Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Rekka-Timppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rekka-Timppa »

ppolonen kirjoitti:Ei tässä hommassa ole taas mitään järkeä, pakkohan tuosta on saada rahat takaisin, kun tuote on viallinen. Eiköhän kannattaisi kysellä kuluttajasuoja väeltä asiasta. Turhaahan tuosta on itselleen takkiin ottaa, viesti menee perille muutenkin... Jos paketissa lukee että canonille, eikä lisämainintaa ole malleista joissa ei toimi, niin kaupanpurku pitäis onnistua?
En tiedä miten saan asian tuotua ilmi niin että sen muutkin ymmärtää, kyse ei ole pelkästään minun ongelmastani vaan paljon laajemmasta mihin yritän saada oikaisua, olen tietoinen kuluttajaoikeuslaista ja minun oikeuksistani ja olisin voinut jo heinä elokuun vaihteessa purkaa kaupan koska ongelmaa ei silloin saatu korjattua eikä ole saatu vieläkään.

Olen ollut alustavasti yhteydessä myös kuluttajoikeusneuvojaan ja olen jatkossakin kunhan saan asialle tarpeeksi julkisuutta.
http://www.timoniemi.fi/

En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.
TImo Niemi 2009
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
raineri

Viesti Kirjoittaja raineri »

Rekka-Timppa kirjoitti:
raineri kirjoitti:Tamroni toimii varmaan sen 700 € edestä., ja kuvanlaatu on mitä tuohon hintaan voi saada. Ei se 2 tontun hinta Canonin omasta putkesta nyt aivan tyhjästä muodostu. samanlaista kuraa piraatit ovat aina olleet. En tollaisiin rahojani pistäisi.
Niinpä, jos nyt vain sattuisi olemaan taloudellisesti mahdollista niin en myöskään ajaisi 1991vuoden nissanilla vaan ehkäpä auton merkki ja vuosimalli olisi jotakin muuta, sama koskee objektiivejä ja uskon että en ole ainoa ketkä näitä "piraatteja" joutuvat käyttämään taloudellisisita syistä......
Huomio myös se että saat Canonin omasta vastaavasta vielä 10 v kuluttua enemmän mitä maksat esim. Tamronista uutena.
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

Asiallinen teksti Rekka-Timpalta. Todella harmillinen ilmiö tämä, eikä mielestäni tee kovin hyvää Canonin maineelle näin kuluttujanäkökulmasta, jos muiden merkkien kohdalla tilanne on parempi. Sigmahan tietääkseni kyllä esim päivittää objektiiveja sitä myötä kun Canon muuttaa AF-algoritmejaan,tms.

Onneksi jotkut tajuavat miten homma toimii ja mitä haittaa siitä voi olla:
OskuK kirjoitti:Juu, Canon teki sen sitten taas. Kapuloita piraattien rattaisiin. Heille on toki etua siitä jos villit objektiivit eivät toimi, vai onko? Ainakaan aijemmat tempaukset eivät vähentäneet Canonin myyntiä, vaan villien objektivimerkkien...
hkoskenv kirjoitti:Canon ei väitä olevansa yhteensopiva Tamronin kanssa, mutta noita Tamronin objektiivejä myydään väittäen, että ne sopivat Canonin runkoihin. Kuluttajansuojan kannalta Canon on siis oikeassa ja Tamron väärässä, vaikka on selvää, että kilpailijoita ja asiakkaita kiusatakseen ja rahastaakseen Canon tuollaisia yhteensopivuusongelmia tahallaan tekee.
kulmahiomakone kirjoitti:->Canon taitaa edelleenkin olla näistä suurista dslr -valmistajista ainut, joka ei anna kolmansille osapuolille tietoja objektiivin ja kameran välisestä kommunikaatiosta, edes rahaa vastaan, vaan valmistajat joutuvat selvittamään asian itse takaperoisella mallinnuksella.

