Paljonko FE-kiinnitykseen on julkistettu lasia viime aikoina? Katsotaanpa listaa:
E-Mount Lenses Announced in The Last ~1 Month Sigma 35mm f/1.4 DG DN Art
Samyang / Rokinon AF 12mm f/2 E
Tamron 11-20mm f/2.8
Tamron 150-500mm f/5-6.7
Sony FE 14mm f/1.8 GM
TTArtisan 21mm f/1.5
Samyang / Rokinon AF 24mm f/1.8 FE
E-Mount Lenses Announced 1-2 Months Ago
Sony FE 24mm f/2.8
Sony FE 40mm f/2.5
Sony FE 50mm f/2.5 Sony FE 50mm f/1.2 GM
Sigma 28-70mm f/2.8 DG DN Art
Laowa Venus CF 33mm f/0.95 APO
Laowa Venus FF II Argus 35mm f/0.95
Laowa Venus FF II 45mm f/0.95
Hitonmoinen kasa Glönksejä ja Mörkö-Göbbelsejä ja silti markkinat huutaa komponenttipulaa ja ties mitä. Miksi tällainen määrä turhakkeita pitää puskea myyntiin? Listasta on boldattu kaksi optiikkaa, joilla todennäköisesti tekee jotain. Missä on Sony 24mm T/S GM ja 90mm T/S GM?
Pitäisi kysyä millainen ihminen ostaa jonkun Yongnuon tai Meiken objektiivin?
Vastaus: mainoksen uhri, aloittelija, tyhmä, mielenterveyspotilas tai muuten herkkäuskoinen hölmö. Tällainen ihmisparka ostaa aina kakkoslaatua, kun halvalla saa.
Sigman, Tamronin ja Tokinan ostamisen jo hyväksyn, kun se voi olla oikeasti melko laadukas ja edullinen suhteessa merkkituotteeseen, jopa parempi. Samyangit on jo melkoista jätettä ja monta voi joutua ostamaan, että saa sen hyvän kappaleen.
Mutta oikeasti, hakatkaa se käsi irti, jos menette ostamaan jotain viratonta kiinalaista optiikkaroinaa.
Niinpä. Tälläistä se on elinvoimaisen ekosysteemin kanssa. Itse itseään ruokkiva ketju..
Mut hei, ei ole pakko ostaa kaikkea mitä on tarjolla! Jollekin nää halvemmatkin kiinatuotteet kelpaa.
Viimeksi muokannut temama, Touko 15, 2021 9 : 04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
Tuohon voisi vielä lisätä ne muiden merkkien putket jotka toimivat automaattiasetuksilla adapterin kanssa Sonyssa. Tuo on se syy miksi Sony on jossain määrin itseänikin kiinnostanut. Pentaxin 77 limitediä vastaavaa piirtoa kun ei taida muiden merkkien putkista löytyä ja ruuviadapteri on kai työn alla kolmannella osapuolella.
Kait niitä tehdään siksi, koska ovat huomanneet että on olemassa kysynnän ja tarjonnan laki. Tai en minä tiedä, en ole mensan jäsen?
Jäin miettimään tuota otsikkoa, jossa käytetään termiä "romu".
Niin, yleisesti tunnettu lausehan kuuluu jota kuinkin näin; Yhden romu on toisen aarre. Eli voitaisiinko nyt ajatella asia niin, että kukin meistä tulkitsee henkilökohtaisten preferenssiensä mukaan, mikä on romu ja mikä ei, toiselle riittää sen Meiken laatu, kun toiselle ei taasen kelpaa muu kuin Zeiss Otuksen piirto, eli jälleen miljoonannen kerran itse itseäni toistaen, jokaiselle jotakin ja hyvä niin, koska jokainen ei ole oman elämänsä ämpäritestaaja-maffer, jossa vain paras on kyllin hyvää ja sekin tuhnu kun mikään ei kuitenkaan riitä.
Ja ihan mielenkiinnosta kysymys hra mafferille, miksi ihmeessä se sinua liikuttaa vaikkei Sony tekisi koskaan 24mm T/S GM ja 90mm T/S GM objektiiveja, sen verran olet minun muistini mukaan noita Sonyja ylipäätään kritisoinut, että tuskinpa vaan tulet enää (eikös sinulla jossain vaiheessa ollut ykkös, tai kakkos-genen Sony) Sonya omistamaan, vaikka se julkaisisi joka ikinen vuosi uuden variaation tuollaisesta.
Ennestään kun itseltäni löytyy Sony, Sigma ja nyt Tamron ja kun parisen viikkoa käyttänyt tuota tammukan 70-180:sta, niin kiitän että on järjestelmä, jossa on variaatioita vaikka muille jakaa, jokaisen kukkarolle ja tarpeille, mikä piirto kellekin kelpaa...
Mitkä ovat ne lähtökohdat ja halut/haaveet/tarpeet, jonka johdosta esimerkiksi sinä Maffer kritiikkisi syövereissä ylipäätään tämänkin ketjun teit, miksi ?
Siintääkö se ruoho sittenkin vihreämpänä täällä aidan toisella puolen?
Nyt Maffer rohkeasti vaan Fujit ja Pentaxit Rajalan tiskiin ja Sonya tilalle, henk.koht. lupaan, etten ainakaan minä pilkaa valintaasi, vaikka jatkuvasti oletkin Sonyja(kin) jaksanut kritisoida, tere tulemast Sonystien iloiseen joukkoon, voit yllätykseksesi huomata, että sinusta voi sittenkin alkaa itämään positiivisuuden siemen tuon jatkuvan negatiivisuutesi alta, hip hei hurraa, kolme eläköön huutoa Mafferin uudelleen tulemiselle Sonyjen iloiseen joukkoon, ELÄKÖÖN, ELÄKÖÖN, ELÄKÖÖN !!!
Jummi. Katsos nyt, miksi tehdään megatonnikaupalla romua jossa ei ole AF:aa järjestelmään jossa 99.9% käyttäjistä keulii aina sillä AF:lla? Ei vaan sovi järkeen mitenkään. Ja toisekseen, miksi ostaa sekundaa sadoilla euroilla uutena? Meiket on korkeintaan muutaman kympin laitteita ja silti niistä revitään jo satasia.
Kai tuossa sama on kun runkojenkin kanssa: kuluttaja vaatii valinnan varaa, vaikka lopulta 2-3 mallia kattaa 90% myynnistä. Sitten muutama merkki keskittyy tekemään vain ne ostamisen arvoiset tuotteet ja saa haukut huonosta valikoimasta.
Maffer kirjoitti: ↑Touko 15, 2021 15 : 01
C) Sivusta katselen huvittuneena kun ostetaan viisi romua ja lopulta samaan yhteishintaan kunnollinen.
Eli olet koko ajan nauranut huvittuneena itsellesi, tai niin no, sulta vaan taitaa uupua se kunnollinen... =) =) =) (ja tässä kohtaa alkaa se huihain ylistyslaulu...)
Caol-Ila kirjoitti: ↑Touko 15, 2021 8 : 34
Tuohon voisi vielä lisätä ne muiden merkkien putket jotka toimivat automaattiasetuksilla adapterin kanssa Sonyssa. Tuo on se syy miksi Sony on jossain määrin itseänikin kiinnostanut. Pentaxin 77 limitediä vastaavaa piirtoa kun ei taida muiden merkkien putkista löytyä ja ruuviadapteri on kai työn alla kolmannella osapuolella.
Hyvä pointti. Unohtui itseltä, vaikka käytänkin useita Canonin timattisia EF-laseja Sonyn 61mp kennolla.
Caol-Ila kirjoitti: ↑Touko 15, 2021 8 : 34
Pentax K- Sony E AF adapteri on tulossa pian. Itseasiassa se on jo rapakon takana ennakkotilattavissa:
...Olen seurannut monsteradapter tiimin kehitystyötä lopullisen tuotteen valmistumiseen. He testasivat sitä jo vuoden vaihteessa, mutta kohtapuoliin tuote saadaan siis myös markkinoille.
MonsterAdapter firmaa voi seurata helposti heidän facebook sivuilla.
Tämä on esimmäinen kerta kun mikään firma tekee Pentaxin objektiiveille adapterin joka tukee Pentaxin sähköisiä toimintoja, ja kaiken lisäksi vielä tarkentaa ruuvivääntöisiä Pentax AF laseja. Hieno suoritus. Toivottavasti kaikki toimii hyvin.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Näin Canonistina ottasin moisen listan ilomielin vastaan - en mä noista jokaista tarviis tai en edes kovin montaa, mut silti lisävalikoima olis jees. Mä kattelen tota sillee enempi kateellisena - jos ny kamerarojuista voi oikeasti olla kateellinen.
Ite mä ihmettelen paljion enempi, et miksi ihmeessä tos läheisessä s-marketissa pitää olla noin älyttömän monta eri kermajuustoa - eikö voi olla vaan mun makuaistin mukaisia juustoja tai vaan punaleima edamia kuten oli silloin kun mä olin nuori. Ennen oli kaikki paremmin.
Mikä siitä Canonista puuttuu? 35/1.4 vai? 50/1.2 siihen jo on. Nämä FE-obiskamäärät ovat usein esillä paikkaamassa Sonyn oman valikoiman keskeneräisyyttä ja epäyhdenmukaisuutta.
Maffer kirjoitti: ↑Touko 16, 2021 12 : 21
Mikä siitä Canonista puuttuu? 35/1.4 vai? 50/1.2 siihen jo on. Nämä FE-obiskamäärät ovat usein esillä paikkaamassa Sonyn oman valikoiman keskeneräisyyttä ja epäyhdenmukaisuutta.
No esimerkiksi budjettihintaiset 35/1.8 ja 75/1.8.
Maffer kirjoitti: ↑Touko 16, 2021 12 : 21
Nämä FE-obiskamäärät ovat usein esillä paikkaamassa Sonyn oman valikoiman keskeneräisyyttä ja epäyhdenmukaisuutta.
Tosissasi meinaat että Canoneilla paikataan Sonyjen valokoiman puutetta ?
Sallinet minun nauraa, eiköhän se tule enemmänkin siitä, että esim. FE 135mm f2 L USM on tunnetusti melkoisen upea objektiivi piirroltaan ja koska niitä saa käytettynä melkoisen edullisesti (kuten muitakin hyviä Canoneita), niin melko edullinen optio naittaa adabterilla Sonyyn johonkin potrettikuvauksiin.
On sulla ylipäätään ajatuksenjuoksu kyllä melko kimurantin negatiivista, ei voi kuin ihmetellä? Nooh, mitäs näistä, kukin tyylillään, ei muuta kuin leuka rintaan Maffer ja kohti uusia pettymyksiä, positiivisuus on ihan pers*estä =)
Miksi Canoneja pitäisi sotkea tuohon listaan? Siinä on kaksi onnistunutta obiskaa boldattuna ja suurennettuna että olisi helppo nähdä. Loput on kiinalaista sontaa mikä ei toimi millään tasolla modernin automaattikameran kanssa. Sekä yksi ylihintainen mulkosilmä jossa on pahemmat aberraatiot kuin 300€ Samyangissa. Itsehän Canoninne otatte esiin, lista taas kritisoi Glönksien ylitarjontaa joka lasketaan mukaan Suuren ja Mahtavan (F)E-systeemin valikoimaan.
Maffer kirjoitti: ↑Touko 16, 2021 14 : 55
Miksi Canoneja pitäisi sotkea tuohon listaan? Siinä on kaksi onnistunutta obiskaa boldattuna ja suurennettuna että olisi helppo nähdä. Loput on kiinalaista sontaa mikä ei toimi millään tasolla modernin automaattikameran kanssa. Sekä yksi ylihintainen mulkosilmä jossa on pahemmat aberraatiot kuin 300€ Samyangissa. Itsehän Canoninne otatte esiin, lista taas kritisoi Glönksien ylitarjontaa joka lasketaan mukaan Suuren ja Mahtavan (F)E-systeemin valikoimaan.
Ai olet kokeillut jo tuon Sigman 28-70:n, ei ollut hyvä?
Missä suhteessa kun vaikuttaisi olevan oiva lasi.
Entä tuo Tamronin telezoomi, mikäs siinä mätti?
Ai niin, tuo Samyang 24/1.8 on myös kohtuullisen mielenkiintoisen oloinen, mikäs siinä oli sun kokemuksen mukaan pielessä?