Tämä muuten taivahan tosi, jos lähden kävelylenkille en kanna kameraa mukaan koska silloin on tarkoitus liikkua, kuvauslenkit on sitten niitä missä vietetään aikaa, tehdään safkat jossain näreikössä jne. Mitä tulee tuohon dissaukseen, asia mistä olen sanonut biljoona kertaa, se käyttöergonomia, ei noita liuskekiviä ole tarkoitettu kuvaamiseen sillä tavalla kun hyvä järkkäri on, ainoa mihin känny on ITSELLÄ parempi on noiden junien kuvaaminen, siinä saa sen kauvausvälineen tapahtumien tasolle.hkoskenv kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 14 : 13Minulla puhelin on enemmän aikaa akku tyhjänä tai työpaikalle viikonlopuksi unohtuneena kuin kamera. Mutta ainakin minä harrastan tarkoituksella teknisiä harrastuksia, joissa pitää miettiä teknisiä asioita. Se tekee kuvausfiiliksen. Enhän minä niitä kuvia ikinä mihinkään tarvitse. En ole 15 vuoteen kuvannut tuolla tavalla, että otan kameran mukaan kävelylenkille. Kuvauslenkit ja kävelylenkit ovat erikseen.Maffer kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 10 : 50 Hyvä koe on sellainen et miettii vaikka nykyhetkestä kuukauden taaksepäin tilanteita joissa on lähtenyt ulkoilemaan, ottanut kameran mukaan ja joutunut miettimään a) Onko akut ladattu? b) Onko muistikortti mukana? c) Minkäs putken tällä kertaa laittais kiinni?
Jos yksikin kohta osuu, on se merkki siitä että kamera on riesa ja aiheuttaa enemmän stressiä mitä ulkoilu poistaisi. Tähän ei auta reppu selässä eikä hihna ranteessa poistamaan raahattavaa painoa.
Mihin luuri ei pysty
-
- Viesti:
Re: Mihin luuri ei pysty
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
-
MINULLE veitsi ja haarukka sopii lihapullien syömiseen paremmin kuin puikot. Syy ei ole motorinen kömpelyys tai ikääntyminen, vaan se etten ole tottunut puikkoihin = en osaa käyttää niitä.
-
- Viesti:
Onneksi nämä on vain mielipiteitä eikä niihin tarvitse tarttua tai juosta nyrkkiin jatkuvasti.
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Minä taas en juuri kävelylenkkejä tee, sillä n. 10 km päivässä koiralenkkeilyä nyt riittää näin 70-kymmentä ikävuotta lähestyttäessä. Kännykkä on taas aina ulkoiltaessa mukana ihan turvallisuussyistä, jos vaikka sattuu kaatumaan tai särkemään nilkkansa yms, että voi kutsua apua koiria pitelemään.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Kumma juttu kun otsikko on Mihin luuri ei pysty, niin täällä porukka skriivaa enemmän siitä mihin se PYSTYY, tai mihin järkkäri pystyy. Eli kierretään varsinainen aihe.
Tässä vaiheessa ketjua voisi myös perustella sen, että miksi ei pysty. Eli todisteita, kuvasämplejä tms ! Eikös joo ;D
Tässä vaiheessa ketjua voisi myös perustella sen, että miksi ei pysty. Eli todisteita, kuvasämplejä tms ! Eikös joo ;D
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
No koko ketjun aihehan on ihan banaali. Se on tehty siksi että etsitään puolustelua sille et raahataan sitä kilon siikaa pitkin katuja ja sais hyvää fiilistä siitä et o paremmat vehkeet. Järkkäpuolen palstahan o ihan kuollu kun kivi kun mitään oikeesti mielenkiintoista ei oikein julkaista vaa kehitys on laatoissa. A9 mk3 oli iha kiva siihe välii mut yhä enempi tuntuu melkoiselta demokameralta taas kerran supertuhnulla dynyllä. Sen sijaa et olis käytetty sitä potentiaalia nopeaan datan keräämiseen ja tehty FF Gcam.
-
Olen luonut tämän ketjun, joten maffer - ainakin tähän väittämään pystyn vastaamaan helposti.Maffer kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 16 : 12 No koko ketjun aihehan on ihan banaali. Se on tehty siksi että etsitään puolustelua sille et raahataan sitä kilon siikaa pitkin katuja ja sais hyvää fiilistä siitä et o paremmat vehkeet. Järkkäpuolen palstahan o ihan kuollu kun kivi kun mitään oikeesti mielenkiintoista ei oikein julkaista vaa kehitys on laatoissa. A9 mk3 oli iha kiva siihe välii mut yhä enempi tuntuu melkoiselta demokameralta taas kerran supertuhnulla dynyllä. Sen sijaa et olis käytetty sitä potentiaalia nopeaan datan keräämiseen ja tehty FF Gcam.
Tätä ketjua ei ole luotu puolustelemaan järkkärin kantoa!
Oikeastaan tein tämän ketjun, koska luurien kamerat ovat kehittyneet niin kovalla vauhdilla ja porukalla saattaa olla vaikeuksia enää tietää mitä eroja järkkärillä ja luureilla voisi olla. Ainakin aloittelijoilla voi olla tälläistä probleemaa, kuten myös heillä jotka ovat aina kuvanneet vain luureilla ja nyt himottaisi ostaa järkkäri ns parempien kuvien toivossa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Kyseinen kuva otettu tunti takaperin koiralenkillä, välineenä a7R III + Zeiss Batis 135mm f2.8
Tilanne tuli täysin puskista, kun en mitenkään päin ehtinyt säätämään kameraa, tosin se liene mitään edes pelastanut, sen verran pikkukaveri oli kaukana kamerasta, siis tätäkin kuvaa cropattu.
Ja kun fakta on se, että 135mm oli aivan liian lyhyt objektiivi tämän kaltaiseen teleilyyn noilla välimatkoilla, niin minkäs teet, suttu mikä suttu.
Mutta se, että vaimoni seisoi vieressä ja koetti ottaa iPhone 14 Pro Maxilla samasta tilanteesta kuvaa, niin "reisille meni".
Olisin laittanut verrokiksi sillä otetut kuvat, mutta tuo ehti poistaa, oli kuulemma täysin käyttökelvotonta.
Jos jollain vst. tilanteesta luurikuvaa, niin tähän ketjuun vaan, olisi kiva katsoa, mihin ne oikeasti edellä mainittua i-luuria paremmat kännykät pystyvät. Ja ei siis ollut vit...uilua, vaan päin vastoin.
Tilanne tuli täysin puskista, kun en mitenkään päin ehtinyt säätämään kameraa, tosin se liene mitään edes pelastanut, sen verran pikkukaveri oli kaukana kamerasta, siis tätäkin kuvaa cropattu.
Ja kun fakta on se, että 135mm oli aivan liian lyhyt objektiivi tämän kaltaiseen teleilyyn noilla välimatkoilla, niin minkäs teet, suttu mikä suttu.
Mutta se, että vaimoni seisoi vieressä ja koetti ottaa iPhone 14 Pro Maxilla samasta tilanteesta kuvaa, niin "reisille meni".
Olisin laittanut verrokiksi sillä otetut kuvat, mutta tuo ehti poistaa, oli kuulemma täysin käyttökelvotonta.
Jos jollain vst. tilanteesta luurikuvaa, niin tähän ketjuun vaan, olisi kiva katsoa, mihin ne oikeasti edellä mainittua i-luuria paremmat kännykät pystyvät. Ja ei siis ollut vit...uilua, vaan päin vastoin.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Meillä kyllä tuollasista ois tänä talvena muutaman kuvan saanu luurillakkii. Tosin ne on vähän littanampia kaulan kohalta sen jälkeen, kun nakki on napsahtanu... saamarit löytäneet reitin terassin alta talon vuorauksiin. Nää on kyllä lyhyempihäntästä ja pienempikorvasta lajia nää meijän.
Kevvään korvalle on jo toimenpiteet nuoremman rakennuspuolen yrittäjän kanssa sovittu, mitä tehhään esteeks näitten reitille, ja samalla yläpohjan eristeet uuteen uskoon.
Jaakko
Kevvään korvalle on jo toimenpiteet nuoremman rakennuspuolen yrittäjän kanssa sovittu, mitä tehhään esteeks näitten reitille, ja samalla yläpohjan eristeet uuteen uskoon.
Jaakko
-
- Viesti:
Joo, fine. Mut toisaalt niinku Elmar totesi niin kyll meistä tietää jokainen missä nää ei ole aivan parasta A-luokkaa. Eli pitkä polttoväli ja 1m+ kokoiset kuvat. Rajatapaus on rajoittunut bittisyvyys ja siitä mm. aiheutuvat sävyliukujen hajoamiset mut nekin painottuu noihin isompiin esityskokoihin.temama kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 16 : 36Olen luonut tämän ketjun, joten maffer - ainakin tähän väittämään pystyn vastaamaan helposti.Maffer kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 16 : 12 No koko ketjun aihehan on ihan banaali. Se on tehty siksi että etsitään puolustelua sille et raahataan sitä kilon siikaa pitkin katuja ja sais hyvää fiilistä siitä et o paremmat vehkeet. Järkkäpuolen palstahan o ihan kuollu kun kivi kun mitään oikeesti mielenkiintoista ei oikein julkaista vaa kehitys on laatoissa. A9 mk3 oli iha kiva siihe välii mut yhä enempi tuntuu melkoiselta demokameralta taas kerran supertuhnulla dynyllä. Sen sijaa et olis käytetty sitä potentiaalia nopeaan datan keräämiseen ja tehty FF Gcam.
Tätä ketjua ei ole luotu puolustelemaan järkkärin kantoa!
Oikeastaan tein tämän ketjun, koska luurien kamerat ovat kehittyneet niin kovalla vauhdilla ja porukalla saattaa olla vaikeuksia enää tietää mitä eroja järkkärillä ja luureilla voisi olla. Ainakin aloittelijoilla voi olla tälläistä probleemaa, kuten myös heillä jotka ovat aina kuvanneet vain luureilla ja nyt himottaisi ostaa järkkäri ns parempien kuvien toivossa.
Aikaisempi Nokia 6600 -kuitti on sitä et vuonna 2005 on nähty joku demokuva S60-luurilla ja sitä vaikutelmaa on tekohengitetty ostamalla joku Samsung jonka kamerapuolelta ei taida löytyä ainuttakaan valokuvaajaa edes firman sisällä antamaan vähän suunnitteluapua.
Btw, Huawei P20 Pron akku kesti -30C kelissä pidempään kuin D4:n täyteen ladattu hyväkuntoinen orggisakku edellisellä talvileirillä.
-
- Viesti:
Ei onnistu kännykällä.
-
Siis mikä tässä? En siis ymmärtänyt?
-
No ku eivät pysty. Luuritelet ovat järjestään heikkoja ja jos vielä erehtyy näyttöä nipistämällä "zoomaamaan", tuloksena on lähes käyttökelvoton tuhnu. Känny tekee zoomauksen croppaamalla ja/tai interpoloimalla eri kameroidensa kuvia, joten ne ovat automaattisesti selvästi huonompaa laatua.habannaama kirjoitti: ↑Tammi 14, 2024 16 : 40 Jos jollain vst. tilanteesta luurikuvaa, niin tähän ketjuun vaan, olisi kiva katsoa, mihin ne oikeasti edellä mainittua i-luuria paremmat kännykät pystyvät.
Itse tarkoitan "luurin hyvällä kuvanlaadulla" vain pääkameran n. 24 mm vastaavaa rawia, enkä muulla juuri räpsikään.
-
- Viesti:
Miksei?
Siinä on 3D-tulostettava kahva Huaweihin vaikkapa. Se maksaa euron. Sony pyytää satasen pelkästä pikkusormen lisätuesta.
Siinä on 3D-tulostettava kahva Huaweihin vaikkapa. Se maksaa euron. Sony pyytää satasen pelkästä pikkusormen lisätuesta.
-
- Viesti:
Vihje, käsi ja kameran runko, ne muodostaa yhdessä jotain mitä ei kännykällä pysty samoin tekemään.
-
- Viesti:
Haluatko oikeasti lähteä taas tälle tielle, tämä on jo puhuttu ainakin kahteen kertaan.
-
-
- Viesti:
Satasella pääsee alkuun. Sillä saa tehtyä tosin paljon muutakin. Kuten vaikka kukkaruukun joka ei pidä vettä. Tai riippuu valitusta tulostusmateriaalista ja lämpötilastakin.
-
- Viesti:
Jaa, sen jälkeen siis känny on yhtä hyvä tai varmaan parempi kun esim. D4, vähän epäilen jälleen näitä väitteitä.
-
Eikä tuo pelkkä toispuolinen kahva pelasta sitä ergonomista ongelmaa, jossa toiselle kädelle on kunnon otekahva ja samaan aikaan toinen käsi hamuaa latuskapintaa, josta ei koon 12 hanskalla saa otetta parhaalla tahdollakaan ja kas, balanssi on mitä on....
Jos kännykkään tekee tuollaisen, sen pitää sitten myös olla laadultaan sellainen, ettei ole mikään liukas muovihimmeli ja jos ergonomiaa haluaa parantaa, kuten tuossa ylempänä annoin ymmärtää, eli huomioida se myös sen luurin toisella puolen "päätyä", ollaan tilanteessa, jossa kätevänä kuvauslaitteena saavutettu etu alkaa olemaan menetetty tapaus, kiitos juuri kasvaneen koon.
Samalla pitänee niiden hyvin pinnoitettujen kädensijojen lisäksi huomioida se, että niiden kiinnitys on laadullisesti sitä luokkaa, ettei nitise eikä natise.
Kuinka moni ostaa 3D tulostimen sitä varten, että saa älypuhelimeensa kuvauskahvat ja sen lisäksi alkaa tuotekehittämään kahvoja, että edellä mainitut laatuvaatimukset täyttyvät?
Jos kännykkään tekee tuollaisen, sen pitää sitten myös olla laadultaan sellainen, ettei ole mikään liukas muovihimmeli ja jos ergonomiaa haluaa parantaa, kuten tuossa ylempänä annoin ymmärtää, eli huomioida se myös sen luurin toisella puolen "päätyä", ollaan tilanteessa, jossa kätevänä kuvauslaitteena saavutettu etu alkaa olemaan menetetty tapaus, kiitos juuri kasvaneen koon.
Samalla pitänee niiden hyvin pinnoitettujen kädensijojen lisäksi huomioida se, että niiden kiinnitys on laadullisesti sitä luokkaa, ettei nitise eikä natise.
Kuinka moni ostaa 3D tulostimen sitä varten, että saa älypuhelimeensa kuvauskahvat ja sen lisäksi alkaa tuotekehittämään kahvoja, että edellä mainitut laatuvaatimukset täyttyvät?