Kun sinun aikaikkuna on ”muutaman vuoden sisällä”, niin tekee homman vielä haastavammaksi.RSL kirjoitti: ↑Tammi 10, 2022 20 : 26 Pitkäaikaisena haaveena on ollut omistaa canonin 500 f4 ii. Nyt vihdoin saattaisi olla mahdollisuus muutaman vuoden sisällä hankkia tuollainen. Kuitenkin minulla on ollut huonoja ja hyviä kokemuksia tämän alan kaupoista. Mistä tuon uskaltaisi hankkia uutena? Mistä sinä hankkisit?
Sillä kyseistä ”vanhan tekniikan” putkea ei ole enää yhtään uutta esimerkiksi Rajalan varastossa, saati sitten vuoden tahi parin päästä. Nyt jo putki on alustavalla discontinued-listalla, eli niitä valmistetaan enää asiakkaiden tarpeisiin. Eli tehdään se määrä mitä liikeet tilaa asiakkaille, eipä juuri enää varastoon. Tästä ei ole enää pitkä matka siihen, että menee viralliselle discontinued-listalle, jolloin varaosien saatavuudessa voi olla jo vaikeuksia. Ja voi olla, että tuolla sinun aikataululla sitä ei enää löydy uutena mistään.
Ei itse putkessä ole mitään vikaa, mutta itse enää en ostaisi tuota uutena edes 5000e. Itsellä on ollut sekä 500mm4L että 500mm4LII. Eipä kellään tutullakaan, jolla tuo oli (5-6hlöä), ole enää tuota putkea. Kaikki ovat siirtyneet peilittömiin.