Delamax-pyöröpolat
-
Delamax-pyöröpolat
Voi hyvänen aika. Ajattelin kaikista ystävieni suosituksista ja varoituksista huolimatta säästää muutaman kympin pyöröpolassa, jonka ostin canon ef 70-300 is usm-putkeeni. Ostin siis Delamax-pyöröpolarisaatiosuotimen.
Kuvailin lintuja tuossa aamupäivän ja onnekseni kotiin tullessani huomasin, ettei YKSIKÄÄN telepään (>150mm) kuva ollut tarkentunut oikein. Ne eivät itseasiassa olleet tarkentuneet mihinkään, vaan koko kuva oli sydäntäsärkevää huttua.
Kokeneemmat valokuvaajat voivatkin varmasti kertoa, mistä tämä telepään suttuisuus johtuu - siis polan kanssa ei tullut tarkkoja kuvia ollenkaan, ei edes väärin tarkentuneita. Lyhyemmässä päässä kyllä sitten jo onnistui jokseenksi. Mistä johtuu?
Ja muille: Ostakaa minulta hyvä Delamaxin 58mm pyöröpola, tarjouksia otetaan vastaan.
Voi ***** että suututtaa. No, omaa tyhmyyttä, eli peilin eteen vaan, mutta jälki oli siis jotain niin käsittämättömän hirveää, etten pahimmissa painajaisissanikaan olisi osannut moista kuvitella.
edit: typot
Kuvailin lintuja tuossa aamupäivän ja onnekseni kotiin tullessani huomasin, ettei YKSIKÄÄN telepään (>150mm) kuva ollut tarkentunut oikein. Ne eivät itseasiassa olleet tarkentuneet mihinkään, vaan koko kuva oli sydäntäsärkevää huttua.
Kokeneemmat valokuvaajat voivatkin varmasti kertoa, mistä tämä telepään suttuisuus johtuu - siis polan kanssa ei tullut tarkkoja kuvia ollenkaan, ei edes väärin tarkentuneita. Lyhyemmässä päässä kyllä sitten jo onnistui jokseenksi. Mistä johtuu?
Ja muille: Ostakaa minulta hyvä Delamaxin 58mm pyöröpola, tarjouksia otetaan vastaan.
Voi ***** että suututtaa. No, omaa tyhmyyttä, eli peilin eteen vaan, mutta jälki oli siis jotain niin käsittämättömän hirveää, etten pahimmissa painajaisissanikaan olisi osannut moista kuvitella.
edit: typot
-
-
Sinänsä ei polarisaattorin pitäisi kuvaa sotkea, mutta onhan siinä ylimääräistä tavaraa jonka läpi valo kulkee joten pakosti jonkinasteista huononemista tapahtuu, riippuen suodattimen laadusta.
Jos polasi leikkaa kovasti valovoimaa, niin se voi ko. 70-300:n kanssa tehdä sen ettei valo riitä sopivissa oloissa enää tarkennukseen telepäässä vaikka laajemmassa vielä tarkentaisikin.
Jos polasi leikkaa kovasti valovoimaa, niin se voi ko. 70-300:n kanssa tehdä sen ettei valo riitä sopivissa oloissa enää tarkennukseen telepäässä vaikka laajemmassa vielä tarkentaisikin.
-
Moi,
Minulla on ollut samanlaisia ongelmia Marumi cpl:n kanssa. Tässä ketju:
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12662214
Myöhemmin löysin tällaisen sivun joka selittää ongelman:
http://www.clarkvision.com/articles/eva ... index.html
Lainaus toisesta linkistä: "Thus the same filter that may degrade the images from a telephoto lens may be just fine on a short focal length lens. "
Marumi on mulla edelleen käytössä mutta ainoastaan lyhyillä polttoväleillä.
Minulla on ollut samanlaisia ongelmia Marumi cpl:n kanssa. Tässä ketju:
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12662214
Myöhemmin löysin tällaisen sivun joka selittää ongelman:
http://www.clarkvision.com/articles/eva ... index.html
Lainaus toisesta linkistä: "Thus the same filter that may degrade the images from a telephoto lens may be just fine on a short focal length lens. "
Marumi on mulla edelleen käytössä mutta ainoastaan lyhyillä polttoväleillä.
-
-
No ei kiitos, mutta avaanpa asian kunniaksi kuitenkin yhden oluven ;-)marko2 kirjoitti:x186: kiitos, nuo selvensi asiaa jonkun verran. Taitaa painua minulla kaapin perukoille, en jaksa sitä ruuvailla edes takaisin sen mukaan, kuvaanko telepäässä vai en...
OskuK: massiivikuolema on ehkä totuuden kaunistelua. Haluatko ostaa hyvän pyöröpolan? Mä voissin myydä nyt halvalla!
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
70-300:n ja polan kanssa AF ei toimi. Putken läpi ei taitu riittävästi valoa sensoreille.
Ebaystä saa suht halvalla Kenkon pro1 digital -filsuja, jos ei viitsi kauheasti maksaa. Täällä toki messutaan että mikään ei hakkaa B+W:n käsintehtyjä messinkikehyksisiä lasifilttereitä.. mulle on ihan sama, kunhan on riittävän laadukasta kamaa (kuten Kenko) linssin edessä.
Ebaystä saa suht halvalla Kenkon pro1 digital -filsuja, jos ei viitsi kauheasti maksaa. Täällä toki messutaan että mikään ei hakkaa B+W:n käsintehtyjä messinkikehyksisiä lasifilttereitä.. mulle on ihan sama, kunhan on riittävän laadukasta kamaa (kuten Kenko) linssin edessä.
Film is dead. | Flickr
-
Joo, tuossa olet ihan oikeassa. Minullakin on Kenkon filsuja käytössä, ja ei ole niistä mitään valitettavaa. Erinomainen hinta-laatusuhde. Eikä minulla taida olla varaa noihin B+W:n filttereihin, vaikka varmasti hintansa väärtejä ovat.
Taidan minäkin korkata yhden Mythos-oluen huonojen filttereiden ja hyvien vastausten kunniaksi.
Taidan minäkin korkata yhden Mythos-oluen huonojen filttereiden ja hyvien vastausten kunniaksi.