Tuumailua

Puhelinkamerat ja muut mobiililaitteet.
temama

Re: Tuumailua

Viesti Kirjoittaja temama »

Maffer kirjoitti: Marras 09, 2023 16 : 31 Vanhat dinot ei ainakaan menny särki siitä. Ne vaan toimi.
Kehitys kehittyy.

Sony ei oo malttanut olla käyttämättä hyvää connectoria muuhunkin. Siihenhän saa mikrofoneja ym härpäkettä kiinni, ei vain salamaa.

En tiedä, ovatko uusimmissa malleissaan tuunanneet multiconnectorin elektroniikkaa siten, ettei veden mahdollisesti aiheuttamat lyhyet oikosulkupiikit aiheuta mitään hämminkiä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Maffer kirjoitti: Marras 09, 2023 15 : 39 Ai niinku Sony peilitön? Ulkona kosteaa, salamakenkä paljas > Tuntematon Virhe näytölle.
Paljonkin tullut kuvattua kaikenlaisissa sääolosuhteissa. Myös kunnon sadekeleissä, joissa ainut huolenaihe ollut suojata objektiivin etulinssi niin, ettei näy siihen tulleet sadepisarat kuvissa.

En kyllä ole siinä kohtaa miettinyt itse kamerarungon mahdollisia kastumisia. Ei ongelmia.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
JL Anttola

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Kyllä luurilla oma paikkansa on valokuvaus- tai videointivälineenä. Jos nyt esimerkiks sattuu joutumaan resitentin hautajaisiin, niin ois se nolo tekoälyttömällä järkkärillä hakkee säätöjä kohalleen ja yrittää ehtiä kirkon käytävällä ohi kuletettavasta arkusta saaha videota tai kuvia, kyllä se on tekoälyllisellä kännykällä paljon joutusampaa ja helpompaa, ja sitäpaitsi tyylikkäämpää...
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

JL Anttola kirjoitti: Marras 10, 2023 21 : 08 Kyllä luurilla oma paikkansa on valokuvaus- tai videointivälineenä. Jos nyt esimerkiks sattuu joutumaan resitentin hautajaisiin, niin ois se nolo tekoälyttömällä järkkärillä hakkee säätöjä kohalleen ja yrittää ehtiä kirkon käytävällä ohi kuletettavasta arkusta saaha videota tai kuvia, kyllä se on tekoälyllisellä kännykällä paljon joutusampaa ja helpompaa, ja sitäpaitsi tyylikkäämpää...
Tyylikkäämpää?

Mikä on enempää tyylitöntä, kuin ottaa kännykällä kuvia jossain tilaisuudessa.

Joka toinen tavan tallaaja 2023 räpsii tilanteessa kuin tilanteessa kännykällä kuvia. Jopa silloin, kun se ei edes olisi soveliasta.

Mietitääs nyt hetki tilannetta x, jossa osaava järkkärikuvaaja tajuaa tilanteen arvokkuuden ja kuvaa. Hän kuvaa niin, että se takatöllö on pimeä, eli hyödyntäen evf:ää, jotta takatöllön loiste ei häiritse muita ympäristössä.

Mitä tekee samassa tilassa oleva luurikuvaaja?

Sojottaa käsivarret suorana niin, että luurin näyttön kirkkausasetus täysillä. Skö se on tyylikästä se?
Kun tulee jonkunkin verran käytyä konserteissa, niin ihan arkipäivää tuo luurikuvaajien tyylittömyys, kun minä minä minä...

Ja osaavalla kuvaajalla järjestelmäkameran säädöt ovat selkärangasta lähteviä, ei niiden kanssa tarvitse mitään säätöjä erikseen hakea :mrgreen:
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
JL Anttola

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Nyt meillä on veli habannaaman kanssa ehkä kommunikaatio-ongelma, luetun ymmärtäminen ei toimi suuntaan tai toiseen...

Yleensä en näitä selittele, mutta olkoon tämän kerran. Siis tuosta minun tekstistäni piti tulla just tuo sama ajatus esille. Sen tekstin kirvoitti presidentti Ahtisaaren siunaustilaisuuden katselu televisiosta, kun joku onneton tunari kännykällään alko kuvata ohikuletettavaa arkkua tilaisuuden lopuksi, ja osui parahultasiltaan tv-kuvaan luuriaan sojottelemaan kirkon käytävälle.
Vastaa Viestiin