Höpöhöpö trollipeikko, mulla on tuolla myyntipalstalla 17-vuotias L tsuumi myynnissä ja se toimii kuin uusi. 13-vuotias 300/2.8 IS samoin, mutta siitä en luovu.määvaan kirjoitti:objektiivit 1-8 vuotta yms. Hukkukaamme p***n L-luokassa! :-)
Sigma hyytyi pakkaseen
-
-
- Viesti:
Aiheesta on jo keskusteltu ja viranomaisenkin kanta saatu. Helmikuussa 2011 Apple sai pyyhkeitä kuluttajavirastolta siitä, ettei iPhonen myyjät riittävän selkeästi kerro, attä iPhonea ei käyttöohjeen mukaan saisi ollenkaan käyttää alle 0:n lämpötiloissa.mtala kirjoitti:Lähtökohdaksi voisi ottaa esimerkiksi käyttöohjeissa mainitut lämpötilarajat ja tiedustella maahantuojilta, miten niihin pitäisi käytännössä suhtautua.Virus kirjoitti:Fokan henkilön mukaa optiikoilla on pakkasrajat, joiden puitteis pitää kuvata.
Mtala
-
Mutta tuo määvaan katsontakanta on oikeastaan paljon fiksumpi._Lars_ kirjoitti:Höpöhöpö trollipeikko, mulla on tuolla myyntipalstalla 17-vuotias L tsuumi myynnissä ja se toimii kuin uusi. 13-vuotias 300/2.8 IS samoin.määvaan kirjoitti:objektiivit 1-8 vuotta yms. Hukkukaamme p***n L-luokassa! :-)
Saisipa itselleenkin tuollaisen uskon päälle... Riittäisiköhän, jos kuuntelesi kuulokkeista vuorokauden putkeen tamronin suttuzoomin mainosta?
-
- Viesti:
Ehkäpä Minoltan ruuvitarkenteisten lasien äänekäs surina ajaisi saman asian? ;-)paaton kirjoitti:Mutta tuo määvaan katsontakanta on oikeastaan paljon fiksumpi._Lars_ kirjoitti:Höpöhöpö trollipeikko, mulla on tuolla myyntipalstalla 17-vuotias L tsuumi myynnissä ja se toimii kuin uusi. 13-vuotias 300/2.8 IS samoin.määvaan kirjoitti:objektiivit 1-8 vuotta yms. Hukkukaamme p***n L-luokassa! :-)
Saisipa itselleenkin tuollaisen uskon päälle... Riittäisiköhän, jos kuuntelesi kuulokkeista vuorokauden putkeen tamronin suttuzoomin mainosta?
Isälläni on hajonnut yhdestä Nikkorista tarkennusmoottori. Kyseessä oli 7 vuotta vanha ja vajaa 50 000 kuvaa kuvattu AF-S 18-55 G, eli D50 mukana tullut kittiputki.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Olen itse kyllä jo myynyt Tamronin telezoomit pois Minoltojen tieltä, enkä kadu. :-) Katsotaan kahdenkymmenen vuoden kuluttua kuinka moni nykyinen sähköinen lasihärpäke vielä toimii ja on ylipäänsä edes kohtuuhintaan korjattavissa. Liiketalouden nykyisillä pelisäännöillä mitään ei kannata valmistaa 30+ vuotta kestäviksi, ennen oli tuoltakin osin paremmat ajat.paaton kirjoitti:Mutta tuo määvaan katsontakanta on oikeastaan paljon fiksumpi._Lars_ kirjoitti:Höpöhöpö trollipeikko, mulla on tuolla myyntipalstalla 17-vuotias L tsuumi myynnissä ja se toimii kuin uusi. 13-vuotias 300/2.8 IS samoin.määvaan kirjoitti:objektiivit 1-8 vuotta yms. Hukkukaamme p***n L-luokassa! :-)
Viimeksi muokannut määvaan, Tammi 08, 2013 22 : 35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Onneksi jatkuvalla tarkennuksella sarjakuvauksessa tuo lasien ääni jää vielä läpsyvän peilin räpätyksen peittoon. :-)kribe kirjoitti:Ehkäpä Minoltan ruuvitarkenteisten lasien äänekäs surina ajaisi saman asian? ;-).paaton kirjoitti:Mutta tuo määvaan katsontakanta on oikeastaan paljon fiksumpi._Lars_ kirjoitti: Höpöhöpö trollipeikko, mulla on tuolla myyntipalstalla 17-vuotias L tsuumi myynnissä ja se toimii kuin uusi. 13-vuotias 300/2.8 IS samoin.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Juu, näillä ruuvareilla onkin viisainta hommata hyvin räpättävä peili, jotta edes väliin sattuu muutama oikein tarkentunut kuva. Ja noita ruuvitarkenteisia ovat omatkin telet. AFn sahaava surina kyllä sattuu välillä oikeasti päähän. surrrr surrrrrr.... Ja kohde karkasikin jo.määvaan kirjoitti: Onneksi jatkuvalla tarkennuksella sarjakuvauksessa tuo lasien ääni jää vielä läpsyvän peilin räpätyksen peittoon. :-)
