Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

dille kirjoitti:Ja miten tämä liittyy Tamroniin?

Anteeksi. Tuli vain mieleen kun et osaa päättää runkoa etkä optiikkaa.. samaan aikaan moni ottaa tyytyväisenä kuvia. PS. onhan tässä ketjussa on 2 kirjoittajaa lisäksesi maininnut sanan "Tamron", olikin jo aika puuttua peliin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Fr0Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fr0Z »

SamppaM kirjoitti:Kaikki objektiivit toimivat siis Nikonin kaikissa digitaalisissa rungoissa samalla tavalla.
Paitsi vanhemmat putket joiden kanssa ei toimi valonmittaus kaikilla rungoilla...
duluz

Viesti Kirjoittaja duluz »

Äkkiä sen valotuksen oppii. Tai käyttää erillistä mittaria.

Manuaalitarkentaminen näillä halvoilla rungoilla minusta vaikeampaa on kuin valotuksen kohdalleen saanti. (en kyllä tiedä uusista paremmistakaan rungoista, kun oon vaan opetellut kuvaamaan 70-luvun manuaalitarkenteisilla) :D
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

HERÄTYS!

Laittakaas nyt te kaikki Tamron 17-50mm/2.8:n omistajat kuvia esille, tiedän että teitä on lukuisia. Mahdollisimman vaihtelevissa olosuhteissa kuvatut fotot ovat plussaa eli kaivakaa ne savanni- ja jäätikkökuvat esille. Hätätapauksessa myös tippakuvat käy. Tiedän, että objektiiveista on vaikea antaa objektiivisia arvioita, mutta yrittäkää. Sakke_K:n ei tartte vaivautua, me kaikki tiedetään, että se Sigma on ihana.

Jokos dille on tehnyt päätöksen, vai näännyitkö vaikean tehtävän edessä ja vetäydyit Intiaan etsimään itseäsi?
dille

Viesti Kirjoittaja dille »

tareone kirjoitti:HERÄTYS!

Laittakaas nyt te kaikki Tamron 17-50mm/2.8:n omistajat kuvia esille, tiedän että teitä on lukuisia. Mahdollisimman vaihtelevissa olosuhteissa kuvatut fotot ovat plussaa eli kaivakaa ne savanni- ja jäätikkökuvat esille. Hätätapauksessa myös tippakuvat käy. Tiedän, että objektiiveista on vaikea antaa objektiivisia arvioita, mutta yrittäkää. Sakke_K:n ei tartte vaivautua, me kaikki tiedetään, että se Sigma on ihana.

Jokos dille on tehnyt päätöksen, vai näännyitkö vaikean tehtävän edessä ja vetäydyit Intiaan etsimään itseäsi?
Onhan tuolla tullut jo muutama kuva(n. 1000) napsittua, ja tyytyväinen olen laatuun ollut.
Kuvia:
Muutama ASEM-kuva
Maisemia, vuori, sunset ja jefu-kuvat otettu muilla.
Muuta 5 ensimmäistä ylhäältä lähtien ovat Tamronilla räpsäisty.

En ole jaksanut viimeaikoina hirveästi soppailla, ja useat kuvat odottavat vielä jatkokäsittelyä. Kyllä kuvien laatua rajoittaa tällä hetkellä enemmänkin se kameran takana oleva laukoja.

Mikäs tarelle on tullut, kun yht'äkkiä jotain Tamronia mietit?
*Kirjoita tähän koko kamera-arsenaalisi*
-EeKe-

dille kirjoitti: Mikäs tarelle on tullut, kun yht'äkkiä jotain Tamronia mietit?

Se matkii mua joka asiassa :|
Kuis dille toi Tamronin tarkennusnopeus, osaatko kertoa siitä jotain? Nopeampi kuin Canon 70-200 4L ?
dille

-EeKe- kirjoitti:
dille kirjoitti: Mikäs tarelle on tullut, kun yht'äkkiä jotain Tamronia mietit?

Se matkii mua joka asiassa :|
Kuis dille toi Tamronin tarkennusnopeus, osaatko kertoa siitä jotain? Nopeampi kuin Canon 70-200 4L ?
Hitaampi kuin mikään nyky-USM, ja pitää noihin vrt. aika ääntä. Hirveästi vertailuja en ole pystynyt tekemään, mutta netissä luin joskus että ääripäästä toiseen tarkentamisessa ero oli 17-40L:n muutamia sekunnin kymmenyksiä.
-EeKe-

Kiitos, pitänee käydä Verkkokaupassa katsomassa josko pääsisi kokeilemaan (kuuntelemaan) tuota Tamronia.
dille

-EeKe- kirjoitti:Kiitos, pitänee käydä Verkkokaupassa katsomassa josko pääsisi kokeilemaan (kuuntelemaan) tuota Tamronia.
Ainakin Helsingissä pitäisi pystyä kokeilemaan.. Oletko vaihtamassa 17-40:stä pois, vai mitä mielessäsi pyörii?
Partynen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Partynen »

