Jep, piraatit ovat kyllä uutena jämyjä mutta laatu ja materiaalivalinnat eivät näy eivätkä tunnu päälle päin. Palataan asiaan kun olet kuvannut Tamronilla 10 vuotta; tosin suurella todennäköisyydellä se on mekaanisesti hajonnut jo ennen sitä ; )TiRy kirjoitti:Noniin päivitelläänpäs omat kokemukset. Mulla kävi tuo Nikkori lainassa, olihan se jämy ja kaiken puolin asiansa ajava. Ei mitään "wow-efektiä", muttei mitään huonoakaan. Mutta sitten natsas kaupat sattumalta tosta Tamronista. Olin instana positiivisesti yllättynyt kun tuon käteen otin.
Paljon pienempi kuin Nikkori, josta ISO plussa. En hirveästi odottanut, kun olen vain nuilla "paremmilla" oman merkin laatuzoomeilla vedelly, mutta nyt pääs yllättämään Tamroni takavasemmalta; Mekaaninen laatu on PRIIMAA, mielestäni muka jämympi kuin Nikkori!? Tarkennus ja kuvanvakaaja on hiljaisia ja toimii hyvin. 70-200 VR:n vakaajan rinnalla piti muutaman kerran varmistaa onko koko vakaaja edes päällä. Tuo VR1 pitää jonkun verran meteliä, Tamroni on käytännössä äänetön. Tarkennus nasahti kaikilla polttoväleillä just niin kuin pitää, liiikkuvaa kohdetta (kameraa kohti juoksevaa koiraa) kokeilin muka sihtailla, mutten päässyt vielä kärryille optiikan toimivuudesta tässä suhteessa. Tarkennus on kuitenkin joka tapauksessa minulle nopea. Kuvaan paljon kiinteillä, siinäpä se syy.
Lisäksi yllätyin, että objektiivissa lukee Made In Japan :D Totta tuokin on jo katoavaa kansanperinnettä. Uskon, että tuosta tulee ihan mukava turistilasi reissuille sekä kiinteiden vaihtorumbaa helpottamaan tapahtumakuvauksiin. Valtavamman onnen tunteen tämä aiheutti, kuin isokokoinen ja hieman tylsän tasainen Nikkori.
Nikon 24-70 f2.8 G vs. Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD
-
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
-
Oha tossa onneks se 5 vuotta takuuta. 5 vuoden päästä voinkin sitten ostaa uuden, päivitetyn mallin. Saan sillä hinnalla mitä säästin kun en Nikkoria ottanu sen toisen ilmaseks ;Dchiefl kirjoitti:Jep, piraatit ovat kyllä uutena jämyjä mutta laatu ja materiaalivalinnat eivät näy eivätkä tunnu päälle päin. Palataan asiaan kun olet kuvannut Tamronilla 10 vuotta; tosin suurella todennäköisyydellä se on mekaanisesti hajonnut jo ennen sitä ; )TiRy kirjoitti:Noniin päivitelläänpäs omat kokemukset. Mulla kävi tuo Nikkori lainassa, olihan se jämy ja kaiken puolin asiansa ajava. Ei mitään "wow-efektiä", muttei mitään huonoakaan. Mutta sitten natsas kaupat sattumalta tosta Tamronista. Olin instana positiivisesti yllättynyt kun tuon käteen otin.
Paljon pienempi kuin Nikkori, josta ISO plussa. En hirveästi odottanut, kun olen vain nuilla "paremmilla" oman merkin laatuzoomeilla vedelly, mutta nyt pääs yllättämään Tamroni takavasemmalta; Mekaaninen laatu on PRIIMAA, mielestäni muka jämympi kuin Nikkori!? Tarkennus ja kuvanvakaaja on hiljaisia ja toimii hyvin. 70-200 VR:n vakaajan rinnalla piti muutaman kerran varmistaa onko koko vakaaja edes päällä. Tuo VR1 pitää jonkun verran meteliä, Tamroni on käytännössä äänetön. Tarkennus nasahti kaikilla polttoväleillä just niin kuin pitää, liiikkuvaa kohdetta (kameraa kohti juoksevaa koiraa) kokeilin muka sihtailla, mutten päässyt vielä kärryille optiikan toimivuudesta tässä suhteessa. Tarkennus on kuitenkin joka tapauksessa minulle nopea. Kuvaan paljon kiinteillä, siinäpä se syy.
Lisäksi yllätyin, että objektiivissa lukee Made In Japan :D Totta tuokin on jo katoavaa kansanperinnettä. Uskon, että tuosta tulee ihan mukava turistilasi reissuille sekä kiinteiden vaihtorumbaa helpottamaan tapahtumakuvauksiin. Valtavamman onnen tunteen tämä aiheutti, kuin isokokoinen ja hieman tylsän tasainen Nikkori.
