Tohon on helppo yhtyä - sillä on aika vähän merkitystä kuinka asiat oli silloin, kun minä olin nuori eli se kiinnostava asia on, et kuis on nyt ja mihin suuntaan kehittyy. Olen kans jonkun kiinalaisen muovinkappaleen tilannut ja niihin verrattuna tää Meiken rf-ef-adapteri on kyl aika toista maata. Ei tota oikeastaan Canonin omasta juuri erota. Sama pätee esim. Godoxin salamiin - ne oli viel muutama vuosi sitten melkosen heikkolaatuisia - varsinkin salamakengät. Nyt nää kilpailee jo aika vakavasti muiden merkkituotteiden kanssa - tai siis Godox alkaa itessään olemaan brändi. Koskee myös oheisroippeita - Godoxin omat sattarit ovat väreiltään hyvin neutraaleja ja kohtuu jämäkkää tekoa. Suodinpuolella jotkut kiinalaiset kisaa kans kohtuu hyvin muiden kanssa.aikaarska kirjoitti: ↑Touko 22, 2021 18 : 36 Joo, viittaan nyt kohteliaasti tämän ketjun otsikkoon ;-)
Eli mielestäni laatu on paranemaan päin.
Olen tilannut vuosien varrella todella monia adaptereita, ja tosiaan aikanaan sai paljon sutta & sekundaa. Välillä ei suostunut tarkentamaan äärettömään (liian suuri rekisterietäisyys huonon adapterin takia), välillä ruuvit irtoili itsestään, välillä oli valovuotoja, välillä jotkut adapterit ei sopinut kunnolla bajonettiin jne.
Mutta tosiaan. Viime aikoina olen saanut ihan hyviä adaptereita Kiinasta. Ja on myös hyvä, että on tullut hieman parempia , hieman kalliimpia vaihtoehtoja myös... Rehellisesti sanottuna minusta yli 100€ on vähän liikaa täysin manuaalisesta adapterista.
Kilpailu on hyväksi - Canonin oma adapteri (on siinä toki pari kuparinkappaletta sähköjä varten) on 120 euroa - Meike on puolet siitä. Mä käytän erotuksen mielummin vaikka kaljaan.