Näin siinä sitten käy. Tamronin syy, mutta minulle syy olla hankkimatta Canonin runkoa. Vittuillakseen kiusaavat köyhää kuluttajaa.
Juuri näin. Kyllä tässä hommasssa esiintyvät edukseen ne valmistajat, jotka antavat mahdollisuuden lisensoida AF toiminnot.

Jotkut taas ovat niin pihalla, ettei tiedä pitäisikö itkää vai nauraa, kuten tyypit jotka vertaavat tätä hommaa aidanseipäisiin ja vessapapaperiin... On aika jännä, että jotkut eivät yksinkertaisesti tajua, että mikäli sitoutumattomat valmistajat pystyisivät kunnolla varmistamaan tuotteidensa yhteensopivuuden, se olisi kuluttajan etu. Markkinoilla on kuitenkin useita valmistajia (AF-objektiiveja valmistavista Sigma, Tamron, Tokina), jotka tekevät jopa laadukkaampia tuotteita kuin Canon/Nikon tai sellaisia tuotteita, joita ei muilla ole edes tarjolla.
JPu kirjoitti:Canoniin pitää ostaaa Canonin valmistaamia EF-objektiiveja ja niillä ei ole ongelmia. Ihan oma vika, jos ostaa jonkun muun valmistajan laitteita.

Vika ei siis voi olla kamerassa, jos rinnakkaisia tuotteita valmistavat tahot eivät osaa
Kuluttaja siinä kärsii, kun sitoutumattomalla valmistajalla ei ole mahdollisuutta valmistaa toimivaa tuotetta, kun AF-toimintoja ei voi lisensoida käyttöön. Canon ei ole se ainut autuutta tuova merkki, vaikka jotkut tuntuvat näin haluavan ajatellakin.
DudeB

Viesti Kirjoittaja DudeB »

Jos täällä foorumilla olisi samanlainen "tykkää"-nappula, mitä on feisbuukissa, niin minä kyllä ehdottomasti tykkäisin tämän ketjun avausviestistä.

Justiinsa tuommonen perinpohjainen asioiden kääntely on parasta arkipäivän viihdettä ja etenkin tässä tapauksessa, kun siihen on oikeastikin aihetta.
Se mikä tuntuu kliffalta, tee se jo tänään niin voit tehdä sen huomenna uudestaan !
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

http://sulanto.blogspot.com/2009/06/tam ... erran.html
Tamron 70 - 200 mm toisen kerran
- ja tässä on sitten kyse Nikonista...
- ensimmäinen _Nikon_ :in Tamron 70 - 200 mm ei tarkentanut oikein yli 10 metrin, toinen tilalle saatu yksilö sitten toimi oikein
rinne8

Viesti Kirjoittaja rinne8 »

Niin , Canonin vika, kun suttuzoomi ei kunnolla toimi !! Sehän on tietenkin selvä, että kaikilla yrityksillä on ensisijaista kuluttajan etu eikä oma bisnes . Kaikki tieto jakoon piraattien tekijöille VAATIMME HETI !!!!

Kyllähän se on TAMRON mikä tässäkin tapauksessa tyrii !
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

raineri kirjoitti: samanlaista kuraa piraatit ovat aina olleet. En tollaisiin rahojani pistäisi.
Eli ne kaikki ovat mielestäsi aina olleet huonoja vaikka et niitä käytä/ole käyttänyt?

Itsellä on ollut kahdeksan Sigmaa ja yksi Tamron. Kaikki toimineet niinkuin pitääkin. Tarkennus toimii, kuvanlaatu vähintään hyvää, kestävyyden kanssa ei ongelmia... Onko minulla sitten ollut vaan huonoa tuuria?
Ismael

Viesti Kirjoittaja Ismael »

On todella hämmentävää lukee tätä keskustelua "piraateista".

Millä ihmeen tavalla objektiivien valmistaminen olisi ainoastaan kameravalmistajien yksinoikeus ? Kuinka voitte edes puhua piratismista, jolla ei ole mitään tekemistä Tamron, Sigman tai muiden hinta/laatusuhteeltaan erinomaisten objektiivien kanssa !?!