Minä olen tähän asti kuvannut melkein kokonaan Nikonin tööteillä, joten kriittinen osaan olla näitä kolmansien osapuolten vehkeitä kohtaan. Tosin ei minulla vissiin aina ole ollut arpaonni kohdalla Nikoneittenkaan kanssa; esim täältä vähäkäytettynä ostettu ja ennen ostoa huollettu VR 70-200 2.8G on alkanut jumimaan tarkennuksen osalta tuolla 1.5 metrin päässä.. Netistä lukenu, että tyyppivikaa ilmeisesti. Kuvaan sillä siis nykysin vain 2.5-ääretön-asennossa toivoen, että kohde ei tule liian lähelle. Myydä tuota en kellekkään kehtaa. Että kylläpä nuo super hyper "kestävät" oman merkin objektiivitkin osaavat kyykätä.
-
-
- Viesti:
Mun mielestä tuo oli aika aggressiivisesti hinnoiteltu. Paljon aggressiivisemmin kuin se uusi VR-versio.Valottaja kirjoitti:Minä tilasin nyt tuon Nikonin vanhemman 24-70-lasin Rajalan maanisilta päiviltä, en tiedä oliko hinta edullinen mutta kun on niin kauan tehnyt tätä mieli niin ajattelinpa tehdä nyt siirron.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Nikonin 24-70 millisessä on erittäin hyvin suojaava vv-suoja - todella syvä. Kunhan saat objektiivin käsiisi niin ymmärrät, ettei siihen normaalikäytössä mitään suojasuotimia tarvita.Sakke_K kirjoitti:Suodin eteen vain silloin kun jotain suodinta TARVITSET, muuten älä laita pilaamaan kuvanlaatua...Valottaja kirjoitti:Meinaan tuohon jonkun suojaavan suotimen laittaa eteen, olisko tuollaisesta suosituksia?
-
Kiitos vastauksesta Sakke_K.Sakke_K kirjoitti:Suodin eteen vain silloin kun jotain suodinta TARVITSET, muuten älä laita pilaamaan kuvanlaatua...Valottaja kirjoitti:Meinaan tuohon jonkun suojaavan suotimen laittaa eteen, olisko tuollaisesta suosituksia?
Toki näin, ilmaisin asian ehkä huonosti eli tarkoitus olisi tuohon laittaa laadukas ns. neutraali värisuodin silläkin riskillä, että kuvanlaatu tuossa saattaa hieman heikentyä.
Tapanani on pöheltää menemään risukoissa ja muissa vastaavissa paikoissa joissa aina joku ulkoneva törrötin yrittää parhaansa mukaan hakeutua kamerassa kiinni olevan objektiivin etulinssistä sisään. Näkisin että näihin oloihin tuon suodattimen tuoma hyöty objektiivin etulinssin suojana on suurempi kuin sen mahdollisesti tuoma haitta kuvanlaadun heikentäjänä.
-
Ihan miten vaan, mutta katso vastaukseni. En myöskään usko, että mikään risu pystyy naarmuttamaan objektiivin etulinssiä.Valottaja kirjoitti: Tapanani on pöheltää menemään risukoissa ja muissa vastaavissa paikoissa joissa aina joku ulkoneva törrötin yrittää parhaansa mukaan hakeutua kamerassa kiinni olevan objektiivin etulinssistä sisään. Näkisin että näihin oloihin tuon suodattimen tuoma hyöty objektiivin etulinssin suojana on suurempi kuin sen mahdollisesti tuoma haitta kuvanlaadun heikentäjänä.
-
Sorry nomad, en huomannut että olit vastannut kirjoittaessani omaa vastinettani. Täytyy tuo katsoa tarkemmin kunhan saan objektiivin käsiini, todennäköisesti ensi viikonloppuna.nomad kirjoitti:Ihan miten vaan, mutta katso vastaukseni. En myöskään usko, että mikään risu pystyy naarmuttamaan objektiivin etulinssiä.Valottaja kirjoitti: Tapanani on pöheltää menemään risukoissa ja muissa vastaavissa paikoissa joissa aina joku ulkoneva törrötin yrittää parhaansa mukaan hakeutua kamerassa kiinni olevan objektiivin etulinssistä sisään. Näkisin että näihin oloihin tuon suodattimen tuoma hyöty objektiivin etulinssin suojana on suurempi kuin sen mahdollisesti tuoma haitta kuvanlaadun heikentäjänä.
Voihan se tosiaan olla ettei tuo kaipaa lisäsuojaa.