-
Niinpä.paaton kirjoitti:Juu, näillä ruuvareilla onkin viisainta hommata hyvin räpättävä peili, jotta edes väliin sattuu muutama oikein tarkentunut kuva. Ja noita ruuvitarkenteisia ovat omatkin telet. AFn sahaava surina kyllä sattuu välillä oikeasti päähän. surrrr surrrrrr.... Ja kohde karkasikin jo.määvaan kirjoitti: Onneksi jatkuvalla tarkennuksella sarjakuvauksessa tuo lasien ääni jää vielä läpsyvän peilin räpätyksen peittoon. :-)
-
- Viesti:
Ei ole tarkennuksen osalta vaatimukset kovinkaan korkealla jos nuo yllä olevat kuvat ovat mielestäsi todisteita AF:n nopeudesta/hyvyydestä. En ole ikinä omistanut automaattitarkenteista lasia joka ei vastaavanlaisissa tilanteissa ehtisi mukaan. Ja olen omistanut oikeasti hitaita ruuvitarkenteisia laseja.
-
En omista 70-200/2.8 lasia, joka toki saa olla objektiivitarkenteinen. Toisaalta noita 50 mm:in normaalilaseja on ihan turha tehdä objektiivitarkenteisina. Miksi kerätä kaatopaikat täyteen roinaa, kun pääkaupungissa ei edes lumia pystytä keräämään katujen/teiden varsilta vaikka tiekilometrejä/asukas on täällä maalla ainakin nelinkertainen määrä per asukas ja silti tiet pysyvät aurattuina talvisin.kribe kirjoitti:Ei ole tarkennuksen osalta vaatimukset kovinkaan korkealla jos nuo yllä olevat kuvat ovat mielestäsi todisteita AF:n nopeudesta/hyvyydestä. En ole ikinä omistanut automaattitarkenteista lasia joka ei vastaavanlaisissa tilanteissa ehtisi mukaan. Ja olen omistanut oikeasti hitaita ruuvitarkenteisia laseja.
-
-
Kyllä Sonyn tarkennus nopeasti lähestyvään kohteeseen oli keskipisteellä jo A700:ssa mallillaan, mutta muilla osumistarkkuudessa oli paljonkin parannettavaa.paaton kirjoitti:Höpö höpö. Nopeudesta on kyllä etua 50 millisessäkin. Sonyn tarkennukselle hitaampikin lasi kyllä varmasti riittää, ei se pysy lähempänä olevien kohteiden mukana kuitenkaan
-
- Viesti:
-
Tätä foorumia kun lukee, niin vastaan tulee aika monta tapausta että objektiivitarkenteinen on mennyt rikki. Minulla ei ole kuin 35 ja 85 milliset objektiivitarkenteiset, jotka kyllä vielä toimivat vaan eivät ole kylläkään erityisen sukkelatarkenteisia.kribe kirjoitti:Kuinka monesta objektiivitarkenteisesta optiikasta hänellävaan on kokemusta? Kuinka moni niistä on hajonnut?
Ja edelleenkään ei ole häneltävaan näkynyt yhtäkään esimerkkikuvaa missä olisi nopeeta tarkennusta tarvittu.
-
Millaisella kuvalla voi tarkennusnopeuden nopeuden todistaa, niin ettei siinä ole mitää tulkinnan varaa? Menee taas vänkäämiseksi merkkien välillä.kribe kirjoitti:Kuinka monesta objektiivitarkenteisesta optiikasta hänellävaan on kokemusta? Kuinka moni niistä on hajonnut?
Ja edelleenkään ei ole häneltävaan näkynyt yhtäkään esimerkkikuvaa missä olisi nopeeta tarkennusta tarvittu.
Vauhti korjaa virheet
-
- Viesti:
Ei ainakaan kuvilla joihin kaikkien objektiivien tarkennusnopeus riittää? Kohtijuoksevia koiria (helppo alkaa seurata jo kaukaa ja helppo ennakoida hitaita liikkeitä) iso syväterävyys ja löysä rajaus.. Ei juuri kerro mistään mitään.Rustinki kirjoitti:Millaisella kuvalla voi tarkennusnopeuden nopeuden todistaa, niin ettei siinä ole mitää tulkinnan varaa? Menee taas vänkäämiseksi merkkien välillä.kribe kirjoitti:Kuinka monesta objektiivitarkenteisesta optiikasta hänellävaan on kokemusta? Kuinka moni niistä on hajonnut?