On käsittämättömän naiivia ja lapsellista niellä Canonin/Nikonin liiketaloudelliset propagandat ilman minkäänlaista omaa ajattelua kailottaen niitä pitkin foorumeita.

Sigman ja Tamron kaltaiset yritykset ylläpitävät kilpailua ja ylipäätään mahdollistavat edullisten objektiivien olemassaolon.
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

Mjuu. Kun nyt Canoniin voi aina luottaa, niin maailma on varmaan mennyt ihan hulluksi, kun mulla on ollut Canonin putkia, joita olen joutunut huollattamaan. Varmaan käyttäjässä vika, kun nuo on kuulemma niin virheettömiä...

Mutta tuossa Tamronin uudessa SP 70-300:ssa oli samantyylistä vikää, kuin oli Sulannon blogissa kuvattu. Eli täysin objektiivin ominaisuuksista kiinni tarkennusetäisyyden mukaan muuttuva front/back focus.
teraja

Viesti Kirjoittaja teraja »

Rekka-Timppa kirjoitti:Sen vuoksi että on tarkoitus käyttää minun ottamia kuvia, minun kameralla otettuja kuvia ja minun kirjoittamaani jutun perustaa.
Eikös jokainen itseään kunnioittava lehti tee itse tutkimustyön juttujaan varten, ihan siis vain siitäkin syystä, että juttu olisi jotenkin uskottava ja luotettava? Tai näin ainakin olen ajatellut.

En siis väitä, etteikö sinun kohdallasi voisi yhteensopivuusongelmaa olla. Lehdellä on vaan hieman enemmän vastuuta julkaistuista jutuista kuin sinun foorumikirjoituksillasi.
Kalustona kamera ja kasa rojua
Lastu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lastu »

JuhaM kirjoitti:Onko jollakin sitten ollut joskus jokin tamroni jossa on tarkennus toiminut moitteetta?
On, useitakin.
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

Lastu kirjoitti:
JuhaM kirjoitti:Onko jollakin sitten ollut joskus jokin tamroni jossa on tarkennus toiminut moitteetta?
On, useitakin.
Kaksi tamronia on toiminut kaikin puolin ok. Nyt on yksi sigma mikä tarkentaa kyllä oikein, mutta valotus heittää polttovälin mukaan ja huollon mukaan (missä tuo kävi) tuo toimii hyvin, kunhan valotus on manuaalilla. Oikeassa ovat. Testattu juttu. Valovoima kiinteä 2.8 eli ei ole siitä kiinni.
--
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

teraja kirjoitti:
Rekka-Timppa kirjoitti:Sen vuoksi että on tarkoitus käyttää minun ottamia kuvia, minun kameralla otettuja kuvia ja minun kirjoittamaani jutun perustaa.
Eikös jokainen itseään kunnioittava lehti tee itse tutkimustyön juttujaan varten, ihan siis vain siitäkin syystä, että juttu olisi jotenkin uskottava ja luotettava? Tai näin ainakin olen ajatellut.

En siis väitä, etteikö sinun kohdallasi voisi yhteensopivuusongelmaa olla. Lehdellä on vaan hieman enemmän vastuuta julkaistuista jutuista kuin sinun foorumikirjoituksillasi.
Ei tee, kyllä nykyään suomalaiset sanomalehdetkin tuottavat testejä freelancereilla joita mainostetaan sitten sanomalehden omana toimittajana vain sen jälkeen, että toimituspäällikkö on lukenut jutun ja hyväksynyt sen.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
Nalle77

Viesti Kirjoittaja Nalle77 »

Tuleeko se kenellekään yllätyksenä että toisen valmistajan itsenäisesti tekemä tuote toisen valmistajan laitteeseen ei ehkä ole täysin yhteensopiva, tai toimi täysin moitteettomasti?

