Nii, sekin vielä

Nii, sekin vielä
Ennen oli kaikki paremmin. Vanhempani ostivat aikoinaan ensimmäisen jääkaappinsa (Rosenlew) minun syntymävuonna 1955, joka ehjänä meni kierrätykseen kun pikkuveljeni tuli täysikäiseksi vuonna 1978 ja äitini pääsi taas työelämään. Joensuussa asuessamme vuonna 1972, vanhempani ostivat ensimmäisen pyykinpesukoneensa merkiltään Altmodische Elektronische Geräte Princess, jota toki myyjä yritti maksattaa uudelleen kymmenen vuoden käytön jälkeen siinä onnistumatta, kun maksajan kuitti olikin vielä jäljellä. Vuonna 1995 vanhempani siirtyivät peräjälkeen ajasta ikuisuuten, jolloin tuo pesukone siirtyi pikkuveljelleni, jota se palveli vielä hihnanvaihdon jälkeen aina vuoteen 2000 saakka. Mistä noita kunnon kodinkoneita enää saa ostaa?
Ei varmaan enää mistään. En sitten tiedä saako edes rahalla luotettavuutta lisää. Vaikea sanoa, kun itse olen aina hankkinut keskihintaisia kodinkoneita. Eli ei aivan halvempia, mutta ei myöskään ökyhintaisia.
Olisi kiva ostaa aidosti Eurooppalaisia tuotteita, kuten kodinkoneita...Mitäköhän merkkejä vielä oikeasti valmistetaan Euroopassa?javal kirjoitti: ↑Maalis 08, 2025 2 : 55 Minulla on kiinteät kodinkoneet (7 kpl) pyörineet nyt hieman yli 17 vuotta ilman ongelmia. Pyykkikoneeseen on tehy huoltotoimenpide, ilmaputki on puhdistettu töhnästä. Mutta mikään ei varsinaisesti ole mennyt kuitenkaan niin rikki että olisi tarvinnut osia vaihtaa. Merkki on Miele. Kun ne ostin myös silloin sanottiin että ei ne uudet Mielet enää kestä kuten ennen, mutta aika hyvin ne ovat kestäneet, mutta johtunee siitä että en mennyt halpaan edes Mielen kohdalla.
Käsittääkseni kaikki Mielen pesukoneet tehdään Euroopassa, mutta kaikki ei ole enää Saksassa valmistettuja, osa valmistetaan entisissä itäeuroopan maissa. Myös kalleimmat Siemens ja Bosch laitteet taitaa tulla Saksasta.
Hanna Partasen kalakukkoja, paitsi eivät nuo ole enää Hannaa edes nähneetkään.aikaarska kirjoitti: ↑Maalis 08, 2025 8 : 56Olisi kiva ostaa aidosti Eurooppalaisia tuotteita, kuten kodinkoneita...Mitäköhän merkkejä vielä oikeasti valmistetaan Euroopassa?javal kirjoitti: ↑Maalis 08, 2025 2 : 55 Minulla on kiinteät kodinkoneet (7 kpl) pyörineet nyt hieman yli 17 vuotta ilman ongelmia. Pyykkikoneeseen on tehy huoltotoimenpide, ilmaputki on puhdistettu töhnästä. Mutta mikään ei varsinaisesti ole mennyt kuitenkaan niin rikki että olisi tarvinnut osia vaihtaa. Merkki on Miele. Kun ne ostin myös silloin sanottiin että ei ne uudet Mielet enää kestä kuten ennen, mutta aika hyvin ne ovat kestäneet, mutta johtunee siitä että en mennyt halpaan edes Mielen kohdalla.
Näin varmaan on mutta kyllä siitä piti jo silloin maksaa yli tonnin, nyt pitää maksaa jo yli 2 tonnia jos samaan laatuun haluaa päästä. Toinen asia on että kannattaako maksaa. Tekniikka kun kuitenkin kehittyy kaiken aikaa. Kolmas juttu on sitten taas kun on nämä älykännykkäkytkökset, halvoissa merkeissä se linkki katkeaa varmaan aika nopsaan, hintavimmissa se yhteys säilynee pidempään, kuten myös varaosien saanti. Yhtä oikeaa valintaa tuskin on olemassakaan.
Aidot HDR mapping kuvat ovat todellakin näyttäviä. Minuakin polttelee iPadin ja Macin näytön päivitys että saisi iPhonen HDR still kuvista koko hyödyn irti, mutta yritän pidätellä itseäni päivityksiltä vielä hetken aikaa. Tärkeintä on se että se HDR mapping data on tallessa niissä HEIF ja RAW kuvissa jotka olen ottanut iPhone 15 Pro ostamisen jälkeen. Ne herää täyteen loistoonsa sitten kun isot näytöt päivittyy täyteen HDR tukeen. Applen softat tukee jo tätä ominaisuutta.
javal kirjoitti: ↑Maalis 09, 2025 3 : 39Aidot HDR mapping kuvat ovat todellakin näyttäviä. Minuakin polttelee iPadin ja Macin näytön päivitys että saisi iPhonen HDR still kuvista koko hyödyn irti, mutta yritän pidätellä itseäni päivityksiltä vielä hetken aikaa. Törkeintä on se että se HDR mapping data on tallessa niissä HEIF ja RAW kuvissa jotka olen ottanut iPhone 15 Pro ostamisen jälkeen. Ne herää täyteen loistoonsa sitten kun isot näytöt päivittyy täyteen HDR tukeen. Applen softat tukee jo tätä ominaisuutta.
Tukeeko Google Kuvat tätä HDR ominaisuutta myös muilla laitteilla, jos ne itse laitteet ovat jo HDR kyvykkäitä?