Onko muilla ollut ongelmia tämän lasin (Canon) ja jatkuvan tarkennuksen kanssa? Olen ihmetellyt suurta hivenen epäterävien kuvien määrää sarjakuvauksessa ja aikani tongittuani pihvi näyttää olevan jatkuvassa tarkennuksessa.
Väänsin kamerasta kaikki jatkuvan tarkennuksen asetukset olemaan mahdollisimman ”locked on” ja focus priorityllä ja tilanne parantui aika paljon, mutta vieläkin toivomisen varaa jää. Sama ilmiö toistuu 80D:llä ja adapterin avulla kytketyllä Fuji X-T3:lla.
Onko tämä putken ominaisuus vai onko minulla käsissäni jotenkin tökkivä yksilö?
Puolisolla on sama lasi ja D500 ja sillä kuvatessa ongelmaa ei ole, kuvat ovat järjestään teräviä. Samaten Fujin omalla 100-400 + 1.4TC:llä.
uusi Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2
-
- Viesti:
-
Re: uusi Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2
Ominaisuus on. Hevosmiesten tietotoimisto tietää kertoa, että Sigma/Tamronien jatkuva tarkennus toimii Nikoneilla paremmin kuin Canoneilla. Syy lienee systeemien erilaisissa toimintatavoissa sekä niiden avoimuudessa, Canon ei anna kaikkea AF-tietoa ulos. Aikoinaan noita kokeilin 5- ja 10-sarjalaisilla, conclusion oli: ei missään nimessä jatkoon. 1-sarjalaisilla ovat vähän varmempia suorittajia, mutta silti kaukana L:istä.JyrkiS kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia tämän lasin (Canon) ja jatkuvan tarkennuksen kanssa? Olen ihmetellyt suurta hivenen epäterävien kuvien määrää sarjakuvauksessa ja aikani tongittuani pihvi näyttää olevan jatkuvassa tarkennuksessa...
Onko tämä putken ominaisuus vai onko minulla käsissäni jotenkin tökkivä yksilö?
Puolisolla on sama lasi ja D500 ja sillä kuvatessa ongelmaa ei ole, kuvat ovat järjestään teräviä.
Miksiköhän iso-C:llä ei ole vieläkään (150)200-500(600) tyyppistä 1500-2000 e:n telezoomia? 13 000 e:n valurautapuntti EF 200-400/4 1.4x L IS:in varjelu tuskin on syy...
-
Re: uusi Tamron SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD G2
Napakka on tarkennus ainakin Sony a77ii kanssa. Ei tietenkään salaman nopea mutta toimii todella hyvin. Suotta ostin usb telakan tälle kaveriksi, ellen sitten ala kikkailemaan. Taisin saada viimeisen myynnissä olevan putken Sonyn a reikään Suomesta...