-
Mulle sielt tuskin vastataa enää ikinä mihkää ;)mtala kirjoitti:Eikö näistä käyttölämpötilarajoista saisi esim. sähköpostitse kirjallista lausuntoa maahantuojalta? Niistä voisi sitten julkaista koosteen vaikka taulukkona, ja taulukosta linkit pääedustajien sähköpostiviesteihin.Virus kirjoitti:Fokan henkilön mukaa optiikoilla on pakkasrajat, joiden puitteis pitää kuvata.
Ne firmat, joista vastausta ei saada, voisi nostaa erityisen näyttävästi esiin: Nämä merkit eivät uskalla kertoa pakkasrajoja.
Lähtökohdaksi voisi ottaa esimerkiksi käyttöohjeissa mainitut lämpötilarajat ja tiedustella maahantuojilta, miten niihin pitäisi käytännössä suhtautua.
Mtala
Joku muu saattaa menestyy paremmin. Mut löysin ton ko. Sigman paketis tulleen käyttöohjenvihkosen kaikille maailman kielille. Suomennettuun linssin käyttöö kehotetaa välttää "äärimmäisen kuumis ja kylmis olosuhteis".
Mitkä lämpötilat on äärimmäisii ja kenen mielest?
Esim. mulle -20c on viel täysin normaali suomalainen talvisää. Ei tainnu olla niinkää paljo pakkast ku mun Sigma nyrjähti.
Olkaapas nyt hiljaa, että muut potilaat saa nukkua rauhassa!!
-
Minulla on Hellios 44-1 varmaankin 70-luvulta, ei mitään ongelmia. Pentacon 70/80-luvulta, ei mitään ongelmia. Pari Zeiss:ä varmaankin 80-luvulta, nekin toimivat ilman mitään ongelmia. Joskus vuosisitten ostin Zeiss:n 28 mm ZF1-version, uskon että sekin toimii seuraavat 20-30 vuotta ilman ongelmia.kribe kirjoitti:Mulla oli pari vuotta sitten Nikonin AF-S 80-200 vuodelta 2000.määvaan kirjoitti:objektiivit 1-8 vuotta
-
- Viesti:
On noita vanhoja, toimivia kakkuloita mullakin. Hänvaan taisi viitata noihin tarkennusmoottorilla varustettuihin putkiin tuolla eliniällä.Jappee kirjoitti:Minulla on Hellios 44-1 varmaankin 70-luvulta, ei mitään ongelmia. Pentacon 70/80-luvulta, ei mitään ongelmia. Pari Zeiss:ä varmaankin 80-luvulta, nekin toimivat ilman mitään ongelmia. Joskus vuosisitten ostin Zeiss:n 28 mm ZF1-version, uskon että sekin toimii seuraavat 20-30 vuotta ilman ongelmia.kribe kirjoitti:Mulla oli pari vuotta sitten Nikonin AF-S 80-200 vuodelta 2000.määvaan kirjoitti:objektiivit 1-8 vuotta
-
Taitaa tuo minun vanhin ruuvitarkenteinen täyttää tänä vuonna 28 vuotta ja uskon että oikeassa käytössä se kestää vielä kauemmin ilman korjauksia kuin tämän päivän sähkövitkaimet. Tarkennusnopeus on omassa ruuvitarkenteissa telessäni riittävä minun tarpeisiin, koska en aio kuvata 100 km/h lähestyvää bussia viiden metrin päästä. Taitaa tuo objektiivitarkenteisen lasin heikoin kohta olla kuitenkin siinä, jos lasia ei käytä vuosiin.kribe kirjoitti:On noita vanhoja, toimivia kakkuloita mullakin. Hänvaan taisi viitata noihin tarkennusmoottorilla varustettuihin putkiin tuolla eliniällä.Jappee kirjoitti:Minulla on Hellios 44-1 varmaankin 70-luvulta, ei mitään ongelmia. Pentacon 70/80-luvulta, ei mitään ongelmia. Pari Zeiss:ä varmaankin 80-luvulta, nekin toimivat ilman mitään ongelmia. Joskus vuosisitten ostin Zeiss:n 28 mm ZF1-version, uskon että sekin toimii seuraavat 20-30 vuotta ilman ongelmia.kribe kirjoitti: Mulla oli pari vuotta sitten Nikonin AF-S 80-200 vuodelta 2000.