Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD (Model A007)

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Naranek

Viesti Kirjoittaja Naranek »

vilaho kirjoitti:Mulla on ollu vuoden verran tuo D600 Nikonissa käytössä. Muuta valittamista ei oikeastaan ole, kuin että värit on valjummat mitä muissa zoomeissani. (Tokina 16-28 ja Nikkor 70-200VRII) Tämän takia jäänyt vähemmälle käytölle.
Digikuvissa ongelmana optiikan tuottamat valjummat värit? pilailetko?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mixdown

Viesti Kirjoittaja mixdown »

Pari viikkoa Tamronin 24-70 käpisteltyä on siitä ihan positiivinen kuva. Nurkat vois olla pikkusen paremmat mutta eipä nuo ole muissakaan L-sarjalaisissa zoomeissa täydelliset olleet. Pikemminkin päinvastoin. Vakaaja antaa käsivarakuvaajalle mukavuutta kun jalustaa ei viitti aina käyttää. Hinta-laatusuhde erittäin hyvä täyskennoseen. (700€)

Ei edes hajonnu vaikka könähin kylelleen ja kolistelin kalustoa kivikkoon.

Jaa, on siinä yks ihan tympäsevä seikka. Vastavalosuojan kiinnitys on niin tiukka, että on väännettävä melkein hampaat irvessä, että irtoaa. Pelottaa, että koko linssi aukeaa samalla jengoiltaan. En enää käytä koko suojaa, on se sen verran mitättömän kokoinen, että eipä tuosta muuta iloa ole kuin etulinssin suojana.

http://www.flickr.com/photos/jorma_hevo ... 291583154/

Viesti Kirjoittaja Nikkor »

Onko porukalla kokemuksia Tamron 24-70mm f2.8 VC:n ja Nikonin 24-70mm f2.8:n suorituskykyjen eroista?

Erot kuvanlaadussa ennenkaikkea täydellä aukolla kiinnostaa. Dxomarkin fieldmapit, kertovat optiikoiden olevan melko tasaisia suorituskyvyiltään.

Kannattaako siis ostaa uusi Tamron vai käytetty Nikon (hinnat melko lähellä toisiaan)? Hankinnassa on 24-70mm f2.8 optiikka yleislinssiksi, runkona on D600 (kohta D610).

Nikonin linssillä olen kuvannut ja se oli kyllä vakuuttava, mutta Tamronista ei ole kokemuksia.

Kiitos kaikille vastauksista!
murmelt

Viesti Kirjoittaja murmelt »

Tamroniin saat 5 vuoden takuun. https://5years.tamron.eu/
Ruustukki

Viesti Kirjoittaja Ruustukki »

murmelt kirjoitti:Tamroniin saat 5 vuoden takuun. https://5years.tamron.eu/
Jep. Minäkin kävin just rekisteröimässä 2 tuoretta Tamronia. Kävi helposti ja nopeasti.
GerhardB

Viesti Kirjoittaja GerhardB »

Tänään kävin verkkokauppa.comista noutamassa kokeilematta (kopkop) otsikonmukaisen putken Nikonin mountilla. Kotona pikaisia testiräpsyjä ja hyvälle vaikutti MUTTA vaikuttaisi että kuvanvakain aktivoituu vain ensimmäisellä kerralla kameran virtojen päälle laittamisen jälkeen, en ole kertaakaan saanut toista kertaa vakaajaa aktivoitumaan. Testailin tätä korva objektiivia vasten kuunnellen vakaajan ääntä. Vaikuttaisikohan objektiivin vialle vai voiko runko aiheuttaa tuollaista?

Nikonin D600 siis objektiivin kaverina. Huomenna varmaan mentävä palauttamaan / testaamaan toisella rungolla liikkeeseen jos vaan kerkeää.
GerhardB

Viesti Kirjoittaja GerhardB »

GerhardB kirjoitti:Tänään kävin verkkokauppa.comista noutamassa kokeilematta (kopkop) otsikonmukaisen putken Nikonin mountilla. Kotona pikaisia testiräpsyjä ja hyvälle vaikutti MUTTA vaikuttaisi että kuvanvakain aktivoituu vain ensimmäisellä kerralla kameran virtojen päälle laittamisen jälkeen, en ole kertaakaan saanut toista kertaa vakaajaa aktivoitumaan. Testailin tätä korva objektiivia vasten kuunnellen vakaajan ääntä. Vaikuttaisikohan objektiivin vialle vai voiko runko aiheuttaa tuollaista?

Nikonin D600 siis objektiivin kaverina. Huomenna varmaan mentävä palauttamaan / testaamaan toisella rungolla liikkeeseen jos vaan kerkeää.
No heti kun vähän älähtää niin tilanne muuttuu. Kerkesi kamera olemaan puolisen tuntia sivussa ja päätin vielä testata ja nyt tuntuu toimivan yllättäen kaikki juuri niin kuin pitääkin. Mikähän uuden kankeus nyt tuokin oli sitten... Aiheeseen varmaankin palaamista sitten jos rupeaa uudemman kerran reistaamaan.
mixdown

Viesti Kirjoittaja mixdown »

Uudessa 6D rungossa toimii todella hyvin. Vitoskakkoseen verrattuna jälki on selvästi terävämpää ja näyttää todella hyvältä. Kestää suurennella eri lailla kuin vitosella eikä pehmeyttä tule vastaan niin äkkiä. Jos tällä ei saa skarppia on kuvaajassa tai kamerassa vika.
hezekiel

Viesti Kirjoittaja hezekiel »

