ND64 vai ND400 pannaukseen 2.8 aukolla?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
alspe

Viesti Kirjoittaja alspe »

Niinno, voihan sitä suurta aukkoa koittaa mutta myös kohtitulevissa kuvissa pieniä aukko puoltaa paikkaansa jotta nähdään mitä pyörä tekee. Pyörä ei pönötä vaan on radalla.
Pentaxilla saa kuvia
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Sanr kirjoitti:Olisin halunnut ainakin kokeilla täydellä aukolla kuvaamista! Millä sen muuten tietää millaista jälkeä tulee ellei kokeile? Paitsi nyt kun kerroitte. :)

Mutta auttaisi se sumeampi tausta noissa kohti tulevissa pyöräkuvissa, joissa tausta ei ole viirua, koska sivuttaissuunnassa ei tapahdu liikettä tarpeeksi paljon.
Mikset vaan isonna aukkoa? Kohti tulevissa kuvissa sinun kuitenkin pakko pitää aika tarpeeksi lyhyenä. Kuvat olivat vähän tummia, mutta päiväkin taisi olla pilvinen. Muuten olen samaa mieltä, eli pannaus sinulla on kyllä jo hyvin hallussa. Olen koettanut f/2.8 aukolla pannausta, eikä se oikeasti oikein onnistu, tai ainakaan minä en sitä osannut. Pyörän etäisyyshän taitaa muuttua pannauksessa hieman, eli syvyysterävyyttä kyllä tarvitaan.
iikkoo

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Eihän tuossa kauheasti häviä, vaikka ND8 ostat. Sille löytyy muutakin käyttöä, vaikkapa veden kuvaaminen, kosket, joet, aallokot yms.

Allla oleva maksaa 70,80 €
http://fotoman.fi/pro/kenko_zeta_nd8
Sanr

Viesti Kirjoittaja Sanr »

Mulla on ND8 58 mm kierteisiin, joten tuota tarkennuksen onnistumista voisi ehkä jonkin verran testailla niin, että pitää pikkufiltteriä käsin objektiivin edessä.

Eipä tullut itselle mieleen, että voisin kuvata kohti tulevia pyöriä vähän lyhyemmilläkin ajoilla ja sitä kautta suuremmalla aukolla *tyhmä*.
Vastaa Viestiin