Kannattaa huomioida että samalla valmistajalla on aina välillä itselläänkin yhteensopivuus ja toimivuusongelmia omien laitteidensakin välillä.

On mukavaa että ihmisiä valistetaan tällaisista ongelmista, jotta muut osaavat olla ostamatta.

Mutta ei kannata antaa mopon karata lapasesta.
junnu123
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu123 »

Hienoa, että rekka-timppa on selvitellyt asian loppuun asti. Kyllä supportit pyrkii aina lähtökohtaisesti kiemurtelemaan jos asiakas valittaa...:)
#nikkor,#luontokuva
Ganstar
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ganstar »

Nalle77 kirjoitti:Tuleeko se kenellekään yllätyksenä että toisen valmistajan itsenäisesti tekemä tuote toisen valmistajan laitteeseen ei ehkä ole täysin yhteensopiva, tai toimi täysin moitteettomasti?

Kannattaa huomioida että samalla valmistajalla on aina välillä itselläänkin yhteensopivuus ja toimivuusongelmia omien laitteidensakin välillä.

On mukavaa että ihmisiä valistetaan tällaisista ongelmista, jotta muut osaavat olla ostamatta.

Mutta ei kannata antaa mopon karata lapasesta.
Täysin samaa mieltä!

Itse olen alusta asti käyttänyt vain Canonin putkia ja ei kaikki ole todellakaan olleet loistavia. Sen vuoksi en edes uskalla ajatella Sigmaa, Tamronia..

Canon 7D + CANON EF 70-200/2.8 L IS USM II on ensinmäinen yhdistelmä (jääkiekossa), johon olen TODELLA tyytyväinen! Aiempi I-versio oli melko hyvä, mutta II-versio focuksessa pysyminen on todella kovaa luokkaa, alle 1%. Ikävä lukea, että ~10% kuvista on Rekka-Timpalla focuksessa. Veikkaan, että niissä 90% epäonnistuneissa kuvissa voisi olla melkoisia helmiä joukossa, jos vaan olisi tarkkoja..
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Mutta miksi tämä ongelma koskee ilmeisesti ainoastaan Canonia?
rinne8

Viesti Kirjoittaja rinne8 »

nomad kirjoitti:Mutta miksi tämä ongelma koskee ilmeisesti ainoastaan Canonia?
http://sulanto.blogspot.com/2009/06/tam ... erran.html
ossipena

Viesti Kirjoittaja ossipena »

JuhaM kirjoitti:
Rekka-Timppa kirjoitti:
En toki marttyyriksi ala :)
Minulla vain ei ole vaihtoehtoa tuon putken kanssa eli sillä on tultava toimeen koska ainoa mihin enää luotan tämän episodin jälkeen on Canonin oma obtikka mutta siihen minulta ei puutu kuin se n. 2300€ eli meneepi varmaan noin vuoden päähän semmoisen hommaaminen.
Myyjäliike on mokannut ja myynyt sinulla epäsopivan laitteen, ei varmaan ollut missään mainintaa että ei sopisi johonkin canonin kameraan? Eli mene ja vaadi kaupan purkua tai välirahalla vaihtoa sopivaan malliin.
ääni tälle. maahantuojan kirjallinen todistus väitteen puolesta pistää myyjän nimittäin tosi ahtaalle.
ossipena

Viesti Kirjoittaja ossipena »

Araneva kirjoitti:
ppolonen kirjoitti:Jos paketissa lukee että canonille, eikä lisämainintaa ole malleista joissa ei toimi, niin kaupanpurku pitäis onnistua?
Meinaat, että Tamronin pitäisi pystyä ennustamaan mitä malleja Canonilta on joskus tulossa, että voivat merkata boxeihin?
oisko ehkä fiksumpaa pistää paketin kylkeen ne mallit mitä on sillä hetkellä olemassa ja joiden kanssa putki toimii varmasti?

"takaamme tötterön toiminnan seuraavilla malleilla:
xxxD, yyyD, ...."
Vastaa Viestiin