Nikon AF-S 58mm/1.4G

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
jyrbba
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jyrbba »

Kyllä siellä suurinosa on osunut, tosin mulla on D750 tarkennus takanapista ja kamera kierteli ympäriinsä. Varmaan puoletkaan ei tiennyt miten tarkennus pelaa, tai ainakaan ettei kameraa saa tarkennuksen jälkeen liikuttaa :)
moonshine kirjoitti:Mun mielestä asiakaslähtöinen tapa toimia on auttaa asiakasta ymmärtämään tuotetta/palvelua/tarpeitaan paremmin, ei toimittaa sokeasti sitä "mitä halutaan" (luullaan). 20 vuoden päästä trendikäs kuva ei välttämättä näytäkään niin hyvältä, ja asiakkaalta tuskin raw-tiedostoa löytyy.

Mielestäni hipstailukuvien ongelmana usein on niiden alleviivaava ote ja linjattomuus. En peräänkuuluta teknisesti täydellistä kuvaa, vaan selkeästi tunnistettavissa olevaa omaa visuaalista tyyliä. Tietenkin, jotta tyyli löytyy, sitä pitää harjoitella ja välillä menee överiksi. Mikä on hyvää oppia, jos takana on ajatusta. Kun ärsykkeitä ja vaihtoehtoja on loputtomasti, oman tyylin löytäminen ja hiominen ei ole välttämättä helppo juttu.

Sitten itse topiciin: mitä nopeasti kuvia kattelin, ei vissiin kovin hyvällä prosentilla tarkennus osunut? Peilittömällähän se on naurettavan helppoa, kun silmäntunnistus naulaa tarkennuksen 100 % tarkkuudella. ;)

Edit: nopeesti kattelin preset-tarjontaa ja markkinoita tosiaan tuntuu olevan. Yli satasen hinta LR-preseteistä on kyllä huono vitsi, oli kuinka pro tahansa.
http://www.fotomonza.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kalainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalainen »

Minun mielestäni asiallisen näköistä settiä, ja tosiaankin tuo Nikonin linssi piirtää kyllä kauniilla tavalla. Haluatko Jyri kertoa vähän enemmän noista Lily Rebeccan LR-preseteistä? VSCO:n vastaavat ovat sinulle varmaan tuttuja, miten kommentoisit Rebecan ja VSCO:n eroja. Minun silmääni kummatkin onnistuvat hiomaan digikameroille turhan kliinistä jälkeä vähän pehmeämmäksi. Vaikka tykkään VSCO:n preseteistä, niin minua vähän väsyttää niissä se, että niitä käyttämällä kuvista tulee samalla vähän turhan lo-fi:n tai vanhan näköisiä (se kuuluisa 'faded look'). Olen yrittänyt löytää jotain vastaavaa, mutta vähän vähemmän sitä yesteryear-lookkia. Olisiko Rebecan preseteistä siihen?

-Toni
jyrbba
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jyrbba »

VSCOlla on mielestä vähän turhan jyrkkä kontrasti ja filmien korostetut vihreät eivät ole ihan makuun. RL presetit ovat lähempänä medium formaatin pastellivärejä. En löytänyt oikein VSCOlta yhtään 100% toimivaa settiä pl. mustavalkoiset.

LRssä pitäisi olla presetin voimakkuus säädin :)
http://www.fotomonza.com" onclick="window.open(this.href);return false;
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

jyrbba kirjoitti: LRssä pitäisi olla presetin voimakkuus säädin :)
Johonkin vanhaan Lightroomiin, olisiko ollut LR3, oli tarjolla lisäpalikka joka teki juuri tuota. Oli varsin kätevä. Kiinnostuneet voivat googlailla löytyykö sitä vielä nykyään.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

nomad kirjoitti:
Johonkin vanhaan Lightroomiin, olisiko ollut LR3, oli tarjolla lisäpalikka joka teki juuri tuota. Oli varsin kätevä. Kiinnostuneet voivat googlailla löytyykö sitä vielä nykyään.
Eikös voimakkuuden säätö vaatisi layerit?
Jos tuo plugari kääntää vain jokaista namikkaa pienemmälle, niin ei se silloin toimi oikein.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

paaton kirjoitti:
nomad kirjoitti:
Eikös voimakkuuden säätö vaatisi layerit?
Jos tuo plugari kääntää vain jokaista namikkaa pienemmälle, niin ei se silloin toimi oikein.
Ei se ihan noin mennyt. Mutta vaikka systeemi oli hyvä, niin asian merkitys on akateeminen, ellei joku sitten tuo samaa LR6:lle.
Vastaa Viestiin