Itsa hankin tuon Tamronin lähinnä koska kaverini osti Sigman, ja havaitsi ettei focus osu ihan kohdalleen. Tiedän, että yksilökohtaista vaihtelua löytyy toki molemmissa merkeissä. Omat kokemukseni Tamronista ovat olleet pelkästään hyviä. Focus on mielestäni suhteellisen nopea (en ole tosin tonnin objektiiveja käyttänytkään) ja tarkka. Ääntäkään en sigman kittilasin jälkeen pidä lainkaan kovana. Tosin en pidä imurimmekaan ääntä enää kovana sen sigman kittilasin jälkeen.
Pieni miinus Tamroniin tulee siitä, että focus rengas pyörii, kun käytetään autofocusta. Jotain tämä voi haitata, jos tykkää pitää kiinni juuri siitä renkaan kohdalta.
Mutta kaiken kaikkiaan Tamronin 17-50 on ollut pelkästään loistava tuttavuus. Optisesti todella tarkka ja rakenteellisesti riittävän jämäkän tuntuinen.
dille

Tuli selailtua tuota myyntipalstaa, ja mitäpä muutakaan näin kuin tareonen myyneen 17-40L:nsä! Spege, oletko laimainlyönyt tehtäväsi Canonien kehumisessa, vai miksi tälläinen yleinen vääryys pääsi tapahtumaan? Kansa vaatii tarelta selvitystä!
messo

Viesti Kirjoittaja messo »

emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

dille kirjoitti:Tuli selailtua tuota myyntipalstaa, ja mitäpä muutakaan näin kuin tareonen myyneen 17-40L:nsä! Spege, oletko laimainlyönyt tehtäväsi Canonien kehumisessa, vai miksi tälläinen yleinen vääryys pääsi tapahtumaan? Kansa vaatii tarelta selvitystä!
Tuskinpa, selvä siirtyminen 5D malliin ja kuka siihen kaipaa tuollaisia ällän tapaisia pimeitä suttuja? ;)
-EeKe-

Mä tiedän, mä tiedän. Mä oon päässyt sisäpiiriin!!1!
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

-EeKe- kirjoitti:Mä tiedän, mä tiedän. Mä oon päässyt sisäpiiriin!!1!
Hienoa, tietääkö sisäpiirisi että Mattikin* vaihtoi myös. ;)

*Ei tämä foorumin ylläpitäjä vaan se toinen.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Tamron 17-50mm/2.8 GAHDIWDGHVCMB:KWJUWUGÖCSWJC jne. on nyt ostettu.

+ vaikuttaa skarpilta
+ hyvä polttovälialue
+ 2.8 valovoima
+ pienikokoinen
+ nopea tarkennus
+ hyvä vastavalosuoja

- aika äänekäs, suriseva tarkennus
- objektiivi pitenee zoomattaessa
- tarkennusrengas pyörii tarkennettaessa
- vain vajaakennoisiin sopiva

Hintaansa nähden vaikuttaa hyvältä ostokselta. Rakennetta ei voi verrata 17-40 L:ään, joka on kuin tankki, mutta ei tällä ole tarkoitus nauloja hakata.
-EeKe-

tareone kirjoitti:GAHDIWDGHVCMB:KWJUWUGÖCSWJC

Pistäs sit jotain kommenttia täydellä aukolla tussaamisesta kun saat vähän tatsia uuteen suttutsuumiisi.
dille

-EeKe- kirjoitti: Pistäs sit jotain kommenttia täydellä aukolla tussaamisesta kun saat vähän tatsia uuteen suttutsuumiisi.
Laama-kuvani on 100% croppi täydellä aukolla otetusta kuvasta.

Ja vielä tuohon saako esimerkkicroppia terävöittää, koska tuota olisi vielä TIF:nä helpostikin terävöittänyt ilman laadun heikkenemistä. Konvertoitu RAW->TIF->rajaus->save for web.
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

dille kirjoitti:
-EeKe- kirjoitti: Pistäs sit jotain kommenttia täydellä aukolla tussaamisesta kun saat vähän tatsia uuteen suttutsuumiisi.
Laama-kuvani on 100% croppi täydellä aukolla otetusta kuvasta.

Ja vielä tuohon saako esimerkkicroppia terävöittää, koska tuota olisi vielä TIF:nä helpostikin terävöittänyt ilman laadun heikkenemistä. Konvertoitu RAW->TIF->rajaus->save for web.
Ei tietenkään saa. ja aika pehmeä mutta eihän sitä täyttä aukkoa
yleensä käytetä...
-EeKe-

JPQ kirjoitti:eihän sitä täyttä aukkoa
yleensä käytetä...

Juu, täydellä aukolla kuvaaminen on mennyttä aikaa, filmiänkyröiden legendaaria tarinoita ajoilta jolloin kamerat oli rautaa ja niiden käyttäjät eivät pelänneet sadetta.
Vastaa Viestiin