temama kirjoitti:Niin, siis lyhyesti sanottuna, tämä koskee toimintaa lähinnä Canon 70D rungon kanssa, eikö?
Ei voida vielä tuomita Tammukan AF:n toimintaa Nikon ja Sony runkojen kanssa..Ja ilmeisesti myös toisissa Canoneissa toimii paremmin?
Koskee vain Canonia, muita versioita ei taida vielä olla kaupoissakaan.
Ei se toimi ikävä kyllä kaikilla Nikoneillakaan..
Mutta ei voi tuolla hintaa kyllä odottaakkaan mitään ihmelasia..
Tehdaskin kamppailee jo nyttenkin canoninlasien kanssa, kun eivät saa kysyntää vastaavaa tavara määrää tuotettua ja liikkeelle..
Luvassa sutta ja sekundaa harrastajille..
Veikkaan, että ensimmäinen myytysarja on laadukkain versio näistä paskakakkuloista.
temama kirjoitti:Niin, siis lyhyesti sanottuna, tämä koskee toimintaa lähinnä Canon 70D rungon kanssa, eikö?
Ei voida vielä tuomita Tammukan AF:n toimintaa Nikon ja Sony runkojen kanssa..Ja ilmeisesti myös toisissa Canoneissa toimii paremmin?
Koskee vain Canonia, muita versioita ei taida vielä olla kaupoissakaan.
Ei se toimi ikävä kyllä kaikilla Nikoneillakaan..
Mistä tiedät tämän näin varmasti kertoa, jossain testattu vai...?
Kiitokset Elmarille hienoista kuvista ja maailmanluokan analyysistä hämärätarkennuksen suhteen. Harvoin saa lukea näin älykästä kuluttajavalistusta välinekeskustelujen yhteydessä. Niin kuvistasi kuin tekstistä käy ilmi osaaminen. Kaltaistesi kommentointien takia näillä sivuilla kannattaa joskus käväistä. Upeaa!
Taidat olla sama heppu kuin...Putosin kärryiltä????
Kysymys johtuu siitä, että kun ostin objektiivin Digitarvikkeelta tammikuussa, mukana Haidan Lens Protection. Kuvat olivat melkoista "suttua" ja aaltoviivaa. Vempele lähetettiin huoltoon Ruotsiin ja tuli takaisin saatteella: EI vikaa. Suodatin ei ollut mukana koska se ei mahtunut takaisin ostolaatikkoon objektiiviin kiinnitettynä. Ensimmäiset kuvat otin ilman suodatinta ja nehän olivat ihan hyviä. Kotona laitoin taas suodattimen ja vanha laulu alkoi taas.
Otin testikuvat suotimella ja ilman ja lähetin maahantuojalle ja Digitarvikkeelle.
Tässä viimeinen vastaus:
Kyllä pahoin pelkäämme, että kyseessä ei ollut yksilövika, vaan Haida protectorin "ominaisuus", joka ilmenee erittäin huonona piirtona superteleoptiikan kanssa.
Vika siis ilmenee ja moninkertaistuu pitkien polttovälien kanssa.
--
Ystävällisin terveisin
Jari
Digitarvike.fi
Kuvia en tähän liitä, löytyvät maahantuojalta ja Digitarvikkeelta.
Kyseiseen objektiiviin ei ilmeisesti toimivaa suojalinssiä löydy. Ei ainakaan Digitarvike ole vastannut kysymykseen. Että näin.
Täytyy varmaan olla itse "suojelevainen" linssin suhteen.
On muuten mielestäni erinomainen putki, näin vaatimaton amatöörin kommentti.
Tuulix kirjoitti:Minua ihmetyttää Digitarvikkeen toiminta sillä olen kysellyt joitain kertoja toimitusaikojen perään, mutta minulle ei ole vastattu mitään. Nyt sivustolla luvataan toimitusten alkaneen, mutta epäilen silti pitääkö tuo lupaus paikkaansa.
Samoja ongelmia tuntuu olevan muillakin.
Pukkaa palautetta, ellei palvelu miellytä:
Tuulix kirjoitti:Minua ihmetyttää Digitarvikkeen toiminta sillä olen kysellyt joitain kertoja toimitusaikojen perään, mutta minulle ei ole vastattu mitään. Nyt sivustolla luvataan toimitusten alkaneen, mutta epäilen silti pitääkö tuo lupaus paikkaansa.
