Xiaomi 13 Ultra
-
- Viesti:
Re: Xiaomi 13 Ultra
Hyvä setti tää viimeisin. Mä kyll korvaisin ton telerutkun tuosta pääkennon kokoisella MV-kameralla.
-
Kiitos.
Telerutku on yllättävän käyttökelpoinen, mutta ei ollenkaan mukavuusalueella näin hämärässä. Varsinkaan käsivaralta. Muistaakseni tuo 120mm oli otettu gcamilla.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Illan viimeiset astrot
Tähdet aika kivasti näkyvissä takapihalla, niin päätin vielä testata Xiaomia gcamin kanssa astrotouhuihin.
Tässä 12mm UWA:lla:
XIAOMI13U12mmUWAstarGcam by Aika Arska, on Flickr
Ja pääkameralla:
XIAOMI13UAstroGcam by Aika Arska, on Flickr
Molemmat kuvattu RAWina.
Tässä 12mm UWA:lla:
XIAOMI13U12mmUWAstarGcam by Aika Arska, on Flickr
Ja pääkameralla:
XIAOMI13UAstroGcam by Aika Arska, on Flickr
Molemmat kuvattu RAWina.
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Upeeta settiä, varmaan minäkin vaihdan joskus vielä joko 13 Ultraan tai sitten 14 Ultraan.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Kiitti...Mutta uskon, että saat Xiaomi 12Pro:n pääkameralla ihan samanlaista kuvaa, gcamilla (jalusta, astro moodi, raw) . Samoin OP9Pro:lla ja gcamilla saa astromoodissa suunnilleen samanlaista.
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Mutta tämä 12 Pro kaipaa kyllä kunnon telekameraa ihan omien kolmen koiran vuoksi, joten 13 Ultra olisi siihen hyvä parannus.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Niin tosiaan, jos tarkoitit muutakin kun näitä astrokuvia.määvaan kirjoitti: ↑Marras 09, 2023 0 : 12Mutta tämä 12 Pro kaipaa kyllä kunnon telekameraa ihan omien kolmen koiran vuoksi, joten 13 Ultra olisi siihen hyvä parannus.
Minusta Xiaomi 13ultrassa on kamerapuoli aika hyvin tasapainossa luuriksi. Sillä on aika kiva ottaa kuvia 12mm ainakiin 150mm saakka kun laatu pysyy asiallisena. Ja optinen vakautus kaikissa muissa kameramoduleissa paitsi UWA:ssa.
-
Re: Xiaomi 13 Ultra - tosikäyttöön?
Oon jo ruvennut tykkää tästä luurista ja sen kameraosastosta...Joko uskaltaisi oikein laittaa SIMmin siihen sisään ja ryhtyä asentelemaan pankki- ym. kriittisiä sovelluksia ja kirjautumistietoja?
Oliko elmarilla kokemusta kiina Xiaomista ja EU rommista liittyen edellä mainittuhin hommiin?
Oliko elmarilla kokemusta kiina Xiaomista ja EU rommista liittyen edellä mainittuhin hommiin?
-
Mulla ei ole ollut missään kännyssä pankki-äppejä yms. tärkeitä tietoja. Kiinalaisuudella ei ole tekemistä asian kanssa, näin oli myös "suomalaisilla" ja "e-korealaisilla" luureilla.
-
Joo. Ymmärrän. Mutta itse olen oppinut käyttämään luuria nykyaikaisella tavalla. Sillä voi allekirjoittaa avioliitot ja erot... Asuntolainan hyväksymiset jne.
Maksaa laskuja. Kontrolloida kodin älylaitteita. Se tietää paljon minulla on maitoa jääkaapissa
Oikeastaan luuri on näiltä osin minulle yhtä tärkeä ja kätevä kuin mitä se on valokuvaamiseen.
Kai tuohon EU rommiin täytyy vain luottaa...
-
Muutaman foliohatun vainoharhat ja roskalehdistön klikkiotsikot voi jättää omaan arvoonsa. Oletko koskaan kuullut tai lukenut mistään muunmaalaisia luureja isommista ongelmista kinkkikännyjen tai eu-rommien suhteen? Aivan, en minäkään.
