Sigma hyytyi pakkaseen

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
mixdown

Viesti Kirjoittaja mixdown »

Tamronin 17-35 ja 28-75 ovat pelanneet todella hyvin tuntejakin kovassa pakkasessa. Kylmimmät kuvaukset ovat olleet -38 jossa 28-75 kyllä valitti surkeasti mutta toimi niin kauan kuin rungon akuissa virtaa piisas.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Mulla on kyllä optiikat kestäneet enemmän pakkasta mitä kuvaaja.

Viime talvena kuvasin koskea ja tähtiä yhteensä viitisen tuntia -25C pakkasessa, eikä mikään muu ollut moksiskaan paitsi kuvaajan varpaat.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Avokid kirjoitti:Mulla on kyllä optiikat kestäneet enemmän pakkasta mitä kuvaaja.

Viime talvena kuvasin koskea ja tähtiä yhteensä viitisen tuntia -25C pakkasessa, eikä mikään muu ollut moksiskaan paitsi kuvaajan varpaat.
Eipä taida objektiivin tarkennusmoottori olla hirveän kovilla kun tähtiä kuvataan.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

nomad kirjoitti:
Avokid kirjoitti:Mulla on kyllä optiikat kestäneet enemmän pakkasta mitä kuvaaja.

Eipä taida objektiivin tarkennusmoottori olla hirveän kovilla kun tähtiä kuvataan.
No kuvat oli tällaisia kuvia http://mikkoh.1g.fi/kuvat/Nature/net-0071.jpg
Tarkennus ei siis ollut tähdissä vaan kohteessa. Kuutamo oli aika valoisa, joten varsinaisia tähtiä ei pelkästään kannattanut kuvata. AF-S ja HSM moottorit kaikenlisäksi ovat tunnetusti aivan surkeita tarkentaa käsin, joten automaattitarkennuksella menin koko illan.

Tietty on se nyt vähän eri asia kuin käyttää jatkuvaa tarkennusta lintuja kuvatessa, mutta aika vähissä on nuo lentokuvat kovilla pakkasilla.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
Vastaa Viestiin