Samoja ongelmia tuntuu olevan muillakin.
Pukkaa palautetta, ellei palvelu miellytä:
Aika jännä et noi palautteet vaihtelee laidasta laitaan. Ite pari kertaa asioinut heidän kanssaan ja palvelu ja toimitus ollut ensiluokkaista.
Normaalin palvelutilanteen tulee aina olla ensiluokkainen. Reklamaatiotapaukset on ne, jotka erottaa jyvät akanoista. Digitarvikkeen osalta on selvästi nähtävissä, että suurin osa kaupoista sujuu kuten kuuluu, mutta välillä asiakas ei saa mitä tilaa ja se ei ole asiakkaan syy.
Toisaalta näitä nettiarvosteluja lukiessa kannattaa muistaa myös se, että hyvin usein kyseinen liike ja sen työntekijät itse kirjoittaa osan positiivisimmista kommenteista, ettei totuus paistaisi liian hyvin silmille.
Aika jännä et noi palautteet vaihtelee laidasta laitaan. Ite pari kertaa asioinut heidän kanssaan ja palvelu ja toimitus ollut ensiluokkaista.
Normaalin palvelutilanteen tulee aina olla ensiluokkainen. Reklamaatiotapaukset on ne, jotka erottaa jyvät akanoista. Digitarvikkeen osalta on selvästi nähtävissä, että suurin osa kaupoista sujuu kuten kuuluu, mutta välillä asiakas ei saa mitä tilaa ja se ei ole asiakkaan syy.
Toisaalta näitä nettiarvosteluja lukiessa kannattaa muistaa myös se, että hyvin usein kyseinen liike ja sen työntekijät itse kirjoittaa osan positiivisimmista kommenteista, ettei totuus paistaisi liian hyvin silmille.
..
Näinhän se menee. Mutta yhtälailla niitä negatiivisia palautteita voivat kirjoittaa kilpailevat firmat ja heidän kätyrinsä.
En yhdenkään hiuskarvan vertaa kuormittaisi monimutkaista valovoima-speksien tuolla puolen kulkevaa zoomia ylimääräisellä elementillä. Ja isompiin paljon kalliimpiin teletuubeihin filtteriä ei edes saa, kun elementit on liian isoja ja esim. Canon poisti sen suojaavan linssin uusien superteltuubien rakenteesta, kun ei kukaan niitä kaivannut.
Tää on sellainen marmoritiskillä myytävä neuroosi, kun siihen kerta on helppo lisämyyntituote. Mutta ei sitä tartte jos mitenkään järkevästi romujaan kohtelee.
En yhdenkään hiuskarvan vertaa kuormittaisi monimutkaista valovoima-speksien tuolla puolen kulkevaa zoomia ylimääräisellä elementillä. Ja isompiin paljon kalliimpiin teletuubeihin filtteriä ei edes saa, kun elementit on liian isoja ja esim. Canon poisti sen suojaavan linssin uusien superteltuubien rakenteesta, kun ei kukaan niitä kaivannut.
Tää on sellainen marmoritiskillä myytävä neuroosi, kun siihen kerta on helppo lisämyyntituote. Mutta ei sitä tartte jos mitenkään järkevästi romujaan kohtelee.
-Antti- kirjoitti:
Ylimääräinen suoja on kyllä kiva, kun irtohiekkaa/pölyä tuntuu näin keväisin olevan todella runsaasti ilmassa.
-Antti- kirjoitti:
Ylimääräinen suoja on kyllä kiva, kun irtohiekkaa/pölyä tuntuu näin keväisin olevan todella runsaasti ilmassa.
Eli sitä filtteriä on merkittävästi kivempi puhdistaa kuin objektiivin etulinssiä vai mikä hyöty tässä tapauksessa saadaan? Onko hiekkaa ja pölyä sielläpäin niin paljon ilmassa että etulinssi menee ruvelle ilman filtteriä?
En usko että näiden pidentyvien lasien kanssa on pölyä vastaan mitään iloa filtteristä. Pöly menee sisään ihan muita reittejä. Se millä on väliä on että etulinssin saa puhtaaksi hiekkapölystä ennen kuin sitä alkaa pyyhkimään millään yhtään kovemmin. Edit. Vaikka onhan se filtteri toki huolettomampi puhdistaa, mutta unohtaisin sellaiset silti jollei miltään lentävältä soralta tms tarvitse suojautua.