Niinkuin aikaisemminkin sanoin niin Sigma oli mielestäni "rautamötikkä" joka ei sopinut käteen ei sitten millään, ja mielestäni sillä en saanut ensimmäistäkään kuvaa onnistumaan mutta siihen voi olla syynä sekin että noin vuosi sitten kun minulla toi Sigma oli niin minua ei hirveästi kiinnostanut lukea mm. kameran käyttöohjeita ja minulla ei ollut edes perustietoja kameran asetuksista, en sano että on vieläkään mutta olen ilmeisesti oikeaan suuntaan menossa.jakiiskila kirjoitti:Ystävälliset kumarrukset täältäkin suunnasta ja vastakysymys;Rekka-Timppa kirjoitti: Minulla oli Sigman vastaava putki ja siitä en pitänyt joten sen myin pois, nyt minulla on mahdollisuus ostaa tuo Tamronin versio ja sen vuoksi siitä tietoa hieman kaipaisin.
- mikä tuossa Sigmassa ei ollut hyvää?
- onko autofocus toiminut?
- kuinka äänekäs se tarkennus oikeasti on?
Itsellä olisi mietinässä nyt joko tuo
- Sigma 70-200
- Tamron 70-200
- Canon 70-200/4L
- Canon 70-300 IS USM
Mikä noista nyt olisi oikeasti järkevin? Rungoksi APS-C kennolla oleva Canon 7D, jos sillä nyt on merkitystä.
Tamronin autofocus on mielestäni toiminut hyvin ja ainakin paremmin kuin Sigmassa koska muistan useita kertoja hallissa kuvatessani kun Sigma sahasi edes takaisin, Tamron ei sitä ole tehnyt.
Ei tuo mielestäni äänekäs ole, normaali ääni siitä mielestäni kuuluu.
Minä en pysty enkä halua kenellekkään neuvoa mikä objektiivi sopisi kun minulta puuttuu edelleenkin sitä tietoa ja taitoa tarpeeksi jotta uskaltaisin jotakin suositella.
Tänään olin taas hallissa kuvaamassa ja parin ensimmäisen kuvan jälkeen MAAILMA KIRKASTUI, halliin laitettiin kaikki valot päälle,siinä mulla vasta basmat menikin sekaisin kun jouduin taas miettimään säätöjä uusiksi, mutta mielestäni kuvat onnistuivat ja ovat ainakin parempaan päin.
Otin neljästä ottelusta arviolta nelisensataa kuvaa (niinkuin eilenkin) ja melkein kaikki laitoin esille käsittelemättömänä koska minulta pyydettiin jo eilisissä matseissa että jos voisin laittaa kaikki kuvat esiin jotta mahdollisimman moni pääsisi kuvaan.
Eli ei kannata käydä katsomassa kuvia koska on aika puuduttavaa ja toistensa toistoa, mutta ne kenelle tai mitä varten kuvia otan niin ne on iloista katseltavaa, näin olen antanut iselleni kertoa.En ole edes rajannut enkä muutakaan kuville tehnyt joten......
Yhden kuvan liitän tämän päivän matsista ja painotan että on vain muutettu RAW:sta JPG:ksi, itse olen tyytyväinen ja jos kohteet on myös tyytyväisiä niin olen ainakin osaksi onnistunut.
Kamera: Canon EOS 500D Objektiivi: 70-200mm Pvm: 21.03.2010 13:24:15 ISO: 1600 Valotus: 1/320 Aukko: f/2.8 Polttoväli: 96mm Salama: Ei