T71 kirjoitti: ↑Syys 29, 2024 13 : 55
Klassikkolasien omistamisesta menee maku siinä vaiheeessa, kun kiinalainen raiskaa tämänkin harrastuksen.
- jos olen hankkinut klassikkolasin, ei kiinalainen pysty minun lasiani raiskaamaan
- jos kiinalainen tekee vastaavan, mutta paremman tuotteen, se on hienoa; voin edetä vielä uudelle tasolle halutessani
- jos kiinalainen tekee vastaavan tuotteen, mutta halvemmalla, se ei muuta minun ja minun klassikkolasini suhdetta mitenkään, mihinkään suuntaan
- jos olen hankkinut klassikkolasin sijoitusmielessä, en käyttöön, silloin kiinalainen tuote saattaa vaikuttaa tuon sijoituksen tuottoon. Aivan samoin kuin pidcoinimisien hinnan heilunta, kullan kurssi, Sveitsin frangin kurssi, NASDAGin indeksi tai mitkä hyvänsä sijoitustoiminnan riskit; jos niitä ei kestä, ei pidä sijoitustoimintaa harjoittaa...
Mitään ei ole pakko ostaa. Meneekö tuote kaupaksi, se on aina valmistajan riski.
Ei millään pahalla, mutta tuohon T71:n viestistä kopioituun lauseeseen sisältyy minun mielestäni erittäin vakava elämänasenteeseen liittyvä häiriö. Kannattaisiko siihen oman edun nimissä hakea apua?
Tilanne muuttuu toiseksi tasan sillä hetkellä, jos kiinalaiset tuovat tuotteen markkinoille väittäen sen olevan alkuperäinen, tai rikkovat voimassa olevaa patenttia tai mallisuojaa teknisissä ratkaisuissa tai rakenteessa. Ominaisuuksilla ei ole mallisuojaa.
Ostaminen tai ostamatta jättäminen on jokaisen oma asia.
Jaakko