dille kirjoitti:JupJup kirjoitti:IndeX kirjoitti:Tässä olen pyöritellyt päässäni että josko tilaisi k10d rungon ja jonkin noista, tamron 17-50, tokina/pentax 16-50. ongelma on vain että esim pentax versio julkaistaan kaiketi vasta maaliskuussa -07 ja arvetenkin maaliskuussa onkin jonkun muun merkin taholta julkaistu esim uusi runko.. Kai tässä voisi odottaa ja odottaa.. nuo laajismillit tosiaan houkuttavat..
Siis oliko tuo maaliskuu tamronille vai pentaxille?
Pentaxistahan ei varsinaisesesti erikseen mainittavaa pentax-versiota ole, eli tiedätkö tosiaan jotain täsmällistä tuosta tamronista?
Tainnut mennä Tarmon ja Tokina pojalla sekaisin Sigman kanssa.
Kaikki huhut Tamronin mahdollisesta valmistuksesta K-bajolle ovat vielä huhuja, eikä kukaan voi olla varma, varsinkin kun Sony ei luultavasti halua lisää laadukkaita objektiiveja Penalle.
Niin. Kyllähän tamron objektiiveja k-banjonetille nykyäänkin tekee: On tehnyt, ja tekee tälläkin hetkellä ainakin joitanin malleja: Käsittääkseni ainakin 90mm macro, 18-200mm, sekä kaiketi 17-35 ja 28-75 ovat edelleen saatavilla. Sitten tuleva 18-250 on myös luvattu pentaxillekin. Tuo 17-50 vaan on todella hamäävä putki: Sitä saisivat varmasti myytyä, mutta jostain syystä eivät myy. (Minäkin olisin ostanut: 17mm laajakulmapään takia, muuten ostamani sigman vastaava on kyllä hyvä, varsinkin terävyyden suhteen. Okeasti) Sonyn vaikutus tosiaan pelottaa...
...Eipä tee muuten mieli ostaa muitakaan tamroneja tuon takia: Ostaminen kun ei tod. näk. vaikuta mitään siihen tekeekö tamron tulevaisuudessakin pentaxia. Tulen siis ostamaan makroni joltain muulta valmistajalta.
Toisaalta jos olisivat myyneet minulle 17 mm laajakulmapäällä varustetun peruszoomin, niin en ehkä sitten välttämättä tulisi rahoittaneeksi pentaxia 16-50:n muodossa joskus. 18mm ja 16mm välinen ero laajakulmapäässä on kuitenkin jo tarpeeksi merkittävä minulle, jos vaan talous antaa myönten, 17 ja 16 ei ehkä olisi ollut)
Edit: Korjasin lopusta yhden kirjoitusvirheen: Laitoin numeron 18 tilalle 16, niinkuin oli ollut alunperinkin tarkoitus...