-
On mulla ollut sitten Androideja tai i-luureja, aina ollut pankkisovellukset siitä saakka, kun niitä alkoi saamaan, sun muut oma kannat ym, eikä ainakaan tähän mennessä ole euroakaan hävinnyt tileiltä, joten eiköhän nuo foliohattuilut kuulu pimeimpään keskiaikaan.
Myös työluurissa erilaisia sovelluksia, jotka sidoksissa maksupolitiikkaan ja hyvinpä ovat siellä turvassa ja siellä puhutaankin sitten jo ihan eri luokan asioista, kuin mun oman pankkitilin parin egen saldoista
Samalla tavoin se iso paha susi sinne tietokoneeseen ryömii ja varastaa sieltä kaiken tiedon, joten ainut oikea tapa maksaa laskut on marssia konttorille lasku kourassa. Sekin tietty vasta siellä täytettynä, ettei vakoilusateliitti nappaa siitä tietoja ja kas, identiteettivarkaus totisinta totta.
Myös työluurissa erilaisia sovelluksia, jotka sidoksissa maksupolitiikkaan ja hyvinpä ovat siellä turvassa ja siellä puhutaankin sitten jo ihan eri luokan asioista, kuin mun oman pankkitilin parin egen saldoista
Samalla tavoin se iso paha susi sinne tietokoneeseen ryömii ja varastaa sieltä kaiken tiedon, joten ainut oikea tapa maksaa laskut on marssia konttorille lasku kourassa. Sekin tietty vasta siellä täytettynä, ettei vakoilusateliitti nappaa siitä tietoja ja kas, identiteettivarkaus totisinta totta.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Sen verran täytyy oikaista foliohattuhommaa, että vaikka yksityisasioitaan (tai niiden vuotamista johonkin) ei ottaisi kovinkaan vakavasti, niin pankki- ja todennuspalvelut ovat mielestäni jo eri tason juttu...
Periaatteessa kaapatusta luurista voisi käsittääkseni saada kaikkea mahdollista ulos, kuten sormenjälkidatan ja kirjautumistietoja (salasanat) jos luuriin olisi ujutettu softaa mikä tallentaisi käyttäjän kirjoittamia salasanoja yms.
Salasanalla ja sormenjälkivarmenteella voisikin sitten jo kirjautua pankkiin ja tehdä tilisiirtoja. Pankkisovelluksethan ei enää lähetä tekstareita jos tehdään esim. sormenjälivarmennus...
En tiedä kuinka mahdollista tälläinen olisi käytännössä.
Periaatteessa kaapatusta luurista voisi käsittääkseni saada kaikkea mahdollista ulos, kuten sormenjälkidatan ja kirjautumistietoja (salasanat) jos luuriin olisi ujutettu softaa mikä tallentaisi käyttäjän kirjoittamia salasanoja yms.
Salasanalla ja sormenjälkivarmenteella voisikin sitten jo kirjautua pankkiin ja tehdä tilisiirtoja. Pankkisovelluksethan ei enää lähetä tekstareita jos tehdään esim. sormenjälivarmennus...
En tiedä kuinka mahdollista tälläinen olisi käytännössä.
-
Toi sopisi mulle. Lankapuhelin eteisen pöydälle ja pankkiasiat hoidetaan pankissa.habannaama kirjoitti: ↑Marras 14, 2023 11 : 07 ...ainut oikea tapa maksaa laskut on marssia konttorille lasku kourassa. Sekin tietty vasta siellä täytettynä...
Mun pointsi ei ole pelko tietojen pöllimisestä, vaan se että mulla on tapana hukata esineitä. 2 kännyä kadonnut ties minne, joista ekan kanssa meinasi tapahtua ikäviä asioita, mut vasta toisen jälkeen tulin järkiini: mun ei kannata pitää luurissa mitään tärkeitä tietoja.
Suurin mysteeri on kuitenkin jonnekin hukkunut ulkoinen kovalevy, jonka mukana meni mm. 2 vuoden kaikki kuvat joukossa useita parhaita lateja. Miten kukaan voi hukata kovalevyn johtoineen...? No, siitäkin viisastui, enää ei tiedostot huku, kop kop.
