Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
jupera
Viesti:

Tamron 17-50/2,8

Viesti Kirjoittaja jupera »

Plussat:
- terävä
- vähän vääristymiä
- nopea
- hyvä polttovälialue
Miinukset:
- äänekäs

Tullut perustyökaluksi. Olen erittäin tyytyväinen.

Muutamia esimerkkejä - kamera Canon 350D (harrastelija):

http://rantsu.1g.fi/kuvat/December+spec ... 251206.JPG
http://rantsu.1g.fi/kuvat/December+spec ... 171206.JPG
http://rantsu.1g.fi/kuvat/In+Finland+-+ ... 220906.JPG
http://rantsu.1g.fi/kuvat/In+Finland+-+ ... 220906.JPG
http://rantsu.1g.fi/kuvat/Images+of+Esp ... 081006.JPG
http://rantsu.1g.fi/kuvat/Tone+of+the+F ... 061006.JPG
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

osaako kukaan sanoa onko tuo 17mm ja 50mm asento todella luvatut polttovälit ? melkolaajakulmainen objektiivi seuraavaksi haussa ja joku väitti netissä ettei nää arvot pätis no ainakaan 50mm ei pätis.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

JPQ kirjoitti:osaako kukaan sanoa onko tuo 17mm ja 50mm asento todella luvatut polttovälit ? melkolaajakulmainen objektiivi seuraavaksi haussa ja joku väitti netissä ettei nää arvot pätis no ainakaan 50mm ei pätis.
Harvemmin heittoa on laajispäässä kuin telepäässä... ainakaan laajakulmissa. Tulisi nopeasti valitusta :) Kukaan ei ala valittaa jos 300 millin tele onkin vain 297 mm, mutta 26 millin 24- millinen voisi olla liikaa.

Esim. käyttämäni Sigma 18-50/2,8 oli mitattuna 18-48 mm polttoväliltään.

Superzoomeista oli samaisessa testissä Sigman joku 18-200 tms, sen laajis alkoi 19 millistä. Tosin, tuossakin lienee pyöristysraja: jos vaikka olikin 18,50 mm eikä 19 ;-)
--------
Aves!
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Sakke_K kirjoitti:
JPQ kirjoitti:osaako kukaan sanoa onko tuo 17mm ja 50mm asento todella luvatut polttovälit ? melkolaajakulmainen objektiivi seuraavaksi haussa ja joku väitti netissä ettei nää arvot pätis no ainakaan 50mm ei pätis.
Harvemmin heittoa on laajispäässä kuin telepäässä... ainakaan laajakulmissa. Tulisi nopeasti valitusta :) Kukaan ei ala valittaa jos 300 millin tele onkin vain 297 mm, mutta 26 millin 24- millinen voisi olla liikaa.

Esim. käyttämäni Sigma 18-50/2,8 oli mitattuna 18-48 mm polttoväliltään.

Superzoomeista oli samaisessa testissä Sigman joku 18-200 tms, sen laajis alkoi 19 millistä. Tosin, tuossakin lienee pyöristysraja: jos vaikka olikin 18,50 mm eikä 19 ;-)
Kumpikaan pää ei sais mulla heittää kun 50mm just hakemani ja
tarkoitus ostaan joku n 17/18-xx tänä vuonna ja varmaan 90mm tamron
vai oliko tokina macro se valokuvaus hommista tänä vuonna (vain kakkos
harrastus).
disto

Viesti Kirjoittaja disto »

Tamronin 17-50mm f:2.8 tuli joulukuun alussa ja lähtee kohta takuuvaihtoon saksanmaalle. Laitteen suodinkierteen ja vastavalosuojan bajonetin sisältävä etummainen muoviosa alkoi pikkuhiljaa löystymään niin, että etulinssi pääsee liikkumaan noin 0,5mm edestakaisin. Kiristyskeinoa en itse keksinyt, se suodinkierteen pohjassa oleva kiristysrengas kun ei liikkunut mihinkään suuntaan.

Imaging Onesta maksoi putki postikuluineen noin 367e ja jos vaihto sujuu ongelmitta olen edelleen tyytyväinen. Objektiivi on nimittäin järkyttävän terävä. Lomareissulla kuvasin vahingossa muutamia katukuvia täydellä aukolla ja kirosin jo kuvien tulevaa pehmeyttä. RAW-käännöksen jälkeen olikin hämmästys suuri, kun jälki näytti paremmalta kuin kittiputki himmennettynä.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Oma tuli verkkokaupasta marraskuun puolessa välissä mutta onneksi mitään tuollaista rakenteellista vikaa ei ole vielä tullut vastaan. Verkkokaupasta tilasin kun hinta Saksaan nähden ei ollut paha eli 378,9€.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

JPQ kirjoitti:
Kumpikaan pää ei sais mulla heittää kun 50mm just hakemani
Mitä seksuaalista merkitystä voi olla jos se on vaikka 48mm tai 52mm?? Enemmän luulisi merkitsevän sen kuvakulman, enkä ymmärrä senkään kohdalla nipotusta

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

OskuK kirjoitti:
JPQ kirjoitti:
Mitä seksuaalista merkitystä voi olla jos se on vaikka 48mm tai 52mm?? Enemmän luulisi merkitsevän sen kuvakulman, enkä ymmärrä senkään kohdalla nipotusta
Loittojen kanssapa merkkaa ja toisekseen oletatkos että heittä tuota
luokkaa jos on ei välttämättä merkkaa kamalasti.
jupera
Viesti:

Tamron 17-50/2,8

Viesti Kirjoittaja jupera »

Alla yhden testin toteamus mittojen paikkansapitävuudestä. Lähde on tässäkin ketjussa viitattu

http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx

Itse en ole mitannut enkä tehnyt vertailua - ei ole ollut epäilyksiä, niin ei ole ollut tarvetta.

"The differences? The Sigma is less resistant to flare. The Sigma shows more CA. The Tamron is noticeably wider (17mm vs. 18mm - and even wider than the Canon with the same 17mm designation). The Tamron focuses faster, the Sigma focuses more quietly. The Tamron focuses much more accurately - My keeper rate is far higher with the Tamron"
jarit

Viesti Kirjoittaja jarit »

Kenellä on Suomessa Tamronin huolto ?

Kauppiaita tuntuu olevan muutama ja lasia löytyy Suomesta melko kilpailukykyiseen hintaan Saksaan verrattuna, mutta tuo huolto ja lasin säätäminen tarpeen vaatiessa on mulle avoin asia?

Onko Nikon-miehillä kokemusta tästä 17-50:stä D200:sen jatkeena ?
Se mikä minua arveluttaa on että "onko se niiiiin paljon parempi kuin Nikonin 18-70 kittilinssi joka on säädetty johonkin tiettyyn runkoon JAS:n toimesta?
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

Karu kirjoitti:Verkkokaupasta tilasin kun hinta Saksaan nähden ei ollut paha eli 378,9€.

Saman verran taisin itsekin viime vuonna maksaa, mutta nyt hinta on noussut:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1824

(411,90e)
JarmoV

Viesti Kirjoittaja JarmoV »

jarit kirjoitti:Kenellä on Suomessa Tamronin huolto ?

Kauppiaita tuntuu olevan muutama ja lasia löytyy Suomesta melko kilpailukykyiseen hintaan Saksaan verrattuna, mutta tuo huolto ja lasin säätäminen tarpeen vaatiessa on mulle avoin asia?

Onko Nikon-miehillä kokemusta tästä 17-50:stä D200:sen jatkeena ?
Se mikä minua arveluttaa on että "onko se niiiiin paljon parempi kuin Nikonin 18-70 kittilinssi joka on säädetty johonkin tiettyyn runkoon JAS:n toimesta?
Kerroppa lisää tuosta objektiivin säädöstä runkoon? Pitääkö obiska erikseen säädättää runkoa varten vai ongelmien syntyessä tms?
Sakke_K

Re: Tamron 17-50/2,8

jupera kirjoitti:"The differences? The Sigma is less resistant to flare. The Sigma shows more CA. The Tamron is noticeably wider (17mm vs. 18mm - and even wider than the Canon with the same 17mm designation). The Tamron focuses faster, the Sigma focuses more quietly. The Tamron focuses much more accurately - My keeper rate is far higher with the Tamron"
Mielenkiintoista että koskaa ei mainita Tamronin voimakkaampaa vinjetointia, vääristymiä ja tuota astigmaattisuutta joka syö terävyyttä varsinkin kuvan laidoilta.

Sakke's pick would definately be a Sigma again ;-)
--------
Aves!
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Sakke - paljonkos olikaan sun provikkas Sigmalta/Focalta? =o) Mää tahron rinkiin mukaan!
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
Sakke_K

bobotti kirjoitti:Sakke - paljonkos olikaan sun provikkas Sigmalta/Focalta? =o) Mää tahron rinkiin mukaan!
Onko pari obiskaa/ vuosi ja uutuudet ensimmäisten joukossa paljon vai vähän ;-)
--------
Aves!
Sakke_K

JPQ kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
JPQ kirjoitti:
4% heitto polttovälissä? Ei pitäisi olla helposti huomattavissa...???
--------
Aves!
JukkaHKI

Viesti Kirjoittaja JukkaHKI »

Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR LD Aspherical (IF) tuli taloon.
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

JukkaHKI kirjoitti:Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR LD Aspherical (IF) tuli taloon.
Eikun testikuvia... joo niitä on jo netissä mutta lisää että yksilö
erot ja eri oloissa toimivuus paljastuu.
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Sakke_K kirjoitti:
JPQ kirjoitti:
OskuK kirjoitti: Mitä seksuaalista merkitystä voi olla jos se on vaikka 48mm tai 52mm?? Enemmän luulisi merkitsevän sen kuvakulman, enkä ymmärrä senkään kohdalla nipotusta
ei muulloin paitsi jos rajaat kuvan suoraan kuvatessa. (mä mieluiten
teen näin tai yritän aina omista syistäni)
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

JPQ kirjoitti:
Sakke_K kirjoitti:
ei muulloin paitsi jos rajaat kuvan suoraan kuvatessa. (mä mieluiten
teen näin tai yritän aina omista syistäni)
Sehän on ihan sama onko polttoväli 28mm vai 280mm jos kerran rajaa valmiiksi sen mitä näet. Suurempi ongelma sinulla on siinä että etsin näyttää vain jotain tyyliin 92%

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Vastaa Viestiin