DIY Kameralaukku
-
- Viesti:
DIY Kameralaukku
Ei nyt ihan tee-se-itse, mutta puolivalmisteista itse värkätty kumminkin :)
http://www.riika.name/index.php?showimage=167
-
-
Itse tein kameralaukun armeijan olkalaukusta. Toppaukseksi ompelin leiripatjaa kiinni pahviin ja sain näin kestävän ja irroitettavan pehmusteen. Taisi olla joku ohje netissä, jonka pohjalta tämän tein (vai olikohan ihan suora kopio?!?). Tähän tekemääni laukkuun mahtuu runko, yksi lisäobjektiivi, salama ja jotain pientä taskuihin. Mutta on tyylikäs ja toimiva esim. erilaisiin tapahtumiin.
Onko kukaan kokeillut tehdä reppua kameralle? Jos on, niin kokemuksia ja kuvia julki! Saattaisi olla ihan mielenkiintoinen projekti.
Onko kukaan kokeillut tehdä reppua kameralle? Jos on, niin kokemuksia ja kuvia julki! Saattaisi olla ihan mielenkiintoinen projekti.
-
- Viesti:
Mä olen, mutta siitä ei tullut kaunista, eikä hyvää. Voisin koittaa kaivaa sen tuolta romukasasta ja ottaa pari kuvaa. Ihan vaan esimerkiksi, että ei näin. ;)jutei kirjoitti: Onko kukaan kokeillut tehdä reppua kameralle? Jos on, niin kokemuksia ja kuvia julki! Saattaisi olla ihan mielenkiintoinen projekti.
-
Onhan tuo reppu tullut värkättyä, täälläkin sitä on mainostettu, mutta tuossapa tuo linkki jälleen:jutei kirjoitti:Itse tein kameralaukun armeijan olkalaukusta. Toppaukseksi ompelin leiripatjaa kiinni pahviin ja sain näin kestävän ja irroitettavan pehmusteen. Taisi olla joku ohje netissä, jonka pohjalta tämän tein (vai olikohan ihan suora kopio?!?). Tähän tekemääni laukkuun mahtuu runko, yksi lisäobjektiivi, salama ja jotain pientä taskuihin. Mutta on tyylikäs ja toimiva esim. erilaisiin tapahtumiin.
http://kotisivu.dnainternet.net/jkoisti ... index.html
Ja se intin vanha nasse-laukku telttapatja-ilmasointiteippi pehmusteilla on aktiivikäytössä, siitä ei ole raporttia, mutta mielikuvitus pitäisi siihen riittää ilmankin ;)
--
DrJones
DrJones
-
-
Re: DIY Kameralaukku
Kyllä tuon näköinen menee äijällekin hyvin :)riika kirjoitti:Ei nyt ihan tee-se-itse, mutta puolivalmisteista itse värkätty kumminkin :)
En ole löytänyt yhtään sopivaa laukkua. Siis sellaista missä olisi vetoketju päällä ja olisi tuollainen paksu. Jos joku on bongannut jossain sopivan infotkaa tänne!
Mistä tuon ostit? Mistä materiaalista teit nuo sisälokerot?
Vedenalaiskuvia www.dsiponen.fi
-
Tästä ei nyt selvinnyt kenen projektia kysymys koski, mutta vastaampa silti :P Tuolla minun raportissakin sanottiin että käytin Haglöfs:n Tight Pro laukkua, joita, tai vastaavia saa varmaan kaikista isoista urheilukaupoista ja retkeilyyn jne. erikoistuneista kaupoista, myös isoista marketeistä löytynee samoja tai vastaavia.jannyy kirjoitti:Pakko kysäistä; mistä ostit kyseisen laukun? Olen kohta vuoden etsinyt itselleni laukkua, eikä mitään hyvää ole tullut vastaan, mutta tuo sinun laukkusi säväytti! Ja nyt tahtoisin tietää ainakin merkin/mallin, jotta voisin katsella samanlaista itselleni. (:
Solumuovi kankaiden sisään on telttapatjasta, joita löytyy esim. Maximakasiinista, Robinhoodista, jne. halpakaupoista ja tietty myös marketeista ja urheilukaupoista.
Kankasta saa parhaiten yllättäen kangaskaupasta. Kuopiosta ainakin Eurokankaasta, muiden kaupunkien kangaskauppoja en tunne, mutta ei varmasti niin pientä kaupunkia ole, etteikö niitä muutamia löytyisi. Itse käytin sellastai ns. vedenpitävää kalvokangasta, mutta mikä tahansa oikeiden kameralaukkujen sisäkankaan tapainen kangas, joka ei pölyty kelpaa.
--
DrJones
DrJones
-
http://www.saunalahti.fi/~peklau/laukku
Kaksi sunnuntaita tossa aikalailla vierähti. Sen kummempia suunnitelmia toteutuksen suhteen ei ollut, mikä saattaa näkyäkin..
Monta asiaa kannattaisi tehdä toisin etenkin pehmusteiden suhteen, tuntuu ettei ohut patjamuovi kaksinkerroinkaan suojaa tarpeeksi. Jatkokehittelyä luvassa
täytyy myöntää, että äidin valvova silmä kävi tarkistamassa ja neuvomassa ajoittain :)
Kaksi sunnuntaita tossa aikalailla vierähti. Sen kummempia suunnitelmia toteutuksen suhteen ei ollut, mikä saattaa näkyäkin..