-
Laita sen oman luurisi paikannus päälle, niin voit jopa etänä katsoa missä se luuri nyt luuraa.elmar kirjoitti: ↑Marras 14, 2023 12 : 25Toi sopisi mulle. Lankapuhelin eteisen pöydälle ja pankkiasiat hoidetaan pankissa.habannaama kirjoitti: ↑Marras 14, 2023 11 : 07 ...ainut oikea tapa maksaa laskut on marssia konttorille lasku kourassa. Sekin tietty vasta siellä täytettynä...
Mun pointsi ei ole pelko tietojen pöllimisestä, vaan se että mulla on tapana hukata esineitä. 2 kännyä kadonnut ties minne, joista ekan kanssa meinasi tapahtua ikäviä asioita, mut vasta toisen jälkeen tulin järkiini: mun ei kannata pitää luurissa mitään tärkeitä tietoja.
Suurin mysteeri on kuitenkin jonnekin hukkunut ulkoinen kovalevy, jonka mukana meni mm. 2 vuoden kaikki kuvat joukossa useita parhaita lateja. Miten kukaan voi hukata kovalevyn johtoineen...? No, siitäkin viisastui, enää ei tiedostot huku, kop kop.
-
Oletko aivan varma että olet nyt oikeassa asunnossa? Jospa käytät tietsikkaa ja sitä ulkoista kiintolevyä asunnossa jonka vain luulit omaksesi?
-
Eipä ollu silloin laitettu etäpaikannusta päälle... nykyään on.
Kun osaa rojuista roudaa mukanaan mökille yms. lomille, on suorastaan ihme ettei niitä ole hävinnyt enemmänkin.
-
- Viesti:
Myyntiin vaan jos tuntuu epämääräiseltä tietoturvan suhteen. Itse en laittaisi jonku välikäden myymään epämääiräisellä firmiksellä varustettuun luuriin yhtikäs mitään. Tai sit pitää luurikokoelmaa aina mukana kuvaten yhdellä ja puhuen toisella. Kyll yleensä muutama tasku löytyy.
Kunnon Gcam-addiktilla on toki 9 luuria mukana kun niis on jokaisessa eri modi.
-
Ei mennä nyt äärimmäisyyksiin Tämähän oli tietoinen riski jo alusta alkaen.Maffer kirjoitti: ↑Marras 14, 2023 13 : 24 Myyntiin vaan jos tuntuu epämääräiseltä tietoturvan suhteen. Itse en laittaisi jonku välikäden myymään epämääiräisellä firmiksellä varustettuun luuriin yhtikäs mitään. Tai sit pitää luurikokoelmaa aina mukana kuvaten yhdellä ja puhuen toisella. Kyll yleensä muutama tasku löytyy.
Saattaa olla, että OP9Pro pysyy virkapuhelimena, ja Xiaomi 13Ultra kameraluurina. Tai sitten ei. Katotaan valjastanko sen pankkihommiin.
-
Juuh, eihän siis kahden puhelimen taktiikassa ole mitään väärää, päinvastoin! Itelläkin on kaksi liittymää - se jäi ex-muijan takia, kun se oli niin hemmetin mustasukkainen vaikka ite hääräs mitä lystää! Halus aina nähdä mun luuria. Niin päätin, että vit*ut, hommaan sitten toisen liittymän jolla voin elää vapaan miehen elämää!aikaarska kirjoitti: ↑Marras 14, 2023 18 : 49Ei mennä nyt äärimmäisyyksiin Tämähän oli tietoinen riski jo alusta alkaen.Maffer kirjoitti: ↑Marras 14, 2023 13 : 24 Myyntiin vaan jos tuntuu epämääräiseltä tietoturvan suhteen. Itse en laittaisi jonku välikäden myymään epämääiräisellä firmiksellä varustettuun luuriin yhtikäs mitään. Tai sit pitää luurikokoelmaa aina mukana kuvaten yhdellä ja puhuen toisella. Kyll yleensä muutama tasku löytyy.
Saattaa olla, että OP9Pro pysyy virkapuhelimena, ja Xiaomi 13Ultra kameraluurina. Tai sitten ei. Katotaan valjastanko sen pankkihommiin.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini