Sigma 35mm f/1.4
-
Sigma 35mm f/1.4
http://www.sigma-global.com/en/lenses/c ... 35_14.html
Vaikuttaapi melkoisen maukkaalta, saa nähdä vain, että millainen hinta tuohon tulee.
Vaikuttaapi melkoisen maukkaalta, saa nähdä vain, että millainen hinta tuohon tulee.
-
Re: Sigma 35mm f/1.4
Tuolla toisaalla tästä jo keskusteltiinkin.IGOR90 kirjoitti:http://www.sigma-global.com/en/lenses/c ... 35_14.html
Kiinnostava ja epäilemättä aika hyvä objektiivi, mutta Sigma on vaikeassa asemassa. Nikonilla on 600e hintainen uusi ja laadukas 1.8/28mm ja loistokas ja kallis 1.4/35mm. Jos Siguli maksaa vaikka 100ee, niin näkökulmasta ja lompakosta riippeun jompi kumpi merkkilasi saattaa mennä valinnassa ohi. Sigma ei ole imagoltaan luotettava ja arvo säilyy huonosti.
Vaan jos hinta olisi 750e ja optinen latu yhtä hyvä kuin Samyangissa....
-
-
- Viesti:
Joo, toi ulkonäkö kyllä noiden kuvien perusteella hivelee silmää jos vanhempiin Sigmoihin vertaa.MegaMateri kirjoitti:Uusi lookki omasta mielestä rutkasti parempi kuin vanha.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Canikonin ulkopuolella taasen on tilaa, sillä Sonyn 35/1.4 on hintava ja suttu muinaisjäänne. Ja kun se lopulta uusitaan, lopputulos lienee Zeissiä, jonka jälkeen hinta viipottaa varmaan kakkosella alkavissa - tai ainakin lähellä.
Aika lähellä pakkohankinta, jos hinta jää 800 euron kieppeille eikä järjestelmä ole vaihtunu Nikoniin sitä ennen.
Eikös jossain vielä ollu maininta, että nämä kaikki uudennäköset Sigmat ois sääsuojattuja? Vai yleistinkö vaan tuon 120-300 putken sääsuojauksen perusteella?
Aika lähellä pakkohankinta, jos hinta jää 800 euron kieppeille eikä järjestelmä ole vaihtunu Nikoniin sitä ennen.
Eikös jossain vielä ollu maininta, että nämä kaikki uudennäköset Sigmat ois sääsuojattuja? Vai yleistinkö vaan tuon 120-300 putken sääsuojauksen perusteella?
-
Kyllä tuo nikoninkin puolella on melkein must hankinta, jos hinta tosiaan jää 800e kohdalle. Jännä nähdä, miten kattavasti af-säätöjä pääsee muuttamaan sigman hallinta softasta.
Kukahan julkaisee ensimmäisenä kameraan hallinta softan? Voisit määritellä itse kaikki asetukset, niille muistipaikat ja pikanäppäimet suoraan koneelta.
Kukahan julkaisee ensimmäisenä kameraan hallinta softan? Voisit määritellä itse kaikki asetukset, niille muistipaikat ja pikanäppäimet suoraan koneelta.
-
Mutta kun Nikonin 1.8/28mm on kevyempi, laajempi ja vähintään 200e edullisempi. Tietenkin jos 1.4/35mm pitää olla ja Sigulin optiikka on Samuyangin tasoa.paaton kirjoitti:Kyllä tuo nikoninkin puolella on melkein must hankinta, jos hinta tosiaan jää 800e kohdalle.
Itse kyllä arvostan sitä, että homma on jo tehtaalla säädetty sellaiseksi, että kaikki toimii.paaton kirjoitti:Jännä nähdä, miten kattavasti af-säätöjä pääsee muuttamaan sigman hallinta softasta. Kukahan julkaisee ensimmäisenä kameraan hallinta softan? Voisit määritellä itse kaikki asetukset, niille muistipaikat ja pikanäppäimet suoraan koneelta.
-
Aijaa. Yhtä asiaankuuluvaa olisi sanoa, että Samyang 14mm on laajempi kuin tuo Nikkor.nomad kirjoitti:Mutta kun Nikonin 1.8/28mm on kevyempi, laajempi ja vähintään 200e edullisempi.
Tule nyt välillä ulos sieltä Nikon-kuplastasi. :D
Rungossasi on ilmeisesti microsäädöt nollilla Nikkoreilla kuvatessa? Epäilen. :)nomad kirjoitti:Itse kyllä arvostan sitä, että homma on jo tehtaalla säädetty sellaiseksi, että kaikki toimii.
-
Onhan se hienoa, kun ei pystytä valmistamaan oikein tarkentavaa objektiivia, niin ulkoistetaan tarkennuksensäätö kuluttajalle. Varmasti tulee Sigmalle halvemmaksi lisätä objektiiviin USB-liitin, kuin korjata ja säätää tuhansia objektiiveja... Ja porukka vielä hehkuttaa sitä.
Toisaalta tuollainen antaa mahdollisuuden todelliseen hifistelyyn, mikäli vaan softapuoli on kunnossa.
Jokaiselle jotakin... :D
Toisaalta tuollainen antaa mahdollisuuden todelliseen hifistelyyn, mikäli vaan softapuoli on kunnossa.
Jokaiselle jotakin... :D
-
Eipä nyt vielä morkata, ennen kuin tiedetään mitä kaikkea softalla pääsee muuttelemaan. On siinä tarkennuksessa paljon muitakin säätöjä, kuin pelkkä kohdilleen osuminen. Ja minun mielestäni tuo on kyllä mahtava uudistus, kaikissa rungoissa ei ole tarkennuksen hienosäätöä.Zuumi kirjoitti:Onhan se hienoa, kun ei pystytä valmistamaan oikein tarkentavaa objektiivia, niin ulkoistetaan tarkennuksensäätö kuluttajalle. Varmasti tulee Sigmalle halvemmaksi lisätä objektiiviin USB-liitin, kuin korjata ja säätää tuhansia objektiiveja... Ja porukka vielä hehkuttaa sitä.
-
Leikkasit sitten viestistäni Samyangia koskevan maininnan pois. Miksi?PekkaSav kirjoitti:Aijaa. Yhtä asiaankuuluvaa olisi sanoa, että Samyang 14mm on laajempi kuin tuo Nikkor.nomad kirjoitti:Mutta kun Nikonin 1.8/28mm on kevyempi, laajempi ja vähintään 200e edullisempi.
Tule nyt välillä ulos sieltä Nikon-kuplastasi. :D
No ei. Mutta jos on kaksi tai neljäkin pykälää johinkin suuntaan, niin ei se tarkoita, olisi tarve tietokoneella käpistellä objektiivin parametrejä.PekkaSav kirjoitti:Rungossasi on ilmeisesti microsäädöt nollilla Nikkoreilla kuvatessa? Epäilen. :)nomad kirjoitti:Itse kyllä arvostan sitä, että homma on jo tehtaalla säädetty sellaiseksi, että kaikki toimii.
Tarkennuksen hienosäädön käyttäminen ei sitäpaitsi ole kovin helppoa. Epäilenpä, että moni säätää objektiivinsa tarkennuksen vähintään yhtä paljon pieleen kuin mitä se alkujaan olikin.
Käyttämäni Sigmat ovat kyllä tarkentaneet ihan hyvin.
-
Skarpimpi? Mistä sinä nyt semmoisen vaatimuksen repäiset?PekkaSav kirjoitti:Miksen? Eli vaadit, että Sigma olisi puolet halvempi kuin Nikkor, mutta lasin pitäisi silti olla skarpimpi?nomad kirjoitti:Leikkasit sitten viestistäni Samyangia koskevan maininnan pois. Miksi?
Suttu on ok kun Sigmoista puhutaan :-)))
-
nomad kirjoitti:Skarpimpi? Mistä sinä nyt semmoisen vaatimuksen repäiset?
Suttu on ok kun Sigmoista puhutaan :-)))
Niin mä tuon ymmärsin. Samyang kun ON terävämpi koko kuva-alaa tarkasteltaessa. Ja myös vinjetoi vähemmän.nomad kirjoitti: Tietenkin jos 1.4/35mm pitää olla ja Sigulin optiikka on Samuyangin tasoa.
-
Tämä on aina vain vähemmän totta, itse olen vaihtanut merkkiobjektiivin kalliimpaan Sigmaan esim.... (EF 1.4 vaihtui 1.4/50mm Sigmaan jne.) Ehkä suhteessa hinta tippuu enemmän, mutta huokeampi hinta voi pitää eurot paremmin tilillä.nomad kirjoitti: Sigma ei ole imagoltaan luotettava ja arvo säilyy huonosti.
--------
Aves!
Aves!
-
Riippuu ihan mihin verrataan. Minä en ainakaan arvosta kovinkaan korkealle näitä uusia edullisia nikkoreita käytettynä ostaessa. Jos sigma saa laadunvalvontansa kuntoon, niin rakenteellisessa laadussa se on jo saman hintaluokan laseissa edellä.Sakke_K kirjoitti:Tämä on aina vain vähemmän totta, itse olen vaihtanut merkkiobjektiivin kalliimpaan Sigmaan esim.... (EF 1.4 vaihtui 1.4/50mm Sigmaan jne.) Ehkä suhteessa hinta tippuu enemmän, mutta huokeampi hinta voi pitää eurot paremmin tilillä.nomad kirjoitti: Sigma ei ole imagoltaan luotettava ja arvo säilyy huonosti.
-
- Viesti:
28/1.8G:n rakenne on myös luokattoman surkea jos vertaa siihen euromäärään mikä tiskille on ladottava jotta putki lähtee mukaan. Ei kauppoja :(nomad kirjoitti:Mutta kun Nikonin 1.8/28mm on kevyempi, laajempi ja vähintään 200e edullisempi.
Sigma kiinnostaa. Kyllä :) Näin siis jos rakenne ja kuvanlaatu on muuten kohdillaan.
-
-
Nyt alkoi oikeasti kiinnostaa... olisikohan tässä se "The potrettilasi" tenavien hiekkalaatikkoactionhetkiin! :D
Ainakaan käsintarkennus ei tuolla onnistu (tenavien kanssa se ei onnistu muutenkaan), kun katsoo kuvista sitä kakkulan tarkennuskierän mekaanista matkaa äärettömästä 0,6 metriin. Toivottavasti se manuaalitarkennus on jotenkin välitetty, ettei mene muutaman asteen kierrolla reunasta reunaan.
..