Monta asiaa kannattaisi tehdä toisin etenkin pehmusteiden suhteen, tuntuu ettei ohut patjamuovi kaksinkerroinkaan suojaa tarpeeksi. Jatkokehittelyä luvassa
täytyy myöntää, että äidin valvova silmä kävi tarkistamassa ja neuvomassa ajoittain :)
-
Kyllä toi mulle näyttää ainakin ihan tarpeeksi suojaavalta. Vai mihin aiot ton laukun viedä, miltä epäilet, että tuo ei suoja ei riitä?Aion kirjoitti: Monta asiaa kannattaisi tehdä toisin etenkin pehmusteiden suhteen, tuntuu ettei ohut patjamuovi kaksinkerroinkaan suojaa tarpeeksi. Jatkokehittelyä luvassa
-
- Viesti:
Jos suoja ei tunnu riittävältä niin sen pehmusteen voi päällystää ohuella levyllä. Tällä tavoin tehtynä pistemäinen isku leviää laajemmalle alueelle eikä ole niin vaarallinen. Levytetty pehmuste toimii samalla tavoin kuin kypärä. Laukun seiniin voisi tehdä vakiona levyt, jolloin se olisi samalla ryhdikkäämpi. Tosin paino lisääntyisi.-kake- kirjoitti:Kyllä toi mulle näyttää ainakin ihan tarpeeksi suojaavalta. Vai mihin aiot ton laukun viedä, miltä epäilet, että tuo ei suoja ei riitä?Aion kirjoitti: Monta asiaa kannattaisi tehdä toisin etenkin pehmusteiden suhteen, tuntuu ettei ohut patjamuovi kaksinkerroinkaan suojaa tarpeeksi. Jatkokehittelyä luvassa
-
Mä tein vastaavan ja kierrätin läppärilaukun pehmusteet. Ne on aika jämäkät + kohtuu ohuet ja kevyet. Mulle ainakin suojauskin riittää, kun en kaipaa luodinkestävää...Mikael K. kirjoitti:Jos suoja ei tunnu riittävältä niin sen pehmusteen voi päällystää ohuella levyllä. Tällä tavoin tehtynä pistemäinen isku leviää laajemmalle alueelle eikä ole niin vaarallinen. Levytetty pehmuste toimii samalla tavoin kuin kypärä. Laukun seiniin voisi tehdä vakiona levyt, jolloin se olisi samalla ryhdikkäämpi. Tosin paino lisääntyisi.-kake- kirjoitti:Kyllä toi mulle näyttää ainakin ihan tarpeeksi suojaavalta. Vai mihin aiot ton laukun viedä, miltä epäilet, että tuo ei suoja ei riitä?Aion kirjoitti: Monta asiaa kannattaisi tehdä toisin etenkin pehmusteiden suhteen, tuntuu ettei ohut patjamuovi kaksinkerroinkaan suojaa tarpeeksi. Jatkokehittelyä luvassa
-
Ehkä olen vähän vainoharhainen, mutta jälkikäteen tuli mietittyä että olisko pitänyt laittaa sisäpuolet vaahtomuovista joka puolelta sen pehmeyden takia, tuo patja+pahvi (joka taitaa tässä toimia vähän Mikael K.n tarkoittaman levyn tavoin?)+patja ei kauhean pehmeä ole.
Pohjassahan on vain 2x patja eli sinne tungen jotain vielä
-
- Viesti:
Kyllä nuo pehmusteet riittävät. Isompana ongelmana kuin pehmusteet ovat pudotuksissa syntyvät G-voimat. Niiden varalta pehmustus pitäisi olla kaksinkertainen ja välissä vielä levy. Eli rakenne muistuttaisi kerrosleipää. Tämä veisi tilaa niin paljon, että käytännön kannalta järkevämpää on välttää suuria pudotuksia. Yksinkertainen rakenne eli levy (pahvi tms.) ja pehmuste riittävät normaalikäytössä. Ne vievät puhdin pikkukolhuilta.Aion kirjoitti:Ehkä olen vähän vainoharhainen, mutta jälkikäteen tuli mietittyä että olisko pitänyt laittaa sisäpuolet vaahtomuovista joka puolelta sen pehmeyden takia, tuo patja+pahvi (joka taitaa tässä toimia vähän Mikael K.n tarkoittaman levyn tavoin?)+patja ei kauhean pehmeä ole.
-
-
Muakin alko tällainen laukkuprojekti kiinnostamaan, laukkuna ( reppuna ) Haglöfs Tight L ja mallia DrJones.
Arsenaali on pienempi, joten sen luulis saavan mahtumaan tuollaiseen pienempäänkin reppuun. Lisäominaisuutena täytyis saada jonkinlainen pikakiinnitys monopodille, jotta sen saisi repusta irti ja takaisin paikalleen ilman selästä irroittamista.
Nyt pitäis saada jostain intoa etsiä kankaita Tampereelta ja pistää tyttöystävän singer laulamaan. Toivottavasti jatkoa seuraa ( ja kuvia ) :)
Arsenaali on pienempi, joten sen luulis saavan mahtumaan tuollaiseen pienempäänkin reppuun. Lisäominaisuutena täytyis saada jonkinlainen pikakiinnitys monopodille, jotta sen saisi repusta irti ja takaisin paikalleen ilman selästä irroittamista.
Nyt pitäis saada jostain intoa etsiä kankaita Tampereelta ja pistää tyttöystävän singer laulamaan. Toivottavasti jatkoa seuraa ( ja kuvia ) :)
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-
Toteutin tällaisen laukkuprojektin. Panostin naisellisuuteen ja ostin herkullisen fuksian punaista ulkoilukangasta. Jos jaksaa, voisi myöhemmin tehdä pari väliseinää lisää. Mutta sitten pitää hakea lisää tarranauhaa. Pehmusteena käytin retkeilyalustaa.
Lisää kuvia: http://emilia.galleria.fi/kuvat/DIY%20P ... ehmusteet/
Lisää kuvia: http://emilia.galleria.fi/kuvat/DIY%20P ... ehmusteet/