on kropattu yms ja kun sen laitoin eteenpän VIE, muuttui tiedosto tuon näköisesti. Kuvan tiedosto osan alussa näkyy otettu raw/dng. Se sitten loppu on Snapseedin tekemä jpg. Mun mielestä se teki ennen vain xxxx.yyy.jpg tiedoston.
P*ska kuva tietenkin, käsivara, 50Mp teleellä, ja illalla. Silti, voisi näkyä ihan pelkkä xxx.yyy.jpg. Poistin Snapseedin ja latasin linkin kautta vanhan Snapseedin. Bueno
Kuvien nimistä en ymmärrä yhtään mitään, mutta talo herättää monenlaisia ajatuksia ja kysymyksiä. Ja herättää ne kaikki kysymykset tuolla kuvalla, ei yhtään enempää herättäisi vaikka olisi otettu focuspinolla 1000 mekapiskelin kuva... Seinä- ja kattopintoja on runsaasti, johonkin muuhun muotoon olisi sisään syntynyt kuutioita enemmän samoilla rakennustarpeilla, mutta tuo on sekä hienomman näköinen, että varmasti mielenkiintoisempi asua ja elää! Ensimmäinen mieleen tullut kysymys on, että onko talon suunnittelija piirtänyt talon tuollaiseksi alunperin, sekä tehnyt tuollaiseksi, vai onko ollut nikkarihenkeä niin, että muutaman vuoden tauon jälkeen on taas tullut tarve tarttua vasaraan ja nikkaroida huone tai pari, siipi tai torni, lisää?
iikkoo kirjoitti: ↑Tammi 23, 2025 18 : 07
P*ska kuva tietenkin, käsivara, 50Mp teleellä, ja illalla. Silti, voisi näkyä ihan pelkkä xxx.yyy.jpg. Poistin Snapseedin ja latasin linkin kautta vanhan Snapseedin. Bueno
Kuva ei ole huono kuten Matti kirjoitti, toki pehmeä. 50mp telen käyttö (+ DNG konvertointi) voi olla syynä. En sitten tiedä miltä kameran suoraan leipoma jpg näyttää.
Mutta hyvä jos edellinen snapseed toimii paremmin.
Katsoin tänään eka kerran tietsikan kautta parit kuvat. Mun mielestä alkuperäinen jpg kuin dng ovat pehmeitä, yhtäaikaaa laukastu.
Taisi olla kuvattu yömoodissa, väpättävällä kädellä, koiran kiskoessa
Maffer kirjoitti: ↑Tammi 23, 2025 18 : 31
Ei se ny oo yhtään niin kökkö laisinkaan. Siinä on hyvä valo. Paljon parempi kuin järkällä tehdyt tyypilliset testikuvailut johkin random suuntaan.
Mulla on taas sellainen ongelma, että alkuperäinen jpg on aina selvästi parempi kuin itse tuhertamani Snapseed 2.21:n dng > jpeg tuotos kun kuvaan Pixel 9 Pro:lla.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Noin se menee. Gcamin DNG:llä ei tee mitään kuin tosi harvoissa tapauksissa koska se jpg on softalla laskettu mahdollisimman hyvin käyttämään kaikki kapasiteetti mitä DNG tarjoaisi mutta mitä ihminen ei pysty manuaalisesti koskaan saavuttamaan.
Poikkeus on astromoodi jossa voi itse tehdä kohinanpoiston. Toinen tilanne on parempien sävyliukujen säilyttäminen jos kuvassa on paljon vaikkapa taivasta näkyvissä ja tekee rouheampaa muokkausta.
Snapseed ei ole mikään dynamiikkaeditori vaan sävytyseditori.
Kunnon tietokoneella ja kunnon näytöllä RAWin säätäminen täytyy tehdä jos haluaa RAW käännöksestä jpg kuvaa paremman. Jos miettii gcamin tekemää jpg kuvaa, niin sopivasti valottuneesta sellaisesta on melko turhaa yrittää vääntää sen DNG tiedostosta parempaa. Tosin jos jpg kuvan valkotasapaino tai sävyt ei muuten natsaa, silloin DNG tiedostolla voi olla paikkansa...Eli kuten maffer kirjoitti, snapseedilla saa kyllä sävyjä hoidettua ihan kivasti.
Joissakin tapauksissa kameran tekemä jpg kuva saattaa olla liian terävöitetty eli yliterävä. DNG tiedostosta taas voi vääntää juuri niin terävän kun haluaa. Gcam ei kylläkään tee yliterävää kuvaa.
Maffer kirjoitti: ↑Tammi 26, 2025 13 : 23
Ei auta kyll ees tappiin kalibroitu työpiste. Gcam voittaa 9 - 1 ihmisen jiipekin tekemisessä.
Mutta BigKakan v.9.6 GCam:lla samanaikaisesti dng-otoksen kanssa tuleva jpeg-kuva ei juurikaan kuvanlaadussa häpeä Pixel 9 Pro:n oman kameran jpg-kuvalle.
Maffer kirjoitti: ↑Tammi 26, 2025 17 : 30
No onko se ihme? Jos vertaat melkein julkaisuhaaran gcamia modattuna viralliseen samalla raudalla.
Mutta Honor Magic5 Pro:n oma kamera-appi pesee heikossa valossa kuvanlaadussa mennen tullen BSG:n v.9.3-V15:sta ja vielä havaittavissa ollen BigKaka:n v.9.2-V13:sta.
Maffer kirjoitti: ↑Tammi 26, 2025 17 : 30
No onko se ihme? Jos vertaat melkein julkaisuhaaran gcamia modattuna viralliseen samalla raudalla.
Mutta Honor Magic5 Pro:n oma kamera-appi pesee heikossa valossa kuvanlaadussa mennen tullen BSG:n v.9.3-V15:sta ja vielä havaittavissa ollen BigKaka:n v.9.2-V13:sta.
Myös Oneplus 12 tekee omalla appilla todella hyvää jpg kuvaa heikossa valossa. Minun mielestä muut valmistajat ovat saaneet googlen gcamia kiinni monessa suhteessa. Silti gcamin tekemä monivalotus DNG melkein joka kuvausohjelmalla on edelleen aika kova juttu....Ja useissa gcam modeissa voi vieläpä säätää kuinka monta ruutua kamera ottaa yhteen monivalotus tekeleeseen.