Kuriiri tipautti tuollaisen tänään kotiovelle. Alustavia vaikutelmia: Objektiivin ulkonäkö ja olemus ei ole erityisen äveriään oloinen mutta eipä sitten kiinnitä niin huomiotakaan. Ei ole aivan niin iso ja raskas mitä arvosteluissa on peloteltu. Zoomirengas on uskottavasti vaimennettu, mutta toki parhaiden linssien kermainen pehmeys siitä puuttuu. Vakain vaikuttaisi toimivan oikein hyvin aina kun sen suljinnapilla herättää, live viewissa havaitsee eron todella selkeästi. Tarkennus ei ole aivan niin salamannopea kuin joissain toisissa 3:nnen osapuolen linsseissä mutta enpä sitä sahaamaankaan vielä saanut. Lähietäisyydeltä tarkentaa juuri oikein ilman mikrosäätöä 6D rungossa.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

mixdown kirjoitti:Uudessa 6D rungossa toimii todella hyvin. Vitoskakkoseen verrattuna jälki on selvästi terävämpää ja näyttää todella hyvältä. Kestää suurennella eri lailla kuin vitosella eikä pehmeyttä tule vastaan niin äkkiä. Jos tällä ei saa skarppia on kuvaajassa tai kamerassa vika.
TÄH?
Onko sun 5DmkII rikki ja tarkentaa väärin? 6D:n jpg terävöitys täysillä? ;)
Muuten kuulostaa uskomattomalta, että 6D olisi teknisesti kuvanlaadultaan parempi runko.

..
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Munt kirjoitti:
mixdown kirjoitti:Uudessa 6D rungossa toimii todella hyvin. Vitoskakkoseen verrattuna jälki on selvästi terävämpää ja näyttää todella hyvältä. Kestää suurennella eri lailla kuin vitosella eikä pehmeyttä tule vastaan niin äkkiä. Jos tällä ei saa skarppia on kuvaajassa tai kamerassa vika.
TÄH?
Muuten kuulostaa uskomattomalta, että 6D olisi teknisesti kuvanlaadultaan parempi runko.

..
Moni on väittänyt, että 6D:ssä olisi suht ohut aa-suodin. Ja onhan se kai kuitenkin herkkyysominasuuksltaan parempi kuin 5D mkII?
Munt

nomad kirjoitti:
Munt kirjoitti:
TÄH?
..
Moni on väittänyt, että 6D:ssä olisi suht ohut aa-suodin. Ja onhan se kai kuitenkin herkkyysominasuuksltaan parempi kuin 5D mkII?
Itse olen lukenut, että 6D:ssä on suttaava AA suodin.
WTF?

..
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

6D on kuvanlaadultaan jopa parempi kuin 5D MKIII...
Munt

elmar kirjoitti:6D on kuvanlaadultaan jopa parempi kuin 5D MKIII...
Laita jooko linkki johonkin ei maksettuun laatuvertailuun.
Olen onnellisesti pihalla näiden laatueroista, kun olen ilmeisesti lukenut vääriä testejä... :)

..
elmar

Munt kirjoitti:
Olen onnellisesti pihalla näiden laatueroista, kun olen ilmeisesti lukenut vääriä testejä...
Mulla mitään linkkejä ole. Olen kuvannut molemmilla paljon ja 6D on parempi sekä kohinoiltaan että dynamiikaltaan. 5D3 fileet näyttävät "vanhanliiton" Canonilta, 6D:n jälki taas on samanoloista kuin 1DX:llä.
Munt

elmar kirjoitti:
Munt kirjoitti:
Olen onnellisesti pihalla näiden laatueroista, kun olen ilmeisesti lukenut vääriä testejä...
Mulla mitään linkkejä ole. Olen kuvannut molemmilla paljon ja 6D on parempi sekä kohinoiltaan että dynamiikaltaan. 5D3 fileet näyttävät "vanhanliiton" Canonilta, 6D:n jälki taas on samanoloista kuin 1DX:llä.
Ja eroa on myös ISO 100/200 vai pelkästään siellä hämärän rajamailla?

..
elmar

Munt kirjoitti:Ja eroa on myös ISO 100/200 vai pelkästään siellä hämärän rajamailla?
En ole tehnyt mitään varsinaista vertailua mutta perstuntumalla 6D-filut ovat helpompia säädettäviä paremman dynamiikan ansiosta. Värit ovat myös raikkaammat ja täyteläisemmät. Kamerana 5D3 on toki enemmän pro (AF, nopeus, säädettävyys, rakenne yms.) mutta jäljessä 6D vie niukan voiton.
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

6D:n kanssa välttää myös Tamron aiheuttaman satunnaisen ERR01:n virheen jonka saa aikaiseksi esim. 5DMk3:lla käytettäessä reunimmaisia tarkennuspisteitä. 6D:ssähän noita ei ole kiusaksi asti.
murmelt

Viesti Kirjoittaja murmelt »

Eikö 5 vuoden takuu kata ERR01:tä? Mitä Jas tekniikka sanoo?
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

murmelt kirjoitti:Eikö 5 vuoden takuu kata ERR01:tä? Mitä Jas tekniikka sanoo?
Linssi palautui kauppaan reilu tunnin, noin viidenkymmenen testikuvan ja kymmenen ERR01:n kera. Mualimalla löytyi kohtalontovereita joilla ko. tamron ynnä 5DMk3 (taisi olla myös 1DIV/x-runkoja) reunapistetarkennuksella tuotti satunnaisesti ERR01-virhettä. Kameran I/O-buutti palautti paketin toimintakuntoiseksi.

En jaksanut taistella linssin kanssa joten luovutin...
Harmillista sinänsä koska tässä olisi ollut kasassa sellaisen yleislasin hyvät/erinomaiset ominaisuudet ainakin paperilla. Joskus toiste sitten paremmalla onnella.
Vastaa Viestiin