-
Omasta 24-70 millisestä olen kolhaissut vähän takalinssiä ;-) Se on aivan pinnassa ja kolhiintuu helposti jos kiireessä/pimeässä säheltää objektiivin vaihdossa Etulinssiä on tosiaan hyvin vaikea vahingoittaa koska se on syvällä vv-suojassa ja paksu ja kovaa materiaalia. Minulla etulinssiin lensi kerran pikku kivikin, eikä mitään sattunut.Valottaja kirjoitti:Sorry nomad, en huomannut että olit vastannut kirjoittaessani omaa vastinettani. Täytyy tuo katsoa tarkemmin kunhan saan objektiivin käsiini, todennäköisesti ensi viikonloppuna.nomad kirjoitti:Ihan miten vaan, mutta katso vastaukseni. En myöskään usko, että mikään risu pystyy naarmuttamaan objektiivin etulinssiä.Valottaja kirjoitti: Tapanani on pöheltää menemään risukoissa ja muissa vastaavissa paikoissa joissa aina joku ulkoneva törrötin yrittää parhaansa mukaan hakeutua kamerassa kiinni olevan objektiivin etulinssistä sisään. Näkisin että näihin oloihin tuon suodattimen tuoma hyöty objektiivin etulinssin suojana on suurempi kuin sen mahdollisesti tuoma haitta kuvanlaadun heikentäjänä.
Voihan se tosiaan olla ettei tuo kaipaa lisäsuojaa.
Takalinsin viat näkyvät yleensä helpommin kuvissa. Hieman kärjistäen etulissi saa olla melkein halki, eikä vaikuta yhtään mitään. En ole kuitenkaan viitsinyt vaihdattaa takalinssiä koska objektiivini toimii hyvin. taitaa itseasiassa olla keskimnääräistä parempi 24-70mm. Erinomainen objektiivi :-)
Viimeksi muokannut nomad, Maalis 07, 2016 13 : 59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Ei ne etulinssit mitään muovia ole. Suojasuotimen ymmärrän kyllä mutaa ja vettä vastaan - kaikki sääsuojatutkaan eivät ole sääsuojattuja etulinssin suunnalta, vaan tarvitsevat suotimen tähän.
Noin muuten en ole koskaan saanut risukoissa etulinssejä naarmutettua. Rikkoutuvalla suotimella se voisi onnistua ja ne suotimet rikkoontuvat yllättävän helposti vaikka joskus kestävätkin kiveen putoamista pelkällä naarmuuntumisella.
Etulinssi on yleensä objektiivin vahvin ja samalla halvin vaihdettava osa.
Filmikameralla kyllä suotimia tarvitaan. UV-suotimillakin on niillä ihan oikea käyttö.
Noin muuten en ole koskaan saanut risukoissa etulinssejä naarmutettua. Rikkoutuvalla suotimella se voisi onnistua ja ne suotimet rikkoontuvat yllättävän helposti vaikka joskus kestävätkin kiveen putoamista pelkällä naarmuuntumisella.
Etulinssi on yleensä objektiivin vahvin ja samalla halvin vaihdettava osa.
Filmikameralla kyllä suotimia tarvitaan. UV-suotimillakin on niillä ihan oikea käyttö.
Zone VI
-
-
Minä olen aina suojannut objektiivieni etulinssit suojafilttereillä ja hyvin ovat suojafilttereillä varustetuilla objektiiveilla otetut valokuvat uponneet DC.netin kansaan! Filtterin lisäksi käytän aina objektiivin suojana vastavalosuojaa.
Suojafiltterin puhdistaa paskasta paljon turvallisemmin mielin, kuin objektiivin etulinssin. Jos tulee puhdistuksessa naarmu, niin ei ole iso homma hankkia uusi filtteri tilalle. Sen sijaan jos objektiivin etulinssiin tulee esimerkiksi puhdistuksessa naarmu, se ei naurata muita kuin korkeintaan hapannaamaa!
Suojafiltterin puhdistaa paskasta paljon turvallisemmin mielin, kuin objektiivin etulinssin. Jos tulee puhdistuksessa naarmu, niin ei ole iso homma hankkia uusi filtteri tilalle. Sen sijaan jos objektiivin etulinssiin tulee esimerkiksi puhdistuksessa naarmu, se ei naurata muita kuin korkeintaan hapannaamaa!
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
-
-
- Viesti:
Kuka on onnistunut naarmuttamaan linssin puhdistamalla? Kuka edes kuvaa olosuhteissa, joissa kura ja hiekka lentää? Tai korjataan sen verran, eli jos kuvataan olosuhteissa joissa kura, hiekka tai suolavesi lentää, silloin suojasuodin. Muuten paljaalla.spege kirjoitti:Minä olen aina suojannut objektiivieni etulinssit suojafilttereillä ja hyvin ovat suojafilttereillä varustetuilla objektiiveilla otetut valokuvat uponneet DC.netin kansaan! Filtterin lisäksi käytän aina objektiivin suojana vastavalosuojaa.
-
- Viesti: