Ahaa, no sitä paremmalla syyllä jätän sitten laittamatta. :)JKyytinen kirjoitti:Eihän sirulla saa kuin sen yhden ohjelmoidun aukon?Cumbo kirjoitti:Enpä taida itsekään vaivautua tuota sirua laittamaan. Live View tosiaan toimii ja se saa riittää. Aukkotiedot olisi ollut kiva saada, mutta enpä taida alkaa säätämään.
Samyang 14mm F/2.8 manuaalitarkenteinen automaatiksi
-
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
-
Jos valita saa niin minäkin mielummin säädän aukkoa rungosta. Mutta toisaalta kun Ai-mallin objektiivissa ei ole himmenninrinkulan lukkoa, että pysyisi pienemmällä aukolla, niin siitä tulee yksi ERR-mahdollisuus lisää. En ole vaivautunut.PekkaSav kirjoitti:Siis sinä menet. Maailmalla noita asennetaan paljonkin.nomad kirjoitti: Eli ilman sirua mennään.
-Matriisimittaus, myös halpisrungoissa.
-Aukon säätö rungosta. Sanovat 80-luvulle jämähtäneet mitä tahansa, niin mukavampaa se on kuin renkaan hapuilu bajonetin juuresta. Varsinkin, kun vanhoissa optiikoissa aukkorengas ja sen lukitus tuppaavat takkuamaan.
-AF-linssin emulointi. Mahdollistaa mm. trap-focus kuvaamisen. Tämähän onnistuu esim. Pentaxissa ilman sirukikkailuja ja helpottaa kummasti kuvaamista.
-Tarkennuksen hienosäätö.
Kyllä mä noista sen pari kymppiä maksan mielelläni.
Munt kysyi Noct-Nikkorista. Siinähän on todella maksimaalisen kokoinen takalinssi. Mahtaako siru enää edes mahtua?
-
Voit vapaasti lukea mitä sinulle on vastattu, kerraten itse, ettei muiden tarvitse neljättä kertaa selittää samaa ;-)Munt kirjoitti:Voit vapaasti täsmentää alle mitä meni ohi tänään:OskuK kirjoitti:Joo, lisäksi et edes lue mitä sinulle vastataan ;-)Munt kirjoitti:mä en ollut kuullut, että nikonin rungot tunnistaa mille aukolle mf lasit on himmennetty vain silloin, kun niihin liimataan tietty ohjelmoitu siru.
..
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
-
- Viesti:
...ja aukkoahan ei rungosta saa säädettyä, jos objektiivissa ei ole moottoria sille.Munt kirjoitti:Mä olen juuttunut nikonistien kanssa samaan ketjuun. Saan yhtä paljon tolkkua, kuin olisi thaimaalaisten kanssa marjametsässä. Kommenttia lentää, mutta kaikki on yhtä puutaheinää.
Liimatkaa vaan niitä siruja ja säätäkää aukkoa rungosta, mutta en mä ymmärrä onko tuossa järkeä.
..
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
Älä nyt, kun just kaverit tässä on asian seitsemän kertaa jo selittäneet, että saahan sen. Sehän säätyy automaattisesti vivulla, kun on nikon.JKyytinen kirjoitti:...ja aukkoahan ei rungosta saa säädettyä, jos objektiivissa ei ole moottoria sille.Munt kirjoitti:Mä olen juuttunut nikonistien kanssa samaan ketjuun. Saan yhtä paljon tolkkua, kuin olisi thaimaalaisten kanssa marjametsässä. Kommenttia lentää, mutta kaikki on yhtä puutaheinää.
Liimatkaa vaan niitä siruja ja säätäkää aukkoa rungosta, mutta en mä ymmärrä onko tuossa järkeä.
..
..
-
Muntille tiedoksi, että Nikonissa saa :-)JKyytinen kirjoitti:...ja aukkoahan ei rungosta saa säädettyä, jos objektiivissa ei ole moottoria sille.Munt kirjoitti:Mä olen juuttunut nikonistien kanssa samaan ketjuun. Saan yhtä paljon tolkkua, kuin olisi thaimaalaisten kanssa marjametsässä. Kommenttia lentää, mutta kaikki on yhtä puutaheinää.
..
-
Kyllä mä tajusin jo seitsemännellä kerralla, mutta mietin tässä miten runko tunnistaa sen valitun aukon sirulla ja ilman, jos kerran aukon himmennys toimii rungosta joka tapauksessa, mutta ilman sirua se ei kuitenkaan osaa kertoa exif tietoihin mikä aukko on valittu.nomad kirjoitti:Muntille tiedoksi, että Nikonissa saa :-)JKyytinen kirjoitti:...ja aukkoahan ei rungosta saa säädettyä, jos objektiivissa ei ole moottoria sille.Munt kirjoitti:Mä olen juuttunut nikonistien kanssa samaan ketjuun. Saan yhtä paljon tolkkua, kuin olisi thaimaalaisten kanssa marjametsässä. Kommenttia lentää, mutta kaikki on yhtä puutaheinää.
..
Tyhmempi luulisi tässä kohtaa, että tottahan runko tajuaa missä asennossa aukkorengas on, kun se kerran sitä vivustoa käyttää, mutta ilmeisesti canonistin logiikassa on joku sumea piste tai sitten emme vain ymmärrä keltaisella kirjoitettua tekstiä?
..
-
Nikonissa on semmoinen jousi-vipusysteemi jolla aukko tunnistetaan. Systeemi on aivan sama mitä käytetiin jo 70-luvulla ennen kuin objektiiveissa oli minkäänmoista sähköä. Canonin nykyinen bajonetti on uudempi ja siksi nämä ongelmat.Munt kirjoitti:Kyllä mä tajusin jo seitsemännellä kerralla, mutta mietin tässä miten runko tunnistaa sen valitun aukon sirulla ja ilman, jos kerran aukon himmennys toimii rungosta joka tapauksessa, mutta ilman sirua se ei kuitenkaan osaa kertoa exif tietoihin mikä aukko on valittu.nomad kirjoitti:Muntille tiedoksi, että Nikonissa saa :-)JKyytinen kirjoitti: ...ja aukkoahan ei rungosta saa säädettyä, jos objektiivissa ei ole moottoria sille.
Tyhmempi luulisi tässä kohtaa, että tottahan runko tajuaa missä asennossa aukkorengas on, kun se kerran sitä vivustoa käyttää, mutta ilmeisesti canonistin logiikassa on joku sumea piste tai sitten emme vain ymmärrä keltaisella kirjoitettua tekstiä?
..
-
Tuon vivun liikerata on kaikissa vakio, riippumatta objektiivin maksimi- ja minimiaukosta. Siruun ohjelmoidaan nuo tiedot, jolloin runko ymmärtää missä mennään.Munt kirjoitti:
Kyllä mä tajusin jo seitsemännellä kerralla, mutta mietin tässä miten runko tunnistaa sen valitun aukon sirulla ja ilman, jos kerran aukon himmennys toimii rungosta joka tapauksessa, mutta ilman sirua se ei kuitenkaan osaa kertoa exif tietoihin mikä aukko on valittu.
..
-
…sanoo sirumies. Me muut laitetaan menun "ei cpu-objektiivi" kohtaan valovoima ja suurin aukko. Saa sitten exifeihin vähän tolkkua. Valotushan noissa menee kyllä oikein vaikka olisi Lensbaby nokalla.PekkaSav kirjoitti:Tuon vivun liikerata on kaikissa vakio, riippumatta objektiivin maksimi- ja minimiaukosta. Siruun ohjelmoidaan nuo tiedot, jolloin runko ymmärtää missä mennään.Munt kirjoitti:
Kyllä mä tajusin jo seitsemännellä kerralla, mutta mietin tässä miten runko tunnistaa sen valitun aukon sirulla ja ilman, jos kerran aukon himmennys toimii rungosta joka tapauksessa, mutta ilman sirua se ei kuitenkaan osaa kertoa exif tietoihin mikä aukko on valittu.
..
-
Jos tykkäät pitää listaa mukana, mille numerolle mikäkin oli tallennettu ja vekslata niitä valikosta aina linssiä vaihtaessa... :)nomad kirjoitti: …sanoo sirumies. Me muut laitetaan menun "ei cpu-objektiivi" kohtaan valovoima ja suurin aukko. Saa sitten exifeihin vähän tolkkua. Valotushan noissa menee kyllä oikein vaikka olisi Lensbaby nokalla.
-
Ei minulla ole tätä nykyä kuin 3 Ai-S obiskaa. Ja vain yksi aktiivikäytössä joten probleemia ei oikeastaan ole.PekkaSav kirjoitti:Jos tykkäät pitää listaa mukana, mille numerolle mikäkin oli tallennettu ja vekslata niitä valikosta aina linssiä vaihtaessa... :)nomad kirjoitti: …sanoo sirumies. Me muut laitetaan menun "ei cpu-objektiivi" kohtaan valovoima ja suurin aukko. Saa sitten exifeihin vähän tolkkua. Valotushan noissa menee kyllä oikein vaikka olisi Lensbaby nokalla.
-
Mutta jos Nikon® myisi noihin siruja, niin jokaisesta löytyisi varmasti... ;)nomad kirjoitti:Ei minulla ole tätä nykyä kuin 3 Ai-S obiskaa. Ja vain yksi aktiivikäytössä joten probleemia ei oikeastaan ole.PekkaSav kirjoitti:Jos tykkäät pitää listaa mukana, mille numerolle mikäkin oli tallennettu ja vekslata niitä valikosta aina linssiä vaihtaessa... :)nomad kirjoitti: …sanoo sirumies. Me muut laitetaan menun "ei cpu-objektiivi" kohtaan valovoima ja suurin aukko. Saa sitten exifeihin vähän tolkkua. Valotushan noissa menee kyllä oikein vaikka olisi Lensbaby nokalla.
-
Firma, mikä ei myy edes tähyslaseja omiin kameroihinsa?PekkaSav kirjoitti:
Mutta jos Nikon® myisi noihin siruja...
Se että Nikon tomii ok, ei suinkaan ole nykyNikonin ansiota. Nykyjengi ei vaan tajunnut tehdä Canoneita, vaan aloittivat pakin vasta kun olivat ajaneet metsätietä 6km. Vähän sillain kokoomuksesti.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Nii-i. Ja "piraattivalmistajat" tuovat markkinoille parempaa lasitavaraa puolet halvemmalla...OskuK kirjoitti:Firma, mikä ei myy edes tähyslaseja omiin kameroihinsa?PekkaSav kirjoitti:
Mutta jos Nikon® myisi noihin siruja...
Se että Nikon tomii ok, ei suinkaan ole nykyNikonin ansiota. Nykyjengi ei vaan tajunnut tehdä Canoneita, vaan aloittivat pakin vasta kun olivat ajaneet metsätietä 6km. Vähän sillain